(آرشیو ماه مهر 1395)
انتقال سلول های بنیادی با کمک و هدایت MRI به مغز
تیمی از محققین جان هاپکینز گزارش داده اند که در مطالعات جانوری، سلول های بنیادی را با روشی دقیق و از طریق یک کاتتر شریانی به مغز منتقل کرده اند، این انتقال بوسیله MRI هدایت شد. آن ها امیدوارند که این مطالعه که روی سگ و خوک انجام شده است به زودی مراحل بالینی انسانی را نیز پشت سر بگذارد.
ﺳﻪشنبه، 06 مهر 1395 - 10:45
محققین خواهان افزایش نظارت بر مبتنی بر کایمراهای انسان-حیوان
بر مبنای یک نظر سنجی در سطح جهانی که در Nature‌به چاپ رسیده است، محققین دانشگاه Case Western Research خواهان افزایش نظارت مطالعات مبتنی بر کایمراهای انسان –حیوان شده اند.
ﺳﻪشنبه، 06 مهر 1395 - 10:30
استفاده از سلول های بنیادی برای رشد ریه های سه بعدی در ظروف آزمایشگاه
با پوشاندن دانه های ژلی کوچک با سلول های بنیادی مشتق از ریه ها و سپس اجازه دان به آن ها برای خودآرایی و تشکیل کیسه های هوایی درون ریه های انسان، محققین مذکر تحقیقات سلول های بنیادی UCLA توانسته اند ارگانوئیدهای ریوی سه بعدی را تولید کنند. از این بافت های شبه ریوی رشد یافته در آزمایشگاه می توان در مطالعه بیماری های ریوی استفاده کرد.
ﺳﻪشنبه، 06 مهر 1395 - 10:00
درمانی سریع و موثر برای لوکمیای میلوژن مزمن
اگرچه داروهای هدفمندی مانند Gleevec انقلابی را در درمان لوکمیای میلوژن مزمن(CML) ایجاد کرده اند، اما معمولا بیماران باید برای تمام عمرشان از این داروها استفاده کنند و ممکن است با گذشت زمان این داروها دیگر کارایی لازم را برای آن ها نداشته باشد.
دوشنبه، 05 مهر 1395 - 10:30
استفاده از سلول های بنیادی برای درمان آرتریت
بیش از 30 میلیون آمریکایی از آرتریت های دردناک در مفاصل شان رنج می برند(استئوآرتریت). شایع ترین مشکل در این عارضه درد زانوها است که به دلیل تخریب غضروف اتفاق می افتد.
دوشنبه، 05 مهر 1395 - 10:15
جفت نقشی محوری و تاثیر گذار روی پیامدهای بارداری دارد
محققین برای اولین بار نشان داده اند که چگونه جفت مبارزه بین مادر و جنین بر سر مواد غذایی را داوری می کنند. این مطالعه نشان داده است که جفت میزان مواد غذایی منتقل شونده به جنین برای رشد را با توانایی فیزیکی مادر برای تهیه آن تنظیم می کند.
یکشنبه، 04 مهر 1395 - 11:00
راهی برای مبارزه با سلول های بنیادی سرطانی در سرطان مثانه
سلول های سرطانی در گردش، عناصری از سیستم ایمنی بدن را برای آماده سازی محیط بدن برای ایجاد تومورهای جدید فرا می خواند. در مطالعه ای جدید، پژوهشگران دانشگاه کلرادو استراتژی امیدوار کننده ای را برای برای بلوک کردن این ارتباط خطرناک بین سیستم ایمنی و سلول های سرطانی پیدا کرده اند که می تواند منجر به ناتوان کردن سلول های سرطانی در فرایند متاستاز شود.
یکشنبه، 04 مهر 1395 - 10:00
پولی کردن اهدای مغز استخوان؟ کمپانی ها می گویند بله و دولت می گوید خیر
بسیاری از کمپانی های فعال در زمینه سلول های بنیادی خواستار تغییر در قوانینی هستند که دولت فدرال آن ها را تصویب کرده است. آن ها این قوانین را دست و پا گیر می دانند.
یکشنبه، 04 مهر 1395 - 09:30
تومورهای سفت و محروم از اکسیژن موجب پراکنش بیشتر سرطان می شوند
زمانی که Hippocrates برای اولین بار حدود 400 سال قبل از میلاد قصد توصیف سرطان را داشت از واژه karkinos استفاده کرد که یک کلمه یونانی به معنی خرچنگ است و بعدها محققین دیگر نیز در توصیف این واژه عنوان کردند که تومورها نیز مانند سخت پوستان دارای پوششی سخت هستند که به مقاومت آن ها در برابر شرایط و داروها کمک می کند.
یکشنبه، 04 مهر 1395 - 09:00
ترکیبی ساده که می تواند درمانی جدید برای لوکمیای میلوئید طی چهار دهه گذشته باشد
محققین در بیمارستان عمومی ماساچوست و انستیتو سلول های بنیادی هاروارد ترکیب دارویی را شناسایی کرده اند که پیشرفت لوکمیای میلوئید حاد را در موش متوقف می کند.
یکشنبه، 04 مهر 1395 - 08:30
چگونه می توان دیابت را با استفاده از سلول های بنیادی درمان کرد؟
محققین انستیتو پزشکی هاوارد هیوز توانسته اند با استفاده از سلول های پوستی مشتق از بیماران مبتلا به دیابت نوع یک سلول هایی را تولید کنند که قادر به تولید و ترشح انسولین در پاسخ به تغییر سطح قند خون است. هر چند این امر به اندازه سلول های طبیعی موثر نیست اما در نوع خود پیشرفت بزرگی محسوب می شود.
یکشنبه، 04 مهر 1395 - 08:00
بررسی مهندسی بافت در ترمیم پوست، استخوان و غضروف/ برگزاری کنگره پزشکی بازساختی
رئیس دانشکده فناوری‎های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد
رئیس دانشکده فناوری‎های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران از بررسی مهندسی بافت در ترمیم پوست، استخوان و غضروف طی برگزاری کنگره پزشکی بازساختی خبر داد.
شنبه، 03 مهر 1395 - 16:37
یافته های جدید و افزایش مطالعات در زمینه ترمیم قلب
محققین به دنبال یافتن راه های جدید برای بازسازی قلب آسیب دیده، مکانیسم های مولکولی را شناسایی کرده اند که ممکن است روزی برای رسیدن به این هدف کمک کننده باشد.
شنبه، 03 مهر 1395 - 09:00
پیوند سلول های بنیادی به میمون ها بدون استفاده از داروهای رد پیوند
محققین گزارش کرده اند که توانسته اند با موفقیت سلول های بنیادی بازبرنامه ریزی شده یک میمون را به چشم سایر میمون ها پیوند بزنند و در این میان نیازی به داروهای رد پیوند نیز نبوده است. این روش برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفته است و هدف بلند مدت آن جایگزینی بافت ها یا اندام های آسیب دیده با بافت های سالم رشد یافته از سلول های بنیادی است.
شنبه، 03 مهر 1395 - 08:30
مطالعه ژنتیک میکروسفالی در موش ممکن است دیدگاه هایی را در مورد میکروسفالی ناشی از زیکا ارائه دهد
میکروسفالی یک اختلال نادر است که تکوین مغز در رحم را تحت تاثیر قرار می دهد و منجر به ناهنجاری و ایجاد سری کوچک در نوزاد می شود. ویروس زیکا یکی از عوامل محیطی این عارضه ناخوشایند است اما نواقص ژنتکی نیز می توانند دلیل میکروسفالی باشند.
شنبه، 03 مهر 1395 - 08:00
صفحه 8 از 9ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه