(آرشیو ماه اردیبهشت 1395)
شناسایی آنزیم دخیل در فرایند میلین سازی که می تواند به درک اختلالات عصبی کمک کند
برداشتن آنزیم Dnmt1 طی تمایز سلول های پیش ساز اولیگودندروسیتی در سیستم عصبی مرکزی منجر به تشکیل میلین غیر کافی و مشکلات عصبی مانند عدم کنترل حرکات بدنی می شود. این مطالعه که در مرکز پزشکی مونت سینای صورت گرفته است می تواند درک جدیدی از MS‌و سایر بیماری های مربوط به میلین سازی در دستگاه عصبی ارائه دهد.
پنجشنبه، 23 اردیبهشت 1395 - 09:00
تولید بافت قلبی جدید ظرف مدتی کوتاه برای بیماران مبتلا به مشکلات قلبی
محققین سلول های بنیادی می گویند که بزودی قادر خواهند بود ظرف مدت 24 ساعت قلب جدیدی را تولید کنند.
پنجشنبه، 23 اردیبهشت 1395 - 08:30
جایزه ملی ژنتیک به چهره تاثیرگذار و محقق برتر ایرانی اعطا می شود
دبیرعلمی دومین گنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره ملی ژنتیک ایران گفت: برای اولین بار جایزه ملی ژنتیک ایران به چهره تاثیرگذار، محقق برتر و محقق جوان کشور اعطا خواهد شد.
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1395 - 15:20
سلول های بنیادی دندان می توانند درمانی برای بیماران با مشکلات دندانی باشند
از دست دادن دندان بخشی از دوران کودکی است، با این حال از دست دادن دندان مولر یا شکستگی دندان نیازمندی در قالب دندان های مصنوعی یا ایمپلنت ها است. استفاده از سلول های بنیادی دندانی برای رشد دندان جدید و استخوان آرواره می تواند مزیت هایی را برای تکنیک های موجود در مورد جایگزین دندان داشته باشد.
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1395 - 09:30
چگونه تغییرات ظریف پروتئینی می تواند منجر به مشکلات بالینی می شود...
برای بسیاری از محققین و افراد جامعه پزشکی، این که چرا مجموعه تغییرات متفاوت در ژن های کد کننده پروتئین منجر به بسیاری از اختلالات ژنتیکی متفاوت مانند پیری زودرس، مشکلات عصبی، مشکلات قلبی و ... در بیماران می شود، بسیار گیج کننده است. مطالعه ای جدید به وسیله محققین دانشگاه Binghamton این امر را مربوط به متعهد شدن سلول ها می داند.
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1395 - 09:00
چرا برخی سرطان های سینه به درمان مقاوم تر هستند
محققین در مطالعه ای جدید به درمانی هدفمند برای سرطان سینه سه گانه منفی(TNBC) اشاره داشته اند که تهاجمی ترین نوع سرطان سینه محسوب می شود.
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1395 - 08:30
مروری بر ارزیابی سلول های بنیادی برای درمان آسیب های نخاعی
با توجه مطالعه ای جدید که در نشریه آکادمی آمریکایی جراحان ارتوپد به چاپ رسیده است، سلول درمانی یک درمان سریعا در حال تکامل و امیدوار کننده برای آسیب های نخاعی است. در این مطالعات از انواع سلول های بنیادی که توانایی های متفاوتی برای کمک به احیای عملکرد نخاع آسیب دیده دارند استفاده می شود.
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1395 - 08:15
رشد سلول های تولید کننده انسولین در آزمایشگاه و کنترل قند در موش های دیابتی
یکی از چالش های همیشگی برای سلول درمانی افراد دیابتی، تولید سلول های بتایی از سلول های بنیادی است که از مرحله پیش سازی گذشته باشند و تبدیل به سلول های بالغ تولید کننده انسولین شده باشند.
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1395 - 08:00
آنتی بادی درمانی، سلول های بنیادی سرطانی را در مولتیپل میلوما کاهش می دهد
مطالعه ای بوسیله محققین سرطان جان هاپکینز نشان می دهد که استفاده از یک آنتی بادی در آزمایشگاه، منجر به کاهش نیمی از سلول های بنیادی سرطانی شده است که منجر به افزایش رسد تومور در بیماران مبتلا به مولتیپل میلوما می شوند. مولتیپل میلوما سرطان مربوط به مغز و بافت استخوان است.
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1395 - 07:30
ابتلای سالانه ۱۵۰۰ کودک به سرطان، در کشور
سخنران افتتاحیه بیست و چهارمین کنگره سالانه انجمن جراحان کودکان ایران از ابتلای سالانه حدود ۱۵۰۰ کودک به سرطان در کشور خبر داد.
ﺳﻪشنبه، 21 اردیبهشت 1395 - 15:03
خون بندناف و مزایای ذخیره‌سازی آن
رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان تشریح کرد:
رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با اشاره به امکان ذخیره‌سازی خون بندناف نوزادان ایرانی از طریق بانک خون بندناف جهاددانشگاهی از آن به عنوان یک فرصت طلایی برای تضمین سلامت افراد یاد کرد.
ﺳﻪشنبه، 21 اردیبهشت 1395 - 14:28
چگونه سلول های بنیادی عضلانی طرحی از چهره را شکل می دهند
زمانی که در مورد تکوین چهره در مهره داران صحبت می شود، زمان بندی مهم ترین چیز است. در مطالعه ای جدید محققین نقش سیگنال های مولکولی کلیدی را در این زمان بندی شناسایی کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 21 اردیبهشت 1395 - 12:00
استفاده از سلول های بنیادی مخاطی در درمان بی اختیاری ادراری
برای نخستین بار در کشور صورت گرفت
متخصص بخش اورولوژی بیمارستان شهید باهنر کرمان با همکاری مرکز تحقیقات پاتولوژی و سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی کرمان موفق شدند برای نخستین بار در ایران با استفاده از سلول های بنیادی مخاطی بی اختیاری ادراری را درمان کنند.
ﺳﻪشنبه، 21 اردیبهشت 1395 - 11:51
تحمل سلول های بنیادی بوسیله سیستم ایمنی
بسیاری از ما می دانیم که سلول های بنیادی در تبدیل شدن به سلول های دیگر بسیار منعطف هستند، اما این انعطاف یا پرتوانی با هزینه هایی نیز همراه است.
ﺳﻪشنبه، 21 اردیبهشت 1395 - 10:00
کشف فرایندی که منجر به متاستاز سرطان پروستات می شود
محققین مرکز سرطان VCU Massey عملکرد جدید را برای ژن PLK1‌ کشف کرده اند که کمک کردن به متاستاز سلول های سرطان پروستات است. این مکانیسم اهداف بالقوه جدیدی را برای درمان سرطان معرفی می کند و اطلاعات قبلی در مورد نقش PLK1 در رشد و پیشرفت سرطان را به چالش می کشد.
ﺳﻪشنبه، 21 اردیبهشت 1395 - 10:00
صفحه 4 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه