(آرشیو ماه بهمن 1395)
سلول های مشتق از سلول های بنیادی، درمانی جدید برای اختلالات خونی نادر
محققین در مرکز تحقیقات سلول های بنیادی بیمارستان کودکان بوستون برای اولین بار، از سلول های بنیادی خود بیماران برای ایجاد سلول هایی مشابه با سلول های مغز استخوان استفاده کردند و سپس از این سلول ها برای شناسایی درمان های بالقوه برای اختلالات خونی استفاده کردند.
پنجشنبه، 28 بهمن 1395 - 10:00
به دنبال حمله قلبی، پاسخ ترمیم بافتی چگونه شروع می شود؟
در هفته های بعد از حمله قلبی، دیواره آسیب دیده قلبی فیبرهای کلاژنی بیشتری تولید می کند که به دلیل کراس لینک کمتر فیبرها سفتی کمتری دارد و به نوعی موجب شلی دیواره قلب می شود. تغییر در بافت قلبی منجر به تشکیل شدید اسکار و در نهایت نارسایی قلبی می شود.
پنجشنبه، 28 بهمن 1395 - 10:00
چگونه برخی سلول های تولید کننده انسولین در دیابت نوع یک ریکاوری می شوند.
تیمی از محققین دانشگاه Yale دریافته اند که سلول های تولید کننده انسولین که مشخصا در دیابت نوع یک تخریب می شوند، می توانند برای بقا در برابر حمله سیستم ایمنی، تغییراتی را متحمل شوند. این یافته می تواند منجر به ایجاد استراتژی هایی برای ریکاوری این سلول ها در بیماران دیابتی شود.
پنجشنبه، 28 بهمن 1395 - 09:00
یک عامل ضد مرگ سلولی به عنوان درمانی برای نابینایی ناشی از MS
یک عامل درمانی جدید تست شده در مدل موشی مولتیپل اسکلروزیس(MS) فعالیت ضد التهابی را ایجاد می کند از دست رفتن سلول ها در عصب بینایی را مهار می کند.
پنجشنبه، 28 بهمن 1395 - 08:30
تبدیل سلول های بنیادی به سومایت ها به عنوان پیش سازهای عضلات اسکلتی، غضروف و استخوان
اضافه کردن که مخلوط درستی از مولکول های پیام رسان(پروتئین های دخیل در تکوین)، به سلول های بنیادی انسانی می تواند آن ها را برای تبدیل شدن به سومایت ها که پیش سازهای عضلات اسکلتی، استخوان و غضروف در جنین های در حال تکوین هستند، تحریک کند.
پنجشنبه، 28 بهمن 1395 - 08:00
نقش گیرنده های بویایی در قلب انسان
محققین برای اولین بار عملکرد گیرنده های بویایی در عضلات قلبی انسان را مانند آن چه در مورد بینی وجود دارد، شناسایی کرده اند.
چهارشنبه، 27 بهمن 1395 - 16:00
سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) موتاسیون های ژنتیکی را افزایش نمی دهند
بیش از ده سال از زمانی که یاماناکای ژاپنی و همکاارنش توانستند سلول های بالغ پوستی را به سلول های بنیادی پرتوان بازبرنامه ریزی کنند می گذرد. از آن زمان تاکنون تکنولوژی تولید سلول های iPS راه برای پیشرفت در بسیاری از زمینه های پزشکی، زیستی و طب بازسازختی می گذرد و محققین توانسته اند از آن ها در تمایز بسیاری از سلول های بالغ بدنی مانند کاردیومیوسیت ها، کندروسیت ها، هپاتوسیت ها و ... استفاده کنند.
چهارشنبه، 27 بهمن 1395 - 15:30
سلول های بنیادی سنتتیک و مزایای درمانی
محققین دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی ورژن سنتتیکی از سلول های بنیادی قلبی را طراحی کرده اند.
چهارشنبه، 27 بهمن 1395 - 15:00
کشف رفتارهای حیاتی سلول ها با حسگرهای کریستالی
تیمی از محققین انستیتو ملی سلامت(NIH)، ابزار جدیدی را طراحی کرده اند که با استفاده از آن می توانند نحوه چسبیدن سلول ها به بستر نزدیکشان را زیر میکروسکوپ مونیتور کنند.
چهارشنبه، 27 بهمن 1395 - 14:35
انتخاب سلول های ضد ویروسی برای کشف مخفیگاه ویروس ایدز
زمانی که فردی HIV مثبت می شود و داروهای ضد ویروسی مصرف می کند، ویروس درون منابعی از سلول های بنیادی ذخیره می شود. این سلول ها در مراکز زایا (نواحی خاص از گره های لنفی) مخفی می شوند که اغلب سلول های T ضد ویروسی و کشنده نمی توانند به آن ها دسترسی داشته باشند.
چهارشنبه، 27 بهمن 1395 - 14:00
کشف پاسخ های ایمنی به داروهای شایع
محققین استرالیایی یک گام به درک حساسیت های ایمنی به داورهای شایع و معمولا تجویز شونده نزدیک تر شده اند.
چهارشنبه، 27 بهمن 1395 - 13:14
هورمون مهارکننده مولرین، یک روش پیشگیری از بارداری باشد که تخمدان ها را از شیمی درمانی محافظت می کند
یک هورمون طبیعی که نقش مهمی را در تکوین بازی می کند، ممکن است پایه و اساسی را برای پیشگیری از بارداری قابل برگشت ارائه کند که می تواند از تخمدان ها در برابر آسیب ناشی از شیمی درمانی محافظت کند.
چهارشنبه، 27 بهمن 1395 - 12:00
باز برنامه ریزی in vivo نشانه هایی از جوان سازی مجدد تلومر را القا می کند
محققین اسپانیایی در مرکز ملی تحقیقات سرطان اسپانیا(CNIO) نشان داده اند که طی فرایند بازبرنامه ریزی in vivo، تلومرهای سلولی به دلیل افزایش در تلومرازهای اندوژن گسترده تر می شوند.‌
چهارشنبه، 27 بهمن 1395 - 12:00
تولید نای مهندسی شده از سلول های بنیادی در اسپانیا
برای اولین بار، محققین توانسته اند یک نای مهندسی شده مناسب بیمار را قبل از این ایمپلنت کردن به وی تولید کنند.
چهارشنبه، 27 بهمن 1395 - 11:31
اهدای سلول های بنیادی برای نجات جان پسر بچه مبتلا به تالاسمی
یک پسربچه دو ساله اهل دهلی که از تالاسمی رنج می برد، بعد از دریافت سلول های بنیادی خونی از یک فرد بنگلوری، شرایط بهتری را تجربه می کند. این اولین باری است که گزارش می شود، یک فرد مبتلا به تالاسمی در هند، سلول های بنیادی خونی یک اهدا کننده غیر خویشاوند را دریافت کرده است.
ﺳﻪشنبه، 26 بهمن 1395 - 12:00
صفحه 2 از 9ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه