(آرشیو ماه آذر 1395)
مارکر زیستی جدید برای اندازه گیری میزان پیشرفت بیماری هانتینگتون
محققین در مدرسه پزشکی استنفورد چندین مارکر زیستی جدید را برای اندازه گیری میزان پیشرفت اختلال وراثتی و تحلیل برنده عصبی هانتینگتون شناسایی کرده اند. این یافته ها می تواند به مطالعات بالینی که درمان های جدید را برای این بیماری تست می کنند کمک کند.
ﺳﻪشنبه، 16 آذر 1395 - 08:15
روشی بهبود یافته تر برای تولید سلول های بنیادی پرتوان القایی
محققین در مدرسه پزشکی دانشگاه مینه سوتا استراتژی جدیدی را برای بهبود تولید سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) ارائه کرده اند.
دوشنبه، 15 آذر 1395 - 09:31
موفقیت در تولید اندام های مصنوعی انسانی قابل پیوند
محققین برای اولین بار در مطالعه ای که در Nature به چاپ رسیده است نشان داده اند که توانسته اند بافت پیچیده دارای عملکردی از اندام های انسانی(روده) را با استفاده از سلول های بنیادی تولید کنند که می تواند هم کاربردهای آزمایشگاهی و هم کاربردهای بالینی داشته باشد.
دوشنبه، 15 آذر 1395 - 09:00
هیدروژلی که می توانند به انتقال ارگانوئیدها از آزمایشگاه به بالین و کاربردی شدن آن ها کمک کنند
محققین در EPFL ژلی را رشد اندام های مینیاتوری بدن طراحی کرده اند که می توانند برای تشخیص های بالینی و تکوین داروها استفاده شوند.
دوشنبه، 15 آذر 1395 - 08:30
استفاده از ویرایش ژن برای بهبود بینایی جانوران نابینا
محققین در انستیتو سالک توانسته اند با استفاده از تکنولوژی ویرایش ژن پاسخ های بینایی را تا حدی در جوندگان نابینا احیا کنند و بدین ترتیب مسیرهای تازه ای را به سمت مطالعات پایه برای برخی بیماری های مربوط به چشم باز کنند.
دوشنبه، 15 آذر 1395 - 08:00
چراغ سبز کارشناسان بریتانیایی به نوزادان سه والدین
چند روز پیش محققین بریتانیایی استفاده از آن چه نوزاد سه والدی می نامند و نوعی راهکار برای درمان ناباروری محسوب می شود را مورد تصویب قرار دادند. این امر بریتانیا را تبدیل به اولین کشوری می کند که این کار را به صورت قانونی به انجام می رساند.
یکشنبه، 14 آذر 1395 - 10:00
سومین مسابقه علمی- پژوهشی رویان
شبکه علمی رویان برگزار می کند:
سومین مسابقه علمی-پژوهشی رویان، یادواره دکتر سعید کاظمی آشتیانی، 23 دی ماه 1395 برگزار می شود.
یکشنبه، 14 آذر 1395 - 09:54
بین سلول های سرطانی و محیط شان یک دیالوگ دو طرفه وجود دارد
برهمکنش بین سلول های جانوری و محیط شان(ماتریکس خارج سلولی)، نقش حیاتی را در عملکرد سلولی مانند رشد و مهاجرت بازی می کند. اما در مورد نیروهای مکانیکی که این برهمکنش ها را کنترل می کنند اطلاعات اندکی در دست است.
یکشنبه، 14 آذر 1395 - 09:30
چگونه می توان قلب های آسیب دیده را ترمیم کرد؟
بسیاری از اشکال پست تر حیات روی کره زمین توانایی خارق العاده ای در بازسازی بافت، اندام های حرکتی و سایر اندام هایشان دارند اما انسان و سایر پستانداران فاقد این توانایی هستند.
یکشنبه، 14 آذر 1395 - 09:15
بازگشت بینایی به دختر نابینا بعد از سلول درمانی
هایلی پلاتایر به دلیل هیپوپلازی عصب بینایی، به صورت مادرزادی نابینا بدنیا آمد. با این حال به لطف معجزه سلول های بنیادی و استفاده از سلول های بنیادی بالغ، اینک وی می تواند ببیند و به گفته مادرش کیفیت زندگی اش از این رو به آن رو شده است.
یکشنبه، 14 آذر 1395 - 09:00
روشی جدید برای مبارزه با نقص ایمنی در کودکان(ژن درمانی)
دیدن کودکانی که به دلیل مشکلات سیستم ایمنی شان در فضاهای بسته پلاستیکی که قرار دارند تا از تماس با محیط بیرونی دور باشند بسیار رنج آور و آزار دهنده است.
یکشنبه، 14 آذر 1395 - 08:45
ارگانوئیدهای کلیوی و کمک به مطالعه بیماری های کلیوی
روش جدیدی برای ایجاد ارگانوئیدهای کلیوی از سلول های بیماران ممکن است دیدگاه های جدیدی را در مورد چگونگی ایجاد بیماری های کلیوی ارائه کند و منجر به ایجاد گزینه های درمانی جدید شود.
یکشنبه، 14 آذر 1395 - 08:30
یک توضیح ممکن  برای عود مجدد سرطان سینه
امروزه با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در زمینه درمان سرطان و تکنیک های جراحی، شیمی درمانی و پرتو درمانی بسیاری از افراد مبتلا به سرطان سینه تا حد زیادی خیالشان از بابت درمان این بیماری راحت شده است اما باز هم نگرانی در مورد عود مجدد سرطان برای بسیاری از آن ها وجود دارد.
شنبه، 13 آذر 1395 - 10:30
عفونت زیکا موجب کاهش باروری و پایین بودن تستوسترون در موش های نر می شود
اغلب مطالعاتی که روی عواقب آلودگی به ویروس زیکا فوکوس کرده اند بیشتر به اثرات این ویروس روی زنان باردار پرداخته اند که موجب نواقص شدید در جنین های در حال تکوین می شود.
شنبه، 13 آذر 1395 - 10:00
گاها پیدا کردن یک سلول بنیادی مطابق برای بیمارانی که از نظر نژاد متفاوت هستند مشکل است
بیش از 80 نوع بیماری و اختلال را می توان با پیوند سلول های بنیادی درمان کرد اما طبق آمار ارائه شده بوسیله سازمان ارائه خدمات خون کانادا تنها نیمی از کانادایی ها می توانند اهدا کننده مطابق شان را پیدا کنند که به نظر می رسد این امر به دلیل تنوع قومی و نژادی بالای موجود در کانادا است.
شنبه، 13 آذر 1395 - 09:45
صفحه 4 از 8ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه