(آرشیو ماه فروردین 1396)
روشی جدید در علوم سلول های بنیادی که میلیون ها سلول مغزی و عضلانی را در روز تولید می کند
محققین در انستیتو Wellcome Trust Sanger و دانشگاه کمبریج، تکنیک جدیدی را خلق کرده اند که تولید سلول های مغزی و عضلانی را تسهیل می کند و اجازه می دهد ظرف چندین روز، میلیون سلول دارای عملکرد تولید شود. این نتایج می تواند میزان زیادی از سلول های مختلف را برای استفاده با اهداف مختلف تولید کند.
دوشنبه، 14 فروردین 1396 - 13:00
طراحی یک روش جدید انتقال دارو برای درمان  سرطان
محققین در انستیتو تحقیقاتی Scripps در فلوریدا، یک روش جدید انتقال دارو را طراحی کرده اند که نتایج بسیار قویی را در درمان سرطان در مدل های جانوری نشان داده است. از جمله این سرطان ها می توان به تومورهای جامد و مایع صعب العلاج اشاره کرد.
دوشنبه، 14 فروردین 1396 - 12:30
سرنخ هایی جدید در مورد دلایل بیماری نورون های حرکتی و بیماری پارکینسون
محققین دانشگاه Bath توانسته اند اطلاعات بیشتری را در مورد یک پروتئین که از دلایل بیماری مخرب عصبی ALS و بیماری پارکینسون است بدست بیاورند.
دوشنبه، 14 فروردین 1396 - 12:00
ایمنی درمانی روی سرطان کبدی با استفاده از اینترفرون بتای تولید شده با سلول های بنیادی
دلایل شایع ترین شکل سرطان کبدی به نام کارسینومای هپاتوسلولار(HCC)، هپاتیت های B‌و C، سیروز، چاقی و دیابت تجمع آهن در کبد یا تجمع خانواده از سموم موسوم آفلاتوکسین ها در کبد است که بوسیله قارچ های موجود روی برخی غذاها تولید می شود.
دوشنبه، 14 فروردین 1396 - 12:00
محققین علوم اعصاب در مطالعات شان به ژنی کلیدی در کنترل رشد تومور در سرطان های مغز اشاره داشته اند
پژوهشگران در سدراس-سینای یک ژن تنظیم کننده سلول های بنیادی را شناسایی کرده اند که رشد تومور را در بیماران مبتلا به سرطان مغز تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند شدیدا روی میزان بقای بیماران اثر بگذارد. این یافته ها می تواند محققین را یک گام دیگر به درمان این سرطان کشنده نزدیک کنند.
دوشنبه، 14 فروردین 1396 - 11:30
ایجاد یک تکنولوژی سلول های بنیادی مبتنی بر پروتئین
کمپانی تکنولوژی سلولی Lifeline به تازگی اعلام کرده است که یک تکنولوژی را برای مدیفه کردن سلول های بنیادی انسانی با استفاده از پروتئین های مهندسی شده به نام "فاکتورهای رونویسی قابل انتقال" یا "TTFها" طراحی کرده است.
یکشنبه، 13 فروردین 1396 - 12:30
نخ های جراحی حاوی سلول های بنیادی بزودی وارد بازار می شوند
تیمی از محققین دانشگاه جان هاپکینز می گویند راهی را برای قالب گیری سریع و آسان سلول های بنیادی فرد درون نخ های جراحی یافته اند. این روش می تواند به بهبود زخم ها کمک کند و مانع از آسیب مجدد می شود.
یکشنبه، 13 فروردین 1396 - 12:24
هدف قرار دادن سلول های بنیادی  تاثیر درمان ها را افزایش می دهد و از متاستاز جلوگیری می کند
کارسینومای سلول های سنگفرشی سر و گردن(HNSCC)، شکلی بسیار تهاجمی از سرطان است که به وفور به گره های لنفی گردنی نیز متاستاز می دهد. در حال حاضر سیس پلاتین داروی استانداری است که برای افراد مبتلا به این سرطان استفاده می شود.
یکشنبه، 13 فروردین 1396 - 12:00
ژن درمانی برای مبارزه با سرطان خون
یک ژن درمانی آزمایشگاهی که سلول های خونی خود بیماران را به کشنده های سرطان تبدیل می کند در یک مطالعه بالینی بسیار موفقیت آمیز نشان داده است، به نحوی که یک سوم از بیماران لنفومایی بعد از این ژن درمانی هیچ گونه علایمی از بیماری را نشان نداده اند و به طور کلی در 82 درصد بیماران، تومورها چروکیده شده و اندازه و میزان آن ها به نیم کاهش یافته است.
یکشنبه، 13 فروردین 1396 - 11:45
چگونه گورخرماهی از آسیب های نابینایی ریکاوری می یابد
محققین دانشگاه واندربیلت کشف کرده اند که در گورخرماهی سطح کاهش یافته نوروترانسیمیتر گاما آمینو بوتیریک اسید به شبکیه پیام می دهد تا سلول های بنیادی تولید کند. این یافته ها نشان می دهد که چگونه گورخرماهی بعد از آسیب بازسازی می کند و می تواند به احیای بینایی در افراد نابینا کمک کند.
یکشنبه، 13 فروردین 1396 - 11:21
یک تست خون جدید می تواند به تشخیص و جایابی سرطان در شروع آن کمک کند
زیست شناسان و مهندسین دانشگاه کالیفرنیا، یک تست خون جدید را را طراحی کرده اند که می تواند سرطان و جایگاه آن را در بدن تشخیص دهد.
جمعه، 11 فروردین 1396 - 12:00
فاکتور بازبرنامه ریزی سلول های بنیادی، تغییر در تولید انرژی سلولی را کنترل می کند
محققین نقش پروتئین KLF4 را در هدایت سلول ها برای متحمل شدن تغییرات متایولیکی و بدست آوردن ویژگی های سلول های بنیادی مشخص کرده اند.
جمعه، 11 فروردین 1396 - 11:00
مبارزه با نابینایی: نقش یک پروتئین کلیدی
محققین در انستیتو تحقیقات Scripps یا TSRI، دریافته اند که چگونه یک پروتئین به نام α2δ4 موجب تثبیت بینایی مناسب می شود. مطالعه آن ها به توضیح این مطلب که چرا موتاسیون در ژن کد کننده α2δ4 منجر به دیستروفی شبکیه می شود، کمک کی کند. دیستروفی شبکیه یک بیماری است که با نقص در دید رنگی و شب کوری همراه است.
جمعه، 11 فروردین 1396 - 10:30
استفاده از سلول های بنیادی برای پیش بینی سمیت دارویی
تیمی از محققین با استفاده از مدل سلول های بنیادی برای غربالگری داروها، یک شاخص ایمنی جدید را برای گروهی معمول از داروهای شیمی درمانی ارائه کرده اند.
جمعه، 11 فروردین 1396 - 10:00
تولید جنین های موشی مصنوعی از سلول های بنیادی برای اولین بار
محققین دانشگاه کمبریج با استفاده از دو نوع سلول بنیادی و یک داربست سه بعدی برای رشد این سلول ها، برای اولین بار ساختار هایی مشابه با جنین موش ها را در ظروف کشت تولید کرده اند.
پنجشنبه، 10 فروردین 1396 - 13:00
صفحه 7 از 8ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه