(آرشیو ماه دی 1395)
کنترل ساعت بدنی
در مطالعه ای جدید محققین ژاپنی در مرکز تحقیقات RIKEN با استفاده از روشی جدید ساعت بیولوژیک بدن یا سیرکادین را به منظور ایجاد موش های ناک اوت ژنتیکی مورد مطالعه قرار دادند.
دوشنبه، 13 دی 1395 - 10:00
کشف فاکتور رشد شکل دهنده استخوان که می تواند استئوپورز را در موش معکوس کند
تیمی از محققین در انستیتو مرکز تحقیقات پزشکی UT Southwesternفاکتور رشد شکل دهنده استخوانی به نام استئولکتین(Clec11a) را شناسایی کرده اند که استئوپورز را در موش معکوس می کند و می تواند در طب بازساختی کاربرد داشته باشد.
دوشنبه، 13 دی 1395 - 09:30
نقش microRNAها در تنظیم سلول های بنیادی چشم
محققین پزشکی Northwestern نشان داده اند که چگونه خانواده میکروRNAهای 103/107، ابعادی از فرایندهای زیستی را در اپی تلیوم لیمبال غنی از سلول های بنیادی در چشم تنظیم می کنند.
دوشنبه، 13 دی 1395 - 09:00
درمانی برای جلوگیری از نارسایی اجزای بدنی پرینت شده به صورت سه بعدی
تیمی از محققین زیست پزشکی فرایند فیزیولوژیک کلیدی را کشف کرده اند که به یکپارچه شدن موفقیت آمیز جایگزین های پرینت شده سه بعدی با بافت های بدن بیماران کمک می کند.
دوشنبه، 13 دی 1395 - 08:30
تولید سلول های بنیادی آهن ربایی برای مبارزه با سرطان
محققین در دانشگاه پلی تکنیک Tomsk تکنولوژی را برای کنترل سلول های بنیادی مزانشیمی بیماران طراحی کرده اند. این تکنولوژی به درمان موثرتر سرطان کمک خواهد کرد.
دوشنبه، 13 دی 1395 - 08:00
ارتباط یک پروتئین مرتبط با چاقی و تکوین لوکمیا
محققین سرطان در دانشگاه سین سیناتی نقش یک پروتئین مرتبط با چاقی در بروز لوکمیا را شناسایی کرده اند و یک پاسخ دارویی را مورد مطالعه قرار داده اند که می تواند منجر به درمان موثرتر این بیماری شود.
یکشنبه، 12 دی 1395 - 11:30
یازدهمین سالروز درگذشت دانشمند فقید "دکتر سعید کاظمی آشتیانی"
به مناسبت یازدهمین سالروز درگذشت دانشمند فقید "دکتر سعید کاظمی آشتیانی" موسس و بنیانگذار پژوهشگاه رویان و شرکت فناوری بن یاخته های رویان؛ مراسم گرامیداشتی در تاریخ 14 دی ماه ساعت 14:30 در محل سالن همایش پژوهشگاه رویان برگزار خواهد شد.
یکشنبه، 12 دی 1395 - 11:22
شناسایی سیگنالی که طی تکوین جنینی سرنوشت سلول های پوستی برای تبدیل شدن به سلول های مو دار یا سلول های عرقی را کنترل می کند
تیمی از محققین دانشگاه راکفلر سیگنال ها و زمان هایی را شناسایی کرده اند که در تکوین جنینی دخیل هستند و تعیین می کنند که سلول پوستی به سلول مو دار تبدیل شود یا سلول عرقی.
یکشنبه، 12 دی 1395 - 11:00
استراتژی سلول های بنیادی برای افزایش سطح تستوسترون در جوندگان
هیپوگنادیسم در جنس نر مشکلی است که طی آن سطح تستوسترون در تقریبا 30 درصد مردان مسن کاهش می یابد و متاسفانه درمان های موجود نیز موجب ایجاد عوارض جانبی شدید می شود.
یکشنبه، 12 دی 1395 - 10:30
تکنیک جدیدی که محیط مکانیکی سلول ها در جایگاه طبیعی شان در جنین های زنده را نشان می دهد
سلول های تشکیل دهنده بدن در بافت ها و اندام های مختلف سیگنال های مکانیکی و بیوشیمیایی محیط شان را برای تصمیم گیری های مهم شان دریافت می کنند و بر مبنای آن ها تصمیم می گیرند که به سلول های پوستی یا قلبی و ... تبدیل شوند. محققین در دانشگاه سانتا باربارا ابزار قوی و جدیدی را ارائه کرده اند که برای اولین بار اطلاعاتی را در مور محیط مکانیکی سلول ها در بافت طبیعی شان ارائه می کند.
یکشنبه، 12 دی 1395 - 10:15
سلول های بنیادی مزانشیمی امیدوارکننده برای پارگی مینیسک
محققین دانشگاه بریستول توانسته اند از سلول های بنیادی مزانشیمی و مهندسی بافت برای درمان پارگی مینیسک استفاده کنند.
یکشنبه، 12 دی 1395 - 10:00
موفقیت آمیز بودن داروی لوکمیایی در فاز اولیه مطالعات بالینی
محققین مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا گزارش کرده اند که هشت نفر از 12 بیماری که مبتلا به لوکمیای میلوئید حاد مقاوم به شیمی درمانی یا سایر سرطان های خونی بوده اند به یک رژیم دارویی که شامل داروهای شیمی درمانی تیاگوآنین و دسیتابین بوده است پاسخ داده اند.
یکشنبه، 12 دی 1395 - 09:30
تست بالینی ابزاری که زخم ها را با به کار بردن امواج اولتراسوند بهبود می بخشد
محققین دانشگاه درکسل گامی دیگر به ارائه یک درمان جدید برای میلیون ها بیماری که از زخم های مزمن و زخم هایی که به آهستگی بهبود می یابند رنج می برند، نزدیک شده اند. این درمان، از یک دستگاه اولتراسوند با فرکانس کم بهره می برد.
شنبه، 11 دی 1395 - 09:30
فاکتورهای ژنتیکی کنترل کننده ویژگی های بازسازی کننده سلول های بنیادی خون ساز
محققین UCLA‌در مطالعاتی که اخیرا داشته اند نشان داده اند که چگونه فاکتورهای ژنتیکی کلیدی با تسریع کردن یا متوقف کردن ویژگی های بازسازی کننده سلول ها، روی سلول های بنیادی خون ساز اثر می گذارند. این یافته ها می تواند منجر به ایجاد درمان های موثر برای بیمارانی شود که متحمل درمان های معمول مانند شیمی درمانی و رادیوتراپی برای سرطان می شوند.
شنبه، 11 دی 1395 - 09:00
کشف کلید ژنتیکی مربوط به خودنوزایی سلول های تولید مثلی
اسپرم ها در بدن یک مرد بالغ دائما در حال جایگزین شدن هستند. درک عملکرد سلول های بنیادی مسئول این جایگزینی می تواند به درک این که چرا با افزایش سن باروری مردان کاهش می یابد کمک کند و منجر به ایجاد درمان های جدید برای ناباروری شود.
شنبه، 11 دی 1395 - 08:30
صفحه 6 از 8ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه