(آرشیو ماه اردیبهشت 1395)
تکنولوژی بیو پرینت و تولید بافت های سه بعدی حاوی سلول های بنیادی و ساختار عروقی
تیمی از محققین در انستیتو Wyss و دانشگاه هاروارد روشی را برای تولید سازه های بافتی عروق دار ضخیم پرینت شده طراحی کرده اند که حاوی سلول های بنیادی، ماتریکس خارج سلولی و کانال های جریانی پوشیده شده با سلول های اندوتلیالی عروق خونی است.
شنبه، 11 اردیبهشت 1395 - 09:15
مهندسی سلول های ایمنی برای حفاظت از اندام ها در برابر رد پیوند
محققین در دانشگاه بریتیش کلمبیا نوعی ژن درمانی را طراحی کرده اند که سلول های Tتنظیمی(Tregs) را برنامه ریزی می کند و در نتیجه مانع از رد بافت پیوند شده به وسیله سیستم ایمنی می شود.
شنبه، 11 اردیبهشت 1395 - 08:45
شاید قلب خوک ها زندگی انسان های زیادی را نجات دهد...
چند روز پیش محققین آلمانی و آمریکایی اعلام کردند که شاید به زودی بیماران قلبی به لطف قلب خوک ها زندگی با کیفیت تری را در پیش گیرند.
شنبه، 11 اردیبهشت 1395 - 08:15
12روش های تولید پارچه می توانند به  به ساخت بافت های انسانی کمک کنند
مهندسی بافت فرایندی است که از ترکیب زیست مواد و سلول های بنیادی برای رشد و جایگزینی بافت های از دست رفته یا آسیب دیده استفاده می کند. اخیرا دکتر لوبائو در کالج مهندسی MU، روشی را برای مهندسی بافت ارائه داده است که بسیار مقرون به صرفه بوده و با استفاده از آن می توان مقادیر انبوهی از بافت مورد نظر را تولید کرد.
جمعه، 10 اردیبهشت 1395 - 12:30
ثبت اختراعی در زمینه کلون کردن سلول های بنیادی
سازمان ثبت اختراع و علایم تجاری آمریکا اخیرا اعلام کرده است که محققین در دانشگاه علوم و بهداشت Oregon روش جدیدی را برای تبدیل سلول های پوستی به سلول های بنیادی ثبت کرده اند.
پنجشنبه، 09 اردیبهشت 1395 - 10:00
درمانی جدید برای بیماری کبدی مربوط به پیوند سلول های بنیادی
سازمان غذا و داروی آمریکا داروی دفیبروتاید سدیم(Defitelio) را برای درمان نوعی نادر اما معمولا کشنده از بیماری های کبدی موسم به چرمک، که اغلب در افرادی اتفاق می افتد که متحمل پیوند سلول های بنیادی شده اند، مورد تصویب قرار داده است.
چهارشنبه، 08 اردیبهشت 1395 - 11:00
افزایش تولید سلول های بنیادی پرتوان القایی انسان و موش با استفاده از ویتامینC
افزودن ویتامین C به سایر فاکتورهای لازم برای بازبرنامه ریزی سلولی، راندمان این فرایند برای تولید سلول های بنیادی پرتوان القایی را بالا می برد.
چهارشنبه، 08 اردیبهشت 1395 - 10:00
سیکلوفسفامید و پیوند سلول های بنیادی خون ساز
در چهل و دومین نشست سالیانه انجمن پیوند خون و مغز استخوان اروپا(EBMT)، محققین اطلاعاتی را در مورد نقش سیکلوفسفامید(یک داروی شیمی درمانی) در زمینه پیوند سلول های بنیادی خون ساز ارائه کرده اند.
چهارشنبه، 08 اردیبهشت 1395 - 09:30
پروژه ای برای درمان دیابت نوع یک
شمار کودکانی که در اروپا و آمریکا به دیابت نوع یک مبتلا می شوند رشد چهار درصدی سالانه دارد. گروهی از محققین اروپایی در دانشگاه گوته به دنبال یافتن راهی برای کاستن نیاز افراد به انسولین برای تمام طول عمرشان هستند.
چهارشنبه، 08 اردیبهشت 1395 - 09:00
شروع مطالعات بالینی برای درمان لوکمیای مقاوم به داروها
مرکز کودکان برای بیماری های خونی و سرطان(CCCBD) در بیمارستان کودکان لس آنجلس، یکی از اولین جایگاه هایی در جهان است که مطالعات زیادی را به منظور لوکمیای لنفوبلاستیک حاد(ALL) انجام داده است.
چهارشنبه، 08 اردیبهشت 1395 - 08:45
استفاده ازسلولهاي بنيادي براي ترميم لايه هاي شبكيه به زودي وارد مرحله انساني مي شود
اميد تازه براي درمان بيماري هاي چشم؛
رئيس بيمارستان فارابي تهران گفت: طرح پژوهشي استفاده از سلول هاي بنيادي براي ترميم لايه هاي شبكيه چشم به زودي وارد مرحله انساني مي شود.
چهارشنبه، 08 اردیبهشت 1395 - 08:43
بافت های مهندسی شده سه بعدی برای بیماری های دندان
محققین دانشگاه گریفیت می گویند که با استفاده از بافت های سه بعدی زیست پرینت شده برای جایگزینی دندان و استخوان از دست رفته، دیگر کسی نباید نگران دندان از دست رفته اش باشد و نسبت به عدم وجود آن احساس ناخوشایندی داشته باشد.
چهارشنبه، 08 اردیبهشت 1395 - 08:16
جایزه ملی در کنگره بین المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی اهدا می‌شود
نخستین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از 30 اردیبهشت تا اول خرداد در سالن همایش های بین المللی رایزن واقع در کاشانک برگزار می‌شود.
ﺳﻪشنبه، 07 اردیبهشت 1395 - 15:02
توقف ساخت بیمارستان سلول درمانی
رئیس جهاد دانشگاهی گفت: عملیات ساخت بیمارستان سلول درمانی به دلیل مشکل مالی متوقف شده است.
ﺳﻪشنبه، 07 اردیبهشت 1395 - 14:53
تولید پلاکت در مقیاس وسیع با استفاده از تکنولوژی سلول های بنیادی
محققین گام مهمی را به سمت تولید انبوه پلاکت های لازم برای انتقال برداشته اند. آن ها راهی را برای ایجاد سلول های تولید کننده پلاکت از سلول های بنیادی طراحی کرده اند که در مقایسه با روش های قبلی موثرتر و کارآمدتر است.
ﺳﻪشنبه، 07 اردیبهشت 1395 - 11:00
صفحه 8 از 10ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه