(آرشیو ماه مرداد 1395)
تولیدسلول های استخوانی و  عضلانی قلب ازسلول های بنیادی جنینی
برای اولین بار پزوهشگرانی از دانشگاه پزشکی استنفورد توانستند با استفاده از سلو ل هایی بنیادی جنینی، 12 کلنی از سلول های تمایز یافته مختلف بدن را درجهت کمک به ترمیم بدن انسان ایجاد کنند.
یکشنبه، 10 مرداد 1395 - 11:30
استفاده از هرمون مردانه در فاز های درمانی کلینیکال سبب مهار پیری سلول می شود
تلومراز، آنزیمی است که به طور طبیعی در تمامی سلول های بدن یافت می شود و اغلب ازآن به عنوان "اکسیر جوانی سلول توصیف می شود اخیرا درمطالعه ای، پژوهشگران برزیلی و ایالات متحده نشان دادند که هورمون های جنسی می تواند سبب تحریک تولید این آنزیم شوند
یکشنبه، 10 مرداد 1395 - 11:00
سیگنال های مایع مغزی نخاعی رفتار سلول های بنیادی را در مغز کنترل می کنند
دکتر فیونا دوتسچ و همکارانش در دانشگاه بازل سوئیس کشف کرده اند که شبکه کوروئید مغزی که در تولید مایع مغزی نخاعی نقش دارد یک تنظیم کننده مهم سلول های بنیادی عصبی بالغ است. این مطالعه نشان داده است که سیگنال های ترشح شده بوسیله شبکه کوروتئی طی روند پیر شدن به طور دینامیک تغییر می کنند و این امر روی رفتار سلول های بنیادی پیر شده تاثیر می گذارد.
یکشنبه، 10 مرداد 1395 - 10:00
استفاده از سلول های بنیادی برای احیای بینایی در هندوستان
آشوک چاکراوارتی فردی نابینا است که در سال 2002 در حال ترمیم یک لوله انتقال دهنده هیدروکسید سدیم، این ماده به درون چشمش پاشید و وی متاسفانه نابینا شد. این ماده شیمیایی به خارجی ترین لایه چشم وی آسیب زد.
یکشنبه، 10 مرداد 1395 - 09:30
سلول های بنیادی برای معکوس کردن پارکینسون
تیمی از محققین توانایی سلول های مشتق از انواع مختلف سلول های بنیادی انسانی را برای معکوس کردن بیماری پارکینسون در مدل حیوانی این بیماری تست کرده اند و جمعیتی از سلول های بنیادی را شناسایی کرده اند که براین باورند می تواند از نظر بالینی سودمند باشد.
یکشنبه، 10 مرداد 1395 - 09:00
ذخیره سازی خون بند ناف چالشی برای والدین جدید
پدر و مادرهایی که قصد بچه دار شدن دارند باید تصمیمات پزشکی مهمی را بگیرند. در این بین انجام فرایندهایی مانند تست های ژنتیکی و یا تصمیم برای ذخیره سازی خون بند ناف از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
یکشنبه، 10 مرداد 1395 - 08:30
صدور مجوز برای یک روش تولید عروق خونی برای کمپانی Life Science
کمپانی Life Science بریتانیا مجوز لازم را برای استفاده از یک تکنولوژی طراحی شده بوسیله دانشگاه ایندیانا گرفته است. این تکنولوژی جدید که می تواند سلول های بنیادی را به عروق خونی تمایز دهد، می تواند به محققین علم داروشناسی، زیست شناسان سرطان و زیست شناسان عروقی کمک کند.
یکشنبه، 10 مرداد 1395 - 08:15
محققین ALS‌می گویند که سلول های بنیادی برای کمک به ایجاد درمان های جدید در زمینه ALS باید پیرتر شوند!!!
محققین سدراس- سینایی به دنبال ساختن یک مدل پیشرفته مبتنی بر سلول های بنیادی برای اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک هستند تا پیشرفت ها برای درمان این بیماری عصبی خطرناک را سرعت ببخشند. یافته های آن ها نشان می دهد که مدل های موجود می توانند با پیر شدن نورون های حرکتی برای نشان دادن چگونگی آسیب رساندن ALS به سلول ها در مراحل بعدی زندگی، تقویت شوند.
یکشنبه، 10 مرداد 1395 - 08:00
ساخت داروی ارزشمند نجات بیماران ایست قلبی در پژوهشگاه رویان
مسئولان پژوشگاه رویان از تولید داروی بسیار ارزشمند نجات بیماران ایست قلبی سخن گفتند و تازه ترین دستاوردهای این پژوهشکده در درمان ناباروری را تشریح کردند.
پنجشنبه، 07 مرداد 1395 - 12:54
استفاده از ژن درمانی هدفمند برای بهبود آمفیزم
محققین استراتژی جدیدی را برای ژن درمانی هدفمند ریه طراحی کرده اند که ممکن است منجر به بهبود درمان های موجود برای بیماری های ارثی مانند آمفیزم شود.
پنجشنبه، 07 مرداد 1395 - 10:15
چهار مرحله برای اعتباربخشی به سلول های بنیادی
محققین در EPFL روشی قویی را برای شناسایی سلول های بنیادی جنینی انسانی و پتانسیل آن ها برای کاربرد پزشکی طراحی کرده اند.
پنجشنبه، 07 مرداد 1395 - 09:15
ارتباط بین افزایش شاخص توده بدنی با پراکنش مولتیپل میلوما
در مطالعه ای جدید محققین آمریکایی نشان داده اند که چگونه افزایش شاخص توده بدنی(BMI) با رشد و پراکنش سرطان خونی مولتیپل میلوما مرتبط است.
پنجشنبه، 07 مرداد 1395 - 08:27
استفاده از گورخرماهی برای تسریع مطالعات آرتریت
با توجه به مطالعه ای در USC که اولین مطالعه درمانی به صورت ردیابی سریع است، هر ماهی استخوانی روی کره زمین مستعد ابتلا به آرتریت است.
پنجشنبه، 07 مرداد 1395 - 07:45
مدل کبدی که به خوبی متابولیسم هپاتوسیت ها را شبیه سازی می کند و به مواد سمی پاسخ می دهد
تیمی از محققین بیمارستان عمومی ماساچوست در زمینه مهندسی پزشکی یک liver on a chip را طراحی کرده اند که مدلی برای بافت کبدی محسوب می شود.
چهارشنبه، 06 مرداد 1395 - 12:15
استفاده از یک ژل برای ترمیم آسیب مغزی
یک هیدروژل قابل تزریق می تواند به ریکاوری آسیب مغزی کمک کند.
چهارشنبه، 06 مرداد 1395 - 12:00