(آرشیو ماه آبان 1395)
شناسایی نقشی جدید برای یک پروتئین در ترمیم زخم
نتایج مطالعه ای که در انستیتو ملی تحقیقات ژنوم انسانی(NHGRI) صورت گرفته است ممکن است به ایجاد درمانی موثر برای تسریع بسته شدن زخم در بیماران دیابتی و هم جنین بهبود زخم های طبیعی و کاهش اسکار کمک کند.
دوشنبه، 17 آبان 1395 - 08:00
مطالعه ارتباط مولکول RNA کوچک با عوارض بارداری
خانواده ای از RNA های کوچک تکوین سلول هایی که در نهایت به جفت ( یک عضو است که اکسیژن و مواد مغذی از مادر به جنین انتقال می دهد) تبدیل می شوند را تحت تاثیر قرارمی دهند که می تواند منجربه عوارض جدی حاملگی شود.

یکشنبه، 16 آبان 1395 - 15:57
شناسایی یک درمان ترکیبی بالقوه برای سرطان تخمدان
مطالعه جدید یک درمان ترکیبی موثر را برای درمان سلول های سرطان تخمدان شناسایی کرده است.
یکشنبه، 16 آبان 1395 - 11:00
بیماری های مغزی خودشان را در شبکیه چشم نشان می دهند
بیماری های سیستم عصبی مرگزی ممکن است خود را به صورت تغییرات پاتولوژیک در شبکیه چشم نشان دهند.
یکشنبه، 16 آبان 1395 - 09:30
بازسازی عضلات از سلول های بنیادی
ناتوانی ما در تولید عضلات سالم و زنده، یک نقص بزرگ محسوب می شود و برای حل این مشکل دکتر ژو و همکارانش در دانشگاه سن فرانسیسکو به مطالعه سلول های بنیادی عضلانی به نام سلول های اقماری پرداخته اند که می توانند به بازسازی این بافت کمک کنند.
یکشنبه، 16 آبان 1395 - 09:00
طراحی و تست یک روش بهبود یافته برای بهبود سوختگی
گرافت های پوستی تمام ضخامت یک روش گلد استاندارد برای درمان زخم های سوختگی محسوب می شوند. اما اغلب گرافت های پوستی برای سوختگی های شدید نیازمند یک اهدا کننده هستند و برای جایگاه های آسیب وسیع و پیچیده، گرافت های پوستی تمام ضخامت به سادگی به دست نمی آیند.
یکشنبه، 16 آبان 1395 - 08:30
یک مسئول نهاد ریاست جمهوری:ایران سه درصد بازار جهانی محصولات سلول های بنیادی را تصاحب می کند
دبیر شورای راهبردی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بر اساس سند تدوین شده این شورا پیش بینی شده ایران در افق چند ساله دو تا سه درصد از بازارهای جهانی محصولات سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی را تصاحب کند.
شنبه، 15 آبان 1395 - 11:32
چیپ عصبی که فعالیت های مغزی را ثبت می کند
عملکردهای مغزی بوسیله میلیون ها سلول مغزی کنترل می شود. با این حال، به منظور درک این مطلب که چگونه مغز عملکردهایی مانند رفلکس های ساده یا یادگیری و حافظه را کنترل می کند باید قادر به ثبت فعالیت شبکه های بزرگی از گروه های متعدد نورون ها باشیم.
شنبه، 15 آبان 1395 - 10:00
نرمی سلول موفقیت پیوند قرنیه را پیش بینی می کند
پیوند سلول های بنیادی استراتژی امیدوار کننده ای برای احیای بینایی از دست رفته ناشی از آسیب قرنیه است اما گرافت های بافتی باید درصد بالایی از سلول های بنیادی را دارا باشند تا موفقیت بالینی را تضمین کنند.
شنبه، 15 آبان 1395 - 09:30
چرخه های طبیعی تغییر یافته IVF مقرون به صرفه تر از IVFهای مرسوم
محققین دانشگاه کالیفرنیای جنوبی تعیین کرده اند که چرخه طبیعی مدیفه شده لقاح آزمایشگاهی(IVF) در مقایسه با تحریک تخمدانی کنترل شده و IVFهای مرسوم، روش مقرون به صرفه تری برای باروری می باشند.
شنبه، 15 آبان 1395 - 09:15
پروتئینی که هم در آلزایمر و هم در شیزوفرنی نقش دارد
به نظر می رسد پروتئین خاصی که در کاهش شناخت در بیماری آلزایمر نقش دارد، در مستعد شدن به شیزوفرنی نیز نقش داشته باشد که بدین معنی است که داروهایی که این پروتئین را هدف قرار می دهند می توانند برای اختلالات مختلف عصبی روانی مانند شیزوفرنی نیز مورد استفاده قرار گیرند.
شنبه، 15 آبان 1395 - 08:45
مهار کننده های HDAC امیدوار کننده در مبارزه با سلول های بنیادی سرطانی
گروهی از محققین در مرکز جامع سرطان سیلوستر در دانشگاه میامی نشان داده اند که مهار کننده های هیستون داستیلاز پتانسیل حذف منبع سرسخت و لجوج سلول های بنیادی سرطانی سینه و تخمدان را دارند. این سلول های بنیادی به مقاومت تومورها در برابر درمان کمک می کنند و نقش مهمی را در متاستاز و عود مجدد بیماری بازی می کنند.
شنبه، 15 آبان 1395 - 08:15
ریز بالون ها می توانند نشان دهند که چگونه روده کوچک به مواد غذایی سازش می یابد
روده کوچک ما در مقایسه با سایر اندام ها انعطاق پذیر تر است و تغییرات اندازه اش به مقدار غذایی که ما می خوریم بستگی دارد. چگون بدن رشد این اندام را تنظیم می کند؟
پنجشنبه، 13 آبان 1395 - 11:00
ارتباط مدت زمان بارداری و تکوین مغز در رحم
هر چه مدت زمان بودن جنین در رحم بیشتر باشد تکوین مغزی بهتری را پشت سر می گذارد.
پنجشنبه، 13 آبان 1395 - 10:00
الگوی حرکتی سلول لوکمیایی سرنخ هایی را در مورد معالجه بیماری های مقاوم به درمان ارائه می دهد
مطالعه ای جدید که جنبه هایی از چگونگی مقاومت سلول های لوکمیایی در برابر درمان ارائه کرده است، می تواند امکان متوقف کردن این سرطان را فراهم کند.
پنجشنبه، 13 آبان 1395 - 09:22
صفحه 6 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه