(آرشیو ماه مرداد 1395)
ترسیم یک مسیر برای درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی الزامی است
محققین دانشگاه موناش زوایای تازه ای از کمپلکس پیچیده ای که ایجاد و تمایز سلول های بنیادی را پی ریزی می کند کشف کرده اند و امیدوارند این امر به آن ها کمک کند تا گامی دیگر به درمان برخی از بیماری ها نزدیک شوند.
چهارشنبه، 20 مرداد 1395 - 09:30
تمام جراحی‌های پیوند اعضا رایگان انجام خواهد شد
معاون درمان وزارت بهداشت:
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: از اول شهریور ماه تمامی هزینه‌های پیوند اعضا توسط وزارت بهداشت و بیمه های پایه پرداخت خواهد شد.
چهارشنبه، 20 مرداد 1395 - 09:25
ژن AUF1 بازسازی عضلات آسیب دیده بوسیله سلول های بنیادی بالغ کنترل می کند
مطالعه ای در مرکز پزشکی NYU Langone در دانشگاه کلرادو، ژنی کلیدی را شناسایی کرده است که در تمام عمر عضلات آسیب دیده را قادر به ترمیم می کند. نتایج این مطالعه پیشنهاد می کند که این ژن ممکن است نقش مهمی در سارکوپنیا ایفا کند که فقدان بافت عضلانی با افزایش سن است.
چهارشنبه، 20 مرداد 1395 - 09:00
محققین UCLA نشان دادند که سلول های بنیادی می توانند برای کشتن ویروس HIV مهندسی شوند
محققین نشان دادند که با ایجاد سلول های مهندسی شده می توانند به طور دقیق تری هدف را شناسایی کرده و به سیستم دفاعی بدن کمک کنند.
ﺳﻪشنبه، 19 مرداد 1395 - 13:00
راه‌اندازی 15 شورای توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی در کشور
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی 15 شورای توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی در کشور را با هدف دستیابی به بازارهای جهانی این حوزه دانست و گفت: پانزدهمین شورای این فناوری در استان اردبیل راه‌اندازی شده است.
ﺳﻪشنبه، 19 مرداد 1395 - 12:12
استفاده از یک چربی شناخته شده برای درمان آلزایمر
پرفروش ترین چربی جهان که اغلب به صورت کرم های پوست و یا شامپو استفاده می شود، ممکن است درمانی برای آلزایمر باشد. شکلی طویل از سرامید موم مانند شبه چربی برای کمک به سلول های مغزی(آستروسیت ها) حیاتی است و بدین ترتیب از بقای نورون ها حمایت می کند.
ﺳﻪشنبه، 19 مرداد 1395 - 12:00
عمل پیوند سلول های بنیادی قرنیه چشم در اصفهان انجام شد
عمل جراحی پیوند سلول های بنیادی قرنیه چشم عصر چهارشنبه در مجتمع درمانی تخصصی و فوق تخصصی فارابی اصفهان برای اولین بار در اصفهان و دومین بار در کشور با موفقیت انجام شد .
ﺳﻪشنبه، 19 مرداد 1395 - 11:19
ژن جنین Nanog پیری را در سلول های بنیادی بالغ معکوس می کند
محققین ژن Nanog موجود در سلول های بنیادی جنینی را چشمه جوانی نامیده اند.
ﺳﻪشنبه، 19 مرداد 1395 - 10:30
آستروسیت ها بعد از سکته، میتوکندری ها را به نورون منتقل می کنند
تیمی از محققین دانشگاه های هاروارد و گوانگ ژو دریافته اند زمانی که نورون ها در مغز موش ها متحمل آسیب میتوکندریایی می شوند، آستروسیت ها برخی از میتوکندری های خودشان را برای کمک به ترمیم به‌آن ها اهدا می کنند.
ﺳﻪشنبه، 19 مرداد 1395 - 10:00
پرتودرمانی گاما می تواند ایمنی سلول درمانی برای پارکینسون را بهبود ببخشد
محققین می گویند پرتودرمانی بعد از پیوند سلول های پیش ساز عصبی مشتق از سلول های iPS می تواند خطر تشکیل تومور را مرتفع سازد.
ﺳﻪشنبه، 19 مرداد 1395 - 09:45
استفاده از سلول های بنیادی برای مطالعه بیماری مغزاستخوان و پیری زودرس
در مطالعه ای هیجان انگیز که می تواند به درک دو فرایند پیری و سرطان کمک کند، محققینی که با نوعی از سلول های بنیادی مهندسی شده کار می کردند اعلام کرده اند که آن ها فرایند پیری را در نوعی نادر از بیماری های ژنتیکی معکوس کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 19 مرداد 1395 - 09:00
سیگنالینگ Wnt  نقش حیاتی را در حفظ سلول های بنیادی فولیکول مو ایفا می کند
برهمکنش بین مسیرهای سیگنالینگ Wnt‌و BMP می تواند منجر به حفظ سلول های بنیادی فولیکول مو شود و در صورت لزوم آن ها را وارد فاز تکثیر کند.
ﺳﻪشنبه، 19 مرداد 1395 - 08:30
سلول های بنیادی و کمک به رشد مجدد اعصاب
مطالعه ای جدید در دانشگاه میلان از یک پلیمر زیستی برای رشد اعصاب مشتق از سلول های بنیادی استفاده کرده است و امیدوار است که بتواند از این پلیمر برای کمک به افرادی که به دلایلی مانند تصادف اندام حرکتی شان را از دست داده اند استفاده کند. این مطالعه تا مدتی دیگر بعد از تکمیل فاز جانوری، وارد فاز بالینی خواهد شد.
ﺳﻪشنبه، 19 مرداد 1395 - 08:00
ژن مربوط به پیری نقش مهمی را در تمایز سلول های بنیادی بازی می کند
محققین مرکز زیست شناسی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه توماس جفرسون ادعا دارند که نشان داده اند یک ژن مربوط به پیری نقش مهمی را در فرایند پیری بازی می کند و به نظر می رسد در تنظیم تمایز سلول های بنیادی جنینی نیز نقش داشته باشد.
دوشنبه، 18 مرداد 1395 - 11:00
مونیتور کردن و نظارت بر سرنوشت سلول های خونی
از منظر زیست شناسی، سلول کوچکترین واحد عملکردی بدن محسوب می شود. بدن انسان داری شمار نامحدودی سلول است که بسته به اندازه و وزن بدن متفاوت است. اغلب سلول ها عملکرد خاصی را در بدن انجام می دهند و به نوعی آن ها را سلول های تمایز یافته می نامند. اما در مقابل سلول هایی هم وجود دارند که توانایی تقسیم نامحدود و توانایی تمایز به سایر سلول ها را دارند و آن ها را سلول های بنیادی می نامند.
دوشنبه، 18 مرداد 1395 - 10:30
صفحه 6 از 13ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه