(آرشیو ماه فروردین 1396)
سلول های بنیادی شدیدا به زمان بندی های تکوینی پایبند هستند
این معما که چه چیزی طیفی از ساعت های تکوینی را در پستانداران(بارداری 22 ماهه در فیل یا 12 روزه در اپوسوم) کنترل می کند، ممکن است تا حد زیادی به این امر مربوط باشد که سلول های بنیادی پرتوان به شدت از زمان بندی های تعیین شده برای شان در هر گونه منحصربفرد تبعیت می کنند.
پنجشنبه، 10 فروردین 1396 - 12:00
استفاده  از تکنیک CRISPR برای حفظ گیرنده های نوری در موش
مطالعه ای جدید نشان می دهد خاموش کردن ژنی به نام Nr1 در موش مانع از دست رفتن سلول ها در بیماری های تخریب کننده شبکیه می شود.
پنجشنبه، 10 فروردین 1396 - 11:45
ژن درمانی به نوجوان فرانسوی کمک کرده است که در برابر کم خونی داسی شکل پیروز شود
نوجوان فرانسوی که حدود دو سال قبل به دلیل ابتلا به بیماری کم خونی داسی شکل مورد ژن درمانی قرار گرفت، در حال حاضر تعداد سلول قرمز خون کافی برای مبارزه با علایم بیماری را داراست.
پنجشنبه، 10 فروردین 1396 - 11:08
جمع آوری 3 هزار نمونه دی ان ای بیماران نقص ایمنی، آسم و آلرژی
معاون مرکزتحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: نزدیک به 3هزار نمونه دی ان ای (DNA) بیماران نقص ایمنی،آسم و آلرژی وخانواده های آنان در بانک نمونه های دی ان ای نگهداری می شود.
شنبه، 05 فروردین 1396 - 13:16
حمایت ستاد توسعه سلول‌های بنیادی از طرح‌های "مرز دانش"
ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری از طرح‌هایی که توسط اعضای کارگروه مربوطه به عنوان مرز دانش تشخیص داده می‌شوند، حمایت می‌کند.
شنبه، 05 فروردین 1396 - 12:56
اهدای بودجه سه میلیون دلاری به محققین سدراس-سینای برای ایجاد ضربان سازهای زیستی
با اهدای یک بودجه سه میلیون دلاری از انستیتو ملی سلامت، محققین در انستیتو قلب سدراس-سینای به هدف شان در تولید ضربان های زیستی که به بیماران قلبی کمک می کنند، نزدیک تر شده اند. در این مطالعه، محققین طی یک ژن درمانی جدید و با حداقل تهاجم، سلول های طبیعی قلب بیمار را به سلول های ضربان سازی تبدیل کرده اند که عملکرد قلب را تنظیم می کنند و می توانند جایگزین ضربان سازهای الکتریکی شوند.
شنبه، 05 فروردین 1396 - 09:30
رویکردی جدید که از اولتراسوند(امواج مافوق صوت) برای اندازه گیری مایع درون ریه ها استفاده می کند
تیمی از مهندسین و محققین در زمینه پزشکی راهی را برای استفاده از امواج مافوق صوت برای مونیتور کردن سطح مایع درون ریه ها یافته اند که می تواند روشی بی خطر برای ردیابی میزان پیشرفت در درمان ادم ریوی(مایع موجود در ریه ها) ارائه می کند. ادم ریوی معمولا در بیماران مبتلا به نارسایی های قلبی اتفاق می افتد. این رویکرد که در رت ها مورد استفاده قرار گرفته است، برای تشخیص اسکار یا فیبروزهای ریوی نیز موثر است.
جمعه، 04 فروردین 1396 - 11:00
آغاز یک برنامه ایمنی درمانی سلولی خلاقانه در دانشگاه کارولینای شمالی
محققین در مرکز جامع سرطان لینبرگر در دانشگاه کارولینای شمالی با انجام دو مطالعه بالینی، یک ایمنی درمانی سلولی که طی آن سلول های ایمنی خود بیماران برای مبارزه با سرطان شان مهندسی شده است را تست کرده اند.
جمعه، 04 فروردین 1396 - 10:00
شناسایی یکی از عوامل دخیل در بیماری های قلبی مرتبط با دیابت
مطالعه ای جدید نشان می دهد که افزایش قند خون با کاهش سطح پروتئینی به نام IRS-1 همراه است که موجب تکثیر بیشتر سلول های عضلانی صاف و بروز آرترواسکلروزیس می شود.
جمعه، 04 فروردین 1396 - 09:11
سلول درمانی برای بی اختیاری ادراری در زنان
در چند سال گذشته، پیشرفت های زیادی در استخراج و کشت سلول های بنیادی بالغ اتولوگ صورت گرفته است.
ﺳﻪشنبه، 01 فروردین 1396 - 11:09
بلوک های ساختاری سد خونی-مغزی تهیه شده از سلول های بنیادی انسانی
سد خونی مغزی که فیلتری برای ورود مواد و در تماس قرار گرفتن آن ها با مغز پستانداران است و یکی از شگفتی های طبیعت است. این سد به طور موثری خون موجود در گردش بدن را از مایع مغزی جدا می کند و آن را در برابر باکتری ها و سایر پاتوژن ها مصون می دارد.
ﺳﻪشنبه، 01 فروردین 1396 - 10:14
5سلول های قرمز خونی حامل یک محموله، می توانند بیماری های اتوایمن را در موش کاهش دهند
با استفاده از سلول های قرمز خونی مدیفه شده برای حمل آنتی ژن های خاص بیماری، محققین در آزمایشگاه های Hidde Ploegh و هاروی لودیش توانسته اند دو بیماری اتوایمن به نام مولتیپل اسکلروزیس(MS) و دیابت نوع یک را در مراحل اولیه در مدل های موشی مهار کرده و یا کاهش دهند.
ﺳﻪشنبه، 01 فروردین 1396 - 09:47
صفحه 8 از 8ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه