(آرشیو ماه خرداد 1395)
همایش آموزشی ضامنان سلامت؛ بخشندگان خون در قروه و سقز برگزار شد
همایش آموزشی ضامنان سلامت، بخشندگان خون با حضور مسوولان سازمان انتقال خون، جهاددانشگاهی، دفتر اموربانوان و خانواده استانداری کردستان و بانک خون بندناف رویان در سالن امام خمینی (ره) قروه و سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور سقز برگزار شد.
یکشنبه، 16 خرداد 1395 - 16:36
دستورالعمل های جدید ISSCR برای مطالعات سلول های بنیادی
جامعه بین المللی پژوهش های سلول های بنیادی(ISSCR) بزرگ ترین سازمان حرفه ای محققین سلول های بنیادی به تازگی دستورالعمل های جدیدی را برای پژوهش های سلول های بنیادی و درمان های بالینی ارائه کرده است.
یکشنبه، 16 خرداد 1395 - 11:00
کشف راهی جدید برای رشد سلول های بنیادی خونی نادر
محققین در مرکز تحقیقات سلول های بنیادی و سرطانی دانشگاه مک مستر گام های مهمی را به سمت درک سلول های بنیادی سیستم خونی انسان یافته اند. این کشف مربوط به پروتئینی کلیدی است که اجازه کنترل و بازسازی بهتر این سلول ها را می دهد.
یکشنبه، 16 خرداد 1395 - 10:30
منبع سلولی مناسب برای درمان آسیب های نخاعی
آسیب های نخاعی غالبا بدلیل ترومای های ناشی از تصادفات جاده ای و حوادث ورزشی اتفاق می افتد و اغلب نتایج ناخوشایند و غیر قابل برگشتی را به جای می گذارند. یکی از روش های جدیدا کشف شده برای احیای عملکرد طناب نخاعی آسیب دیده پیوند سلول های پوشاننده بویایی(OECs) به ناحیه آسیب دیده است.
یکشنبه، 16 خرداد 1395 - 10:00
ترکیب سلول ها و ژن هایی که بافت قلبی را در مدل های حیوانی انفارکته قلبی ترمیم می کنند
محققین ترکیبات مختلقی از سلول ها، ژن ها و فاکتورهای رشد را برای ارزیابی اثرات زیستی آن ها روی ترمیم بافت قلبی آسیب دیده مورد بررسی قرار داده اند.
شنبه، 15 خرداد 1395 - 17:00
حس کردن نور توسط موش نابینا به لطف سلول های بنیادی
سلول های بنیادی جنینی انسان به موشی که برای یک اختلال شبکیه ای مهندسی شده بود ایمپلنت شد و نتایج نشان داد که این موجود قادر به پاسخ دادن به نور طی تست ها شده است.
شنبه، 15 خرداد 1395 - 16:00
تقویت ظرفیت بازسازی سلول های بنیادی
محققین براین باورند که پیوند همزمان سلول های بنیادی مزانشیمی با سلول های خون ساز می تواند نتایج سلول درمانی را بهبود ببخشد.
شنبه، 15 خرداد 1395 - 15:00
آیا پلاستیک می تواند بدن نوزاد شما را برای چاق شدن برنامه ریزی کند؟
بنزیل بوتیل فتالات(BBP) یک ماده شیمیایی است که معمولا در فرایندهای بسته بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند چربی ذخیره در بدن را حتی پیش از تولد افزایش دهد.
پنجشنبه، 13 خرداد 1395 - 14:27
استفاده از سلول درمانی برای احیای مشکلات حرکتی مزمن بعد از سکته ایسکمیک
محققین در حال انجام فاز 2b‌مطالعات بالینی برای ارزیابی ایمنی و کارایی سلول درمانی برای درمان مشکلات حرکتی مزمن بعد از سکته ایسکمیک هستند. هدف از این مطالعه، مهار یا درمان آسیب های ناشی از سکته در اولین ساعات بعد از وقوع آن است.
پنجشنبه، 13 خرداد 1395 - 13:30
رشد سلول های سرطانی و ارتباط آن با سیستم عصبی
سلول های سرطانی در مقایسه با سلول های طبیعی تقسیم فراوان تری دارند و زمانی که در محیط مغزی باشند انعطاف پذیری بیشتری دارند و این نشان می دهد که ارتباط بالقوه ای بین رشد سلول و سیستم عصبی وجود دارد. این مطالعه می تواند منجر به درک بیشتر از سرطان شده و راهی را برای درمان آن پیدا کند.
پنجشنبه، 13 خرداد 1395 - 12:29
برخی آنتی بیوتیک ها ممکن است مشکلات بیماران پیوندی را بدتر کنند
طیف وسیعی از آنتی بیوتیک ها که میکروبیوم گوارشی را تخریب می کنند می توانند برخی از مشکلات مربوط به پیوند سلول های بنیادی را نیز افزایش دهند.
چهارشنبه، 12 خرداد 1395 - 09:26
سلول های بنیادی تحلیل رفتن نورون های حرکتی را کاهش می دهد
محققین ژاپنی در زمینه سلول های بنیادی موفق شده اند به لطف استفاده از این سلول ها، زوال موش های مبتلا به بیماری نورون های حرکتی را آهسته کنند و بدین ترتیب راه را برای درمان انسان نیز هموار سازند.
چهارشنبه، 12 خرداد 1395 - 09:00
شناسایی درمانی جدیدی برای شکلی تهاجمی از سرطان سینه
مطالعه ای جدید در مرکز سرطان جامع سیلوستر در دانشگاه میامی نشان داده است که سرطان سینه سه گانه منفی(TNBC) که معمولا به درمان ها پاسخ نمی دهد می تواند با استفاده از ترکیب ویتامینD و درمان هدفمند گیرنده آندروژن درمان شود. این کشف می تواند درمانی فراتر از شیمی درمانی را برای افراد مبتلا به این شکل کشنده از سرطان سینه ارائه دهد.
چهارشنبه، 12 خرداد 1395 - 08:30
چرا سلول های بنیادی گاهی با شکست مواجه می شوند؟
سلول های بنیادی به دلیل پتانسیل تمایزی شان امیدها را برای استفاده در طب بازساختی زنده نگه داشته اند، اما نیاز به بدست‌آوردن این سلول ها از جنین های انسانی مطالعات در این زمینه را با محدودیت مواجه کرده است. یک راه برای دور زدن این مطلب استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی است.
چهارشنبه، 12 خرداد 1395 - 08:00
بازسازی چشم با استفاده از سلول های مشتق از مو!
یک محقق جوان که از سلول های بنیادی مشتق از فولیکول مو برای درمان بیماری های سطح چشم استفاده کرده است جایزه مربوط به برترین محقق جوان را از نشریه STEM CELLS‌ دریافت کرده است.
چهارشنبه، 12 خرداد 1395 - 07:30
صفحه 7 از 11ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه