(آرشیو ماه تیر 1396)
کبدهای انسانی زیست مهندسی شده، از تکوین طبیعی کبد تقلید می کنند
تیمی از محققین حوزه مهندسی بافت بافت کبد انسانی، شبکه ای از ارتباطات ژنتیکی مولکولی پیش از این ناشناخته ای را شناسایی کرده اند که فرایندهای تکوینی کبدی را کنترل می کنند و در نتیجه می توانند به تلاش ها در جهت بافت کبدی انسانی سالم و قابل استفاده از سلول های بنیادی پرتوان انسانی کمک کنند.
ﺳﻪشنبه، 13 تیر 1396 - 11:40
ترکیب گیاهی که برای مبارزه با HIV قوی تر از AZT‌ است
یک ترکیب گیاهی که در آسیای شرقی برای درمان آرتریت و روماتیسم مصرف می شود حاوی یک ترکیب ضد HIV است که به مراتب قوی تر از داروی AZT است.
ﺳﻪشنبه، 13 تیر 1396 - 11:10
یافتن کلیدی برای بازسازی عضلات
محققین دانشگاه Saint Louis دریافته اند که گیرنده هسته ای REV-ERB نقش کلیدی را در بازسازی عضلات بازی می کند و در نتیجه این گیرنده می تواند هدف خوبی برای داروهایی جدید و درمان اختلالات و آسیب های عضلانی باشد.
ﺳﻪشنبه، 13 تیر 1396 - 10:51
شناسایی مکانیسم دقیق پشت پرده تکوین طناب نخاعی
محققین دریافته اند که چگونه سلول های عصبی در طناب نخاعی طی تکوین اولیه جنینی با الگوهای خاص سازماندهی می شوند. این یافته می تواند دیدگاه های جدیدی را در زمینه طب بازساختی ارائه دهد.
دوشنبه، 12 تیر 1396 - 10:00
تولید آستروسیت های مغزی از سلول های بنیادی پرتوان القایی
نورون ها همواره مورد توجه محققین علوم اعصاب بوده اند و دلیل ان هم واضح است آن ها بازیگران اصلی فرایندهای عصبی هستند. اما مطالعه ای جدید نشان داده است که سلول های پشتیبان ستاره ای شکل به نام آستروسیت ها، بیش از آن چه پیش از این تصور می شد در بافت عصبی نقش دارد.
دوشنبه، 12 تیر 1396 - 09:00
خنثی سازی سلول های بنیادی سرطانی بوسیله گرافن
سلول های شروع کننده توموری یا همان سلول های بنیادی سرطانی(CSCs) بسیار به درمان مقاوم هستند و ریشه کن کردن آن ها با روش های معمولی بسیار مشکل است. در نتیجه زنده ماندن این سلول های بنیادی سرطانی، سرطان مجددا عود می کند. این موجب شده است محققین بسیاری به دنبال رسیدن به رویکردهای درمانی جدید برای مبارزه با این سلول های مقاوم هستند.
دوشنبه، 12 تیر 1396 - 08:30
استفاده از یک درمان سرطانی برای دیستروفی عضلانی
محققین دانشگاه نوادا نشان داده اند که یک دارو که در اصل به غیر موفقیت آمیزی برای درمان سرطان طراحی شده بود، اینک می تواند نقش درمانی بالقوه برای دیستروفی عضلانی دوشن(DMD) داشته باشد.
دوشنبه، 12 تیر 1396 - 08:00
اطلاعاتی جدید در مورد پاسخ های ایمنی که منجر به بیماری های کبدی ناشی از چاقی می شوند
یافته هایی جدید از مدل های موشی نشان داده است که نوعی پاسخ ایمنی که به حفظ سلامت متابولیسمی در بافت های چربی کمک می کنند و ایمنی نوع دو نامیده می شوند منجر به بیماری کبد چرب غیر الکلی ناشی از چاقی(NAFLD) نیز می شوند.
یکشنبه، 11 تیر 1396 - 11:00
اندازه گیری ارتباط بین نورون های حرکتی مشتق از سلول های بنیادی و سلول های عضلانی
در تلاش برای شناسایی دلایل اختلالات عصبی که عملکردهای حرکتی مانند راه رفتن و تنفس را مختل می کنند، محققین دانشگاه UCLA سیستم جدیدی را برای اندازه گیری ارتباطات بین نورون های حرکتی مشتق از سلول های بنیادی و سلول های عضلانی در آزمایشگاه کشف کرده اند.
یکشنبه، 11 تیر 1396 - 10:15
سرطان مجاری صفراوی چگونه ایجاد می شود و چگونه می توان آن را مهار کرد
دو نوع مختلف از سرطان می تواند در کبد ایجاد شود: شکل شایع تر که مربوط به سلول های خود کبد است و کارسینومای هپاتوسلولار نام دارد و شکل کمتر اشیع که سرطان مجاری صفراوی است و از سلول های مجاری سفراوی یا سلول های تمایز نیافته کبدی منشا می گیرد. در هر دو نوع سرطان، درمان بسیار مشکل است و در جامعه آمریکا، سرطان های کبدی را دومین دلیل مرگ های سرطانی می دانند.
یکشنبه، 11 تیر 1396 - 09:15
ناباروری مردان می تواند با پر سر و صدا بودن اتاق خواب مرتبط باشد
آیا خوابیدن در اتاق هایی که در مجاورت خیابان های پر سر و صدا قرار دارد می تواند رو سلامتی فرد در آينده تاثیر بگذارد؟
یکشنبه، 11 تیر 1396 - 08:45
بیولوژی مایع رحمی: چگونه جنین را از دنیای مادر مطلع می سازد
یک جنین در حال تکوین در مخلوطی از ترشحات سلولی و پروتئین های منحصربفرد مربوط به رحم مادرش غوطه ور است. قبل از لقاح، pH مایع رحمی به ایجاد یک محیط هدایت کننده برای مهاجرت اسپرم کمک می کند و سپس افزوده شدن بر حجم آن به لانه گزینی جنین در دیواره رحم کمک می کند.
یکشنبه، 11 تیر 1396 - 08:15
موتاسیون های مربوط به پیری در سلول های خونی یک ریسک فاکتور مهم برای بیماری های قلبی عروقی هستند
محققین دانشگاه های MIT‌و هاروارد دریافته اند که مجموعه ای موتاسیون های ژنتیکی که طی فرایند پیری در سلول های خونی ایجاد می شوند، یک ریسک فاکتور مهم و جدید برای بیماری های قلبی عروقی هستند.
یکشنبه، 11 تیر 1396 - 07:45
بافت های مجاور می توانند سیگنال هایی را بفرستند که تومورزایی را القا می کند
دیدگاه های موجود این است که تکوین سرطان از سلول هایی شروع می شود که دچار موتاسیون های DNA می شوند. این امر خود موجب نقص های دیگری می شود که برایند آن تکثیر نامحدود و کنترل نشده سلول هاست که موجب ایجاد تومورهای اولیه می شود که خود می توانند متاستاز دهند و تومورهای ثانویه را ایجاد کنند.
شنبه، 10 تیر 1396 - 09:15
پاسخ های فردی سوء مصرف دارو می تواند بوسیله یک تست خون ساده پیش بینی شود
بیماری های شدید گاها نیازمند رژیم های درمانی است که با خطرهایی مانند نارسایی اندام همراه است. اینک محققین A*STAR تکنیک غیر تهاجمی را طراحی کرده اند که می تواند میزان آسیب پذیری بیماران در برابر سمیت داروها را پیش بینی کند.
شنبه، 10 تیر 1396 - 08:45
صفحه 5 از 7ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه