(آرشیو ماه تیر 1395)
تبدیل سلول های ستیغ عصبی تنه ای به غضروف مفصلی!
در مطالعه ای با استفاده از جنین پرندگان محققین Caltech سلول های ناحیه پایین تنه را به بافت چهره ای که غضروف را می سازد تبدیل کرده اند. آن ها مدار ژنی را شناسایی کرده اند که تنها از سه ژن تشکیل شده است و می تواند سرنوشت سلول های ناحیه پایین تنه پرندگان را تغییر داده و آن ها را به سلول های تولید کننده غضروف و استخوان سر تبدیل کنند.
دوشنبه، 21 تیر 1395 - 09:00
روشی جدید برای رشد و پیوند سلول های بنیادی عضلانی و امیدواری برای درمان دیستروفی عضلانی
سلول های اقماری سلول های بنیادی هستند که در عضلات اسکلتی وجود دارند. در حالی که پیوند چنین سلول های بنیادی عضلانی می تواند درمانی بالقوه برای بیماری هایی مانند دیستروفی عضلانی دوشن باشد، اما این سلول ها زمانی که در شرایط آزمایشگاهی کشت داده می شوند کارایی بالینی و پیوندی خود را از دست می دهند.
دوشنبه، 21 تیر 1395 - 08:30
سلول های بنیادی امیدی برای بازماندگان سکته
مطالعات مقدماتی پیشنهاد می کند که تزریق مستقیم سلول های بنیادی بالغ به مغز بیمارانی که دچار سکته مغزی شده اند به روند بهبودی و ریکاوری بیماران کمک کند.
یکشنبه، 20 تیر 1395 - 10:00
سلول های بنیادی برای تولید منبعی خالص و نامحدود ازخون
وجود منبعی نامحدود از خون عاری از بیماری، رویای بسیاری از پزشکان محسوب می شود و در مطالعه ای جدید محققین گزارش داده اند که این رویا دیگر دور از دسترس نیست.
یکشنبه، 20 تیر 1395 - 09:45
هدفی جدید برای داروهای درمان کننده دیستروفی عضلانی
سلول های عضلانی که تحت تاثیر دیستروفی عضلانی قرار گرفته اند حاوی سطح بالایی از آنزیمی هستند که ترمیم عضلانی را مختل می کند. این یافته هدف جدیدی را برای طراحی داروهایی درمان کننده این بیماری لاعلاج معرفی می کند.
یکشنبه، 20 تیر 1395 - 09:15
طراحی روشی جدید و غیر تهاجمی برای از بین بردن تومورهای سرطانی
دکتر متئو گدوین در دپارتمان زیست شناسی UTSA روش جدیدی را برای کشتن سلول های سرطانی ثبت اختراع کرده است. وی بر این باور است که این روش می تواند به بیمارانی با تومورهای سخت الوصول و غیر قابل جراحی کمک کند.
یکشنبه، 20 تیر 1395 - 08:45
استفاده از پیوند سلول های بنیادی آلوژن(alloSCT) برای درمان بیماران مبتلا به لوکمیای میلوئید مزمن
مطالعات نشان می دهد که پیوند سلول های بنیادی آلوژن(allSCT) گزینه نجاتی برای بیماران مبتلا به لوکمیای میلوئید مزمن به شمار می آید. معمولا استفاده از مهارکننده های تیروزین کینازی(TKI) برای این بیماران موثر نبوده است.
یکشنبه، 20 تیر 1395 - 08:22
جوهر زیستی ساخته شده از سلول های بنیادی برای استفاده در پرینترهای سه بعدی بافت زنده
یک جوهر زیستی حاوی سلول های بنیادی می تواند برای ایجاد بافت های زنده از طریق پرینترهای سه بعدی یا bio-printing استفاده شود. این جوهر زیستی بوسیله محققین دانشگاه بریستول تولید شده است و می تواند روزی برای تولید بافت های پیچیده برای ایمپلنت های جراحی استفاده شود.
شنبه، 19 تیر 1395 - 10:00
کنترل کیفی سلول های بنیادی
چهار انستیتو در ژاپن خبر از همکاری مشترک برای درمان دژنراسیون ماکولای وابسته به سن با استفاده از سلول های بنیادی ذخیره شده داده اند.
شنبه، 19 تیر 1395 - 09:30
رشد استخوان هایی که ساختارهای آناتومیکی مشابه با استخوان های طبیعی دارند
محققین دانشگاه کلمبیا برای اولین بار توانسته اند با استفاده از سلول های بنیادی مشتق از خود بیماران، استخوان هایی را تولید کنند که از نظر آناتومیک بسیار شبیه استخوان های معمولی هستند.
شنبه، 19 تیر 1395 - 09:15
طب بازساختی و ارائه درمان های جدید برای فیستول های برونشوپلورال
برای اولین بار، محققین کلینیک مایو توانسته اند با موفقیت زخمی را که بعد از عمل جراحی های برداشت ریه در بالای قفسه سینه انسان ایجاد می شود را ببندند.
شنبه، 19 تیر 1395 - 08:45
سلول های استرومایی مشتق از بافت چربی اتولوگ ممکن است درمان استئوآرتریت را میسر کند
برای بیماران مبتلا به استئوآرتریت زانو، یک تزریق درون مفصلی سلول های استرومایی مشتق از آدیپوز اتولوگ(ASCs) می تواند درد و التهاب را کاهش دهد.
شنبه، 19 تیر 1395 - 08:15
سلول های بنیادی درمانی موثر برای بیمارانی با سوختگی های شدید
محققین راه جدیدی را برای درمان موثر و بازسازی عضلات در بیماران مبتلا به سوختگی های شدید کشف کرده اند.
شنبه، 19 تیر 1395 - 07:45
چگونه سلول های مغزی ستاره ای شکل به یادگیری کمک می کنند
مولکولی که ارتباط قوی بین مغز ما و عضلات را مقدور می سازد، برای برقراری ارتباط بین نورون های ما نیز ضروری است.
جمعه، 18 تیر 1395 - 14:00
مکانیسم های مسئول برای پیری تخمک انسانی
محققین در مدرسه پزشکی Yale مسیرهای مولکولی را شناسایی کرده اند در پیری تخمک های انسانی دخیل هستند. چنین مطالعاتی می تواند در نهایت منجر به درمان و تصحیح آسیب های مربوط پیری شده و باروری را در خانم های 40 سال به بالا بهبود ببخشد.
جمعه، 18 تیر 1395 - 13:29
صفحه 6 از 11ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه