(آرشیو ماه فروردین 1395)
اولين جشنواره ملي و کنگره بين‌المللي سلول هاي بنيادي و پزشکي بازساختي برگزار می شود
اولين جشنواره ملي و کنگره بين المللي علوم و فناوري هاي سلول هاي بنيادي و پزشکي بازساختي از 30 ارديبهشت تا اول خرداد ماه در مرکز همايش بين المللي رايزن برگزار مي شود.
ﺳﻪشنبه، 17 فروردین 1395 - 13:38
سلول های بنیادی عصبی مشتق از iPSCهای مشتق از سلول هایT مدلی را برای بیماری های نورولوژیک ارائه می دهند
محققین ژاپنی گزارش کرده اند که سلول های بنیادی مشتق از iPSCهای مشتق از سلول هایT ، زمانی که با یک پروتکل جدید کشت داده می شوند، می توانند مدل مناسبی برای بیماری های نورولوژیک باشند. این یافته ها می تواند برای درمان بیماری پارکینسون مهم باشند.
ﺳﻪشنبه، 17 فروردین 1395 - 10:45
ویتامین C افزایش یافته در رژیم غذایی می تواند برای جلوگیری از کاتاراکت مفید باشد
بازجذب غذایی بالاتر ویتامین C می تواند اثر محافظتی در برابر پیشرفت کاتاراکت داشته باشد
ﺳﻪشنبه، 17 فروردین 1395 - 10:20
پیشرفت هایی جدید در زمینه تکنولوژی سلول های بنیادی
محققین در UW-Milwaukee توانسته اند نرم افزاری را با موفیت طراحی کنند که پیش بینی تکامل سلول های بنیادی را تسهیل می کند. این برنامه می تواند فرایندهای که پیش از این برای محققین وقت گیر و خسته کننده بود را سرعت ببخشد.
ﺳﻪشنبه، 17 فروردین 1395 - 10:00
تکنولوژی سه بعدی برای غنی سازی سلول های عصبی انسانی برای پیوند به مغز
انستیتو ملی سلامت بودجه ای را در اختیار محققین قرار داده است تا ریز داربست سه بعدی را طراحی کنند که بازبرنامه ریزی سلول های بنیادی به نورون ها را افزایش می دهد و رشد ارتباطات عصبی را حمایت می کند و انتقال سیگنال های الکتریکی را مقدور می سازد.
ﺳﻪشنبه، 17 فروردین 1395 - 09:51
برگزاری کارگاه تشخیص HLA توسط شرکت فناوری بن یاخته های رویان
شرکت فناوری بن یاخته های رویان در نظر دارد کارگاه تشخیص HLA را با همکاری مجریان و حامیان نهمین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره کشوری ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران برگزار کند.
ﺳﻪشنبه، 17 فروردین 1395 - 08:58
نهمین کنگره بین المللی ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی برگزار می شود
نهمین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره کشوری ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران 31 فروردین تا 3 اردیبهشت ماه در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.
ﺳﻪشنبه، 17 فروردین 1395 - 08:22
کدام نورون بالغ تر است؟ ترانسکریپتوم سلولی این را نشان می دهد...
مغز انسانی بی نهایت پیچیده است و شامل میلیاردها نورون است که تریلیون ها سیناپس را شکل می دهند تا افکار، رفتار و احساسات انسانی شکل گیرد. با این حال زمانی که فرد مهارتی خاص را انجام می دهد، این گونه نیست که مدارهای عصبی بسیاری دخیل باشند بلکه تنها تعداد اندکی از آن ها شروع به عمل می کنند.
دوشنبه، 16 فروردین 1395 - 11:30
قلب انسان می تواند سلول های جدیدی بسازد: کشفی که می تواند منجر به ایجاد درمان هایی برای بافت قلبی آسیب دیده شود
به دنبال حل یک معمای قدیمی، محققین دریافته اند که قلب انسان در سراسر عمر به تولید سلول های قلبی جدید می پردازد، هرچند میزان تولید این سلول ها، با افزایش سن آهسته می شود. یافته های این مطالعه می تواند راه را برای درمان بیماری های قلبی مانند نارسایی قلبی و حمله قلبی هموار کند.
دوشنبه، 16 فروردین 1395 - 11:00
داربست هیدروژلی مهندسی شده رشد بافت سینه انسانی دارای عملکرد را میسر می سازد
محققین انستیتوWhitehead داربست هیدروژلی را طراحی کرده اند که محیط درون سینه انسان را شبیه سازی می کند. این داربست رشد بافت پستانی انسانی ایجاد شده از سلول های مشتق از بیمار را حمایت می کند و می تواند برای مطالعه تکوین طبیعی پستان و شروع و پیشرفت سرطان مورد استفاده قرار می گیرد.
دوشنبه، 16 فروردین 1395 - 10:30
شناسایی مکانیسم مربوط به اختلالات نابینایی نادر
محققین مکانیسم کلیدی را شناسایی کرده اند که به قرنیه در دیستروفی اپی تلیال قرنیه میس¬من(Meesmann) آسیب می رساند. این اختلال از والدین به فرزندان به ارث می رسد.
دوشنبه، 16 فروردین 1395 - 10:10
فاکتور بازبرنامه ریزی موثرتر برای القای سلول های بنیادی پرتوان القایی
محققین دانشگاه آلاباما در بیرمنگام فاکتور بازبرنامه ریزی را شناسایی کرده اند که کارایی ایجاد سلول های بنیادی پرتوان القایی از فیبروبلاست های پوستی را تا 20 برابر افزایش می دهد، مدت زمان این فرایند را به چندین روز کاهش می دهد و کیفیت بازبرنامه ریزی را نیز افزایش می دهد.
یکشنبه، 15 فروردین 1395 - 15:15
سلول های بنیادی مولتیپل اسکلروزیس را شکست می دهند
موشی که با شرایطی مشابه با مولتیپل اسکلروزیس(MS) ناتوان شده بود کمتر از دو هفته بعد از سلول درمانی با سلول های بنیادی انسانی توانست راه برود.
یکشنبه، 15 فروردین 1395 - 15:00
اثبات وجود سلول های بنیادی سرطانی در انسان
محققین توانسته اند شواهد قطعی از وجود سلول های بنیادی سرطانی را در انسان کشف کنند. این کشف می تواند نقطه پایانی بر سال ها اختلاف نظری باشد که در این زمینه وجود دارد و راه را برای ایجاد درمان های موثری که ریشه سرطان را هدف قرار دهند، هموار کند.
یکشنبه، 15 فروردین 1395 - 14:30
پوششی جدید برای ایمپلنت های لگنی می تواند نارسایی های زودرس را مهار کند
نوارهایی در مقیاس نانو در MIT تولید شده اند که رشد استخوان را افزایش داده و عایق قوی تری را بین استخوان خود بیمار و ایمپلنت ایجاد می کنند.
یکشنبه، 15 فروردین 1395 - 14:00
صفحه 6 از 9ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه