(آرشیو ماه شهریور 1395)
دو پروتئین کلیدی که اطلاعات ژنتیکی حیاتی را حفظ می کنند
سرطان اغلب بوسیله موتاسیون های ژنتیکی مختلفی ایجاد می شود که طی گذشت زمان در DNAی فرد ایجاد می شود. این تغییرات اگر پروتئین ها به طور مناسب سازماندهی و جداسازی نشوند، همگام با تقسیم و تکثیر سلول های ما، می تواند در سطح کروموزومی اتفاق بیافتد.
ﺳﻪشنبه، 09 شهریور 1395 - 10:30
دیدی واضح و روشن از سیستم عصبی
یک تکنیک تصویربرداری جدید و همه کاره محققین را قادر ساخته است که کل مدارهای مربوط به سلول های عصبی را ردیابین کنند و دیدگاه بسط یافته ای را در مورد ساختار شبکه های عصبی ارائه دهند.
ﺳﻪشنبه، 09 شهریور 1395 - 10:00
حضور محققان بین‌المللی در سمینار «سلول‌های بنیادی و نانوفناوری بازساختی»
دومین سمینار «سلول‌های بنیادی و نانوفناوری بازساختی» در محل تالار بیمارستان امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.
ﺳﻪشنبه، 09 شهریور 1395 - 09:34
یک جهش ژنتیکی طی تکوین جنینی می تواند دلیل بر ابتلای زودهنگام به دیابت باشد
درمان های شخصی برای افراد مبتلا به دیابت، بعد از این که محققین کشف کرده اند که یک جهش ساده می تواند تکوین پانکراس را به طور اساسی تغییر دهد، یک گام به واقعیت نزدیک تر شده است.
ﺳﻪشنبه، 09 شهریور 1395 - 09:23
انسولین و مواد غذایی تمایز سلول های بنیادی خونی را در مگس سرکه مهار می کنند
محققین سلول های بنیادی در UCLA نشان داده اند که انسولین و مواد غذایی مانع از تمایز سلول های بنیادی خونی به سلول های بنیادی بالغ در دروزوفیلا می شوند. این یافته می تواند در مطالعه پاسخ های التهابی و تکوین خون در پاسخ به تغییرات رژیم غذایی در انسان کاربرد داشته باشد.
ﺳﻪشنبه، 09 شهریور 1395 - 09:00
استفاده از سلول های بنیادی برای جلوگیری از قطع عضو در ایران!
به دنبال موفقیت محققین ایرانی در استفاده از سلول های بنیادی برای درمان انسداد عروقی و ایسکمی حیاتی اندام حرکتی در اندام های تحتانی، پرس تی وی مصاحبه ای را با سرپرست این محققین دکتر محمد رضا ظفرقندی انجام داده است که در ادامه به آن می پردازیم.
ﺳﻪشنبه، 09 شهریور 1395 - 08:30
موفقیت در غربالگری سلول های سرطانی موجب پیشرفت در درمان های خصوصی لوکمیای کودکان می شود
محققین در دانشگاه نیوکاسل توانسته اند به درستی پیش بینی کنند که چگونه کودکانی که بعد از درمان برای لوکمیا، مجددا دچار عود بیماری می شوند، می توانند به درمان های دیگر پاسخ دهند. این مطالعه به پزشکان اجازه می دهد که پروفایل ژنتیکی سلول های سرطانی را برای انجام درمان های خصوصی آنالیز کنند. این امر می تواند موجب بقای بیشتر بیماران شود.
دوشنبه، 08 شهریور 1395 - 11:00
درمان فرد مبتلا به آنژین و بیماری قلبی با استفاده از سلول های بنیادی بالغ
در حالی که در حال حاضر توجه محققین آمریکایی به استفاده از سلول های بنیادی جنینی معطوف شده است، گزارشی منتشر شده است که نشان می دهد بیماران می توانند از مزایای سلول های بنیادی بالغ نیز بهره ببرند.
دوشنبه، 08 شهریور 1395 - 10:30
سلول های بند ناف نشان می دهند که چگونه چاقی ممکن است از مادر به کودک منتقل شوند
مدت هاست که محققین می دانند که احتمال تولد نوزادان چاق از مادران چاق بیشتر است اما دلیل این امر به خوبی مشخص نیست.
دوشنبه، 08 شهریور 1395 - 10:00
عفونت زیکا ممکن است سلول های مغزی بالغین را نیز تحت تاثیر قرار دهد
محققین راکفلر نشان داده اند ویروس زیکا می تواند نیچ سلول های پیش ساز عصبی در مغز بالغین را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
یکشنبه، 07 شهریور 1395 - 11:00
بعد از حمله قلبی: ژل قابل تزریق می تواند نارسایی قلبی در آینده را مهار کند
بیماری های قلبی یکی از مشکلات بالینی عمده است و بازآرایی بعد از انفارکته میوکاردی و بطن چپ منجر به تغییرات هندسی مانند اتساع عضله قلبی و ضخیم شدن دیواره میوکارد می شود.
یکشنبه، 07 شهریور 1395 - 10:45
سلول های بنیادی مشتق از چربی می تواند به بیماران مبتلا به آسیب مغز ترومایی کمک کند
محققین کمپانی Bio-Matrix به تازگی درمان جدید موثری را برای آسیب های مغزی ترومایی با استفاده از سلول های بنیادی مشتق از چربی ارائه کرده اند.
یکشنبه، 07 شهریور 1395 - 10:15
سطحی جدید که رشد سلول های بنیادی را در محیط کشت سه برابر می کند
با پرتوتابی ظروف آزمایشگاهی پلی استیرن معمولی بوسیله امواج فرا بنفش(UV)، محققین انستیتو Whitehead و MIT سطحی را ایجاد کرده اند که قادر است رشد سلول های بنیادی جنینی و سلول های بنیادی پرتوان القایی که بوسیله روش های متداول کشت داده می شوند، را سه برابر کند. استفاده از این روش نیاز به استفاده از لایه سلول های موشی به نام سلول های فیدر(تغذیه کننده) را نیز برطرف می سازد.
یکشنبه، 07 شهریور 1395 - 09:50
حمایت از تجاری سازی محصولات داخلی حوزه سلول های بنیادی
دبیرستاد توسعه علوم وفناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری گفت: این ستاد از محصولات تولید شده شرکت های دانش بنیان حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی درقالب بسته تجاری سازی حمایت می کند.
شنبه، 06 شهریور 1395 - 14:33
تهران میزبان دانشمندان برتر دنیا در حوزه های سلول های بنیادی و پزشکی
دانشمندان برتر دنیا در قالب هفدهمین جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان،پزشکی تولید مثل - سلول های بنیادی روزهای 10 تا 12 شهریور گرد هم می آیند.
شنبه، 06 شهریور 1395 - 14:29
صفحه 8 از 10ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه