(آرشیو ماه بهمن 1395)
هوش مصنوعی و دیدگاه های جدید در مورد بیوفیزیک سرطان
محققین دانشگاه های Tufts و مریلند از هوش مصنوعی برای بدست آوردن دیدگاه هایی در مورد بیوفیزیک سرطان استفاده کردند. پلت فرم ماشین یادگیری آن ها یکسری سه گانه از مواد را پیش بینی کرد که قادر به تولید فنوتیپ شبه سرطانی در بچه قورباغه ها می شود که پیش از این هرگز دیده نشده بود.
شنبه، 23 بهمن 1395 - 09:00
یافتن راهی جدید برای هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطان های خونی
یک مولکول پروتئینی-قندی به نام CD99، در سطح سلول های بنیادی مسئول سرطان های خونی مانند لوکمیای میلوئید حاد یا سندرم های میلودیسپلازی، در مقایسه با سلول های بنیادی طبیعی به میزان بیشتری بیان می شود.
شنبه، 23 بهمن 1395 - 08:24
همایش خلاقیت و نوآوری در مهندسی زیستی
گروه مهندسی پژوهشگاه رویان با هدف حمایت از پژوهشگران و مبتکران جوان برای دومین بار همایش خلاقیت و نوآوری در مهندسی زیستی را برگزار می‌کند.
شنبه، 23 بهمن 1395 - 03:10
ایجاد یک سیستم سلولی برای مطالعه بیماری های میتوکندریایی
برخی از بیماری ها بدین دلیل لاعلاج هستند که مدل سیستم مناسبی برای درک کامل علایم آن ها و تست کردن داروها روی آن ها وجود ندارد. در این میان، بیماری های میتوکندریایی، یکی از این مشکلات نادر هستند که به دلیل در این موتورخانه ها یا منبع تولید انرژی سلولی اتفاق می افتند و مدل مناسبی هم برای رسیدن اطلاعات بیشتر در مورد آن ها وجود ندارد.
پنجشنبه، 21 بهمن 1395 - 13:30
عضلات چشم در برابر ALS انعطاف پذیر هستند
اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) یک بیماری تخریب کننده عصبی لاعلاج است که همه عضلات ارادی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و منجر به فلجی و مشکلات تنفسی می شود. عضلات چشمی، برخلاف سایر عضلات، حتی در مراحل پیشرفته بیماری نیز قابلیت حرکتی شان را حفظ می کنند.
پنجشنبه، 21 بهمن 1395 - 13:00
منشا سلولی روی بدخیمی و حساسیت دارویی تومورهای مغزی اثر می گذارد
بیماران مبتلا به گلیوبلاستوما، پیش آگهی بسیار ضعیفی دارند و به همین دلیل هیچ درمان موثری برای آن ها وجود ندارد.
پنجشنبه، 21 بهمن 1395 - 12:36
مسلح کردن پلاکت ها برای ایمنی درمانی سرطان
بعد از جراحی هایی که برای برداشتن تومورهای سرطانی صورت می گیرد(حتی موفقیت آمیز)، نمی توان با قطعیت گفت که همه ریز تومورها یا سلول های بنیادی سرطانی که منشا متاستاز و عود مجدد سرطان هستند، از جایگاه جراحی برداشته شده اند. در واقع عود مجدد سرطان، نگرانی اصلی محسوب می شود.
پنجشنبه، 21 بهمن 1395 - 12:00
درمان نابینایی با استفاده از سلول های بنیادی جنینی
پس از امیدواری ها و بحث های فراوان، برای اولین بار محققین ثابت کرده اند که سلول های بنیادی توانایی معالجه نابینایی را دارا هستند.
پنجشنبه، 21 بهمن 1395 - 11:20
تکنیکی جدید برای بهبود جریان خون در بافت های آسیب دیده
یک ژن ضروری برای ساخت عروق خونی در جنین ها می تواند سلول های آمنیوتیک را به سلول های عروق خونی تبدیل کند.
چهارشنبه، 20 بهمن 1395 - 13:00
اگزوزوم سلول های بنیادی، بقای سلول های گانگلیونی شبکیه را در رت ها افزایش می دهد
به نظر میرسد که ترشحات سلول های بنیادی موسوم به اگزوزوم ها، بتواند سلول های شبکیه چشم را محافظت کنند. دانستن این مطلب می تواند به درمان بیماری هایی مانند گلوکوم کمک کند.
چهارشنبه، 20 بهمن 1395 - 09:40
افزایش کارایی درمانی سلول های بنیادی مزانشیمی برای مقابله با سپسیس به کمک میکروRNAی اگزوزومی
بهبود کارایی سلول های بنیادی مزانشیمی از طریق پیش تیمار با سیتوکین های پیش التهابی یک زمینه تحقیقاتی در حال بررسی است، با این حال، مکانیسم های دخیل در این فرایند به خوبی شناخته نشده است.
چهارشنبه، 20 بهمن 1395 - 09:30
نقش میکروRNAها در متاستاز سرطان پروستات
متاستاز یا پراکنش تومور از جایگاهی که منشا گرفته به سایر اندام ها، دلیل اصلی مرگ های سرطانی است و متاسفانه برخلاف تلاش زیاد صورت گرفته، مکانیسم مولکولی پشت پرده این فرایند ناشناخته باقی مانده است.
چهارشنبه، 20 بهمن 1395 - 08:00
ژنی کلیدی برای بازبرنامه ریزی شیمیایی سلول های بنیادی انسانی
محققین ژنی را کشف کرده اند که برای بازبرنامه ریزی شیمیایی سلول های بنیادی آمنیوتیک انسانی به سلول های پرتوان شبه سلول های بنیادی جنینی ضروری است. این یافته گامی مهم به سمت تولید سلول های بازبرنامه ریزی شده پرتوانی محسوب می شود که می توانند بدون این که مشکل اخلاقی و قانونی داشته باشند برای پژوهش و بالین مورد استفاده قرار گیرند
چهارشنبه، 20 بهمن 1395 - 07:30
برهمکنش های سلول های عصبی آلوده و ارائه اهداف درمانی جدیدی برای زیکا
ویروس زیکا(ZIKV) با ماشین سلولی کنترل کننده تقسیم سلولی تداخل ایجاد می کند و بیان صدها ژن که در تشکیل و تکوین نورون ها و آستروسیت ها دخیل هستند را تغییر می دهد.
ﺳﻪشنبه، 19 بهمن 1395 - 12:00
ژن BRCA1 برای تشکیل سلول های بنیادی خون ساز ضروری است
محققین در مرکز سرطان جامع هارولد سیمونز دریافته اند که ژن BRCA1 برای بقای سلول های بنیادی خون ساز ضروری است. این یافته می تواند توضیح دهد که چرا بیماران مبتلا به جهش های BRCA1 زیاد در معرض خطر ابتلا به لوکمیا نیستند، زیرا سلول های بنیادی قبل از این که فرصت یابند به سرطان خونی تبدیل شوند، می میرند.
ﺳﻪشنبه، 19 بهمن 1395 - 10:00
صفحه 5 از 9ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه