(آرشیو ماه مرداد 1396)
پزشکان خواهان توقف بازار استفاده از تکنیک تولد نوزاد سه والدی
قانون گذاران آمریکایی، جمعه گذشته خواهان توقف فعالیت پزشک متخصص ناباروری نیویورکی شدند که از رویکردی آزمایشگاهی برای تولید فرزندی استفاده می کند که حاصل ژنتیک سه فرد است(مادر، پدر و یک تخمک اهدا کننده) و مانع از ایجاد بیماری های ژنتیکی خاص شوند.
پنجشنبه، 26 مرداد 1396 - 11:30
ممانعت از رشد و مقاومت درمانی گلیوبلاستوما با استفاده از یک عامل شیمی درمانی
گلیوبلاستوما یک تومور مغزی اولیه با نرخ بقای بسیار کم است که حتی بعد از جراحی، شیمی درمانی و پرتو درمانی نیز شانس بقای بیماران بسیار اندک است. گروهی نادر از سلول های توموری موسوم به سلول های بنیادی گلیومایی را مسئول تومورزایی گلیوبلاستوما، مقاومت آن به درمان و عود مجدد تومور می دانند.
پنجشنبه، 26 مرداد 1396 - 11:30
ایجاد مقاومت به HIV با استفاده از مهندسی سلول ها با CRISPR
موش هایی که مورد پیوند با سلول های بنیادی خون ساز انسانی مهندسی شده قرار گرفته بودند، به HIV‌ مبتلا نشدند. ژن گیرنده HIV‌موسوم به CCR5 در این جانوران با استفاده از تکنیک ویرایش ژنی CRISPR مختل شده بود.
پنجشنبه، 26 مرداد 1396 - 11:00
سلول های سیستم ایمنی ما چگونه بازبرنامه ریزی می شوند
زمانی که سیستم ایمنی به دلیلی مانند فعال شدن بیش از حد یا سرکوب شدن عملکرد سلول هایش دچار عدم توازن می شود، می تواند منجر به طیف وسیعی از بیماری ها از پسوریازیس تا سرطان شود. محققین براین باورند که با دستکاری عملکرد سلول های ایمنی خاص موسوم به سلول های T می تواند به احیای تعادل سیستم ایمنی و ایجاد درمان های جدید کمک کرد.
پنجشنبه، 26 مرداد 1396 - 10:00
مهار خودنوزایی سلول های بنیادی سرطانی و تغییر بیان ژنی آن ها با استفاده از ONC201
مطالعه ای بوسیله دکتر Prabhu و همکارانش نشان داده است که ONC201 ممکن است خودنوزایی سلول های بنیادی سرطانی را با تغییر بیان ژن آن ها مهار کند.
پنجشنبه، 26 مرداد 1396 - 09:33
ممکن است بهترین جا برای درمان دیابت نوع یک، زیر پوست شما باشد!
گروهی از محققین در U of T نشان داده اند که فضای زیر پوست ما ممکن است جایگاه بهیته ای برای درمان دیابت نوع یک (T1D) باشد.
پنجشنبه، 26 مرداد 1396 - 09:00
تولید سلول در نواحی از مغز بالغین که پیش از این تصور نمی شد
محققین دانشگاه کوئینزلند کشفی داشته اند که ممکن است درمان جدیدی برای نگرانی، افسردگی و اختلالات استرسی بعد از تروما(PTSS) باشد. این محققین کشف کرده اند که سلول های مغزی جدید در ناحیه آمیگدال مغز نیز تولید می شود که ناحیه ای از مغز است که در پردازش احساسات نقش دارد.
چهارشنبه، 25 مرداد 1396 - 12:00
یافتن پیش سازهای ژنتیکی لوکمیا در بیماران تیمار شده برای سرطان های غیر خونی
در مطالعه ای که در آن حدود 9000 فرد برای سرطان های توموری جامد تیمار شده بودند، محققین دریافتند که قرار گرفتن تحت پرتو و تنباکو با نرخ بالای موتاسیون های DNA‌مرتبط با خون همراه است که منجر به افزایش خطر سرطان های خونی مانند لوکمیا می شود.
چهارشنبه، 25 مرداد 1396 - 11:15
عامل سرطان سینه HER2، در سه درصد سرطان های ریوی نیز وجود دارد
محققین مرکز سرطان دانشگاه کلرادو در هفته ای که گذشت مشاهده کردند که 24 نفر از 920 بیماری که مبتلا به شکل پیشرفته سرطان ریه بودند دارای موتاسیون در ژن HER2 نیز هستند. ژن HER2 را یکی از عاملین اصلی سرطان سینه می دانند که درمان هایی نیز برای هدف قرار دادن آن طراحی شده است.
چهارشنبه، 25 مرداد 1396 - 10:45
نقش پروتئین های دوکی ماتریکس در فعال سازی مجدد سلول های بنیادی عصبی
مطالعه ای چند مرکزی بوسیله محققین دانشکده پزشکی Duke-NUS کشف کرده است که پروتئین های دوکی ماتریکس می توانند نقش ذاتی را در فعال سازی مجدد و تکثیر سلول های بنیادی عصبی(NSC) بازی می کنند. این کشف گام اولیه مهمی به سمت بازکردن راه های مطالعاتی است که منجر به تکوین درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی برای بیماری های تخریب کننده عصبی می شوند.
چهارشنبه، 25 مرداد 1396 - 10:15
ماکروفاژهای بیضه ای محافظ باروری
منشا، تکوین و مشخصه های دو نوع ماکروفاژ بیضه ای بوسیله محققین دانشگاه مارسی فرانسه توصیف شده است. برای نشان دادن ذات این سلول های ایمنی، محققین از یک روش جدید ردیابی سلولی استفاده کردند که ممکن است به درک انواع خاصی از ناباروری در مردان کمک کند و منجر به ایجاد درمان های جدید برای آن ها شود.
چهارشنبه، 25 مرداد 1396 - 09:45
چگونه نگهدارنده های غذایی هورمون های انسانی را مختل می کنند و موجب افزایش چاقی می شوند
آیا مواد شیمیایی که به مواد غذایی افزوده می شوند، یکی از دلایل چاقی هستند؟ شواهد رو به افزایش در مطالعات جانوری نشان می دهد که جواب مثبت است، اما اثبات این یافته در مورد انسان مقداری سخت است.
چهارشنبه، 25 مرداد 1396 - 09:15
انتقال ژن نقص های عضلانی شدید را در موش های مبتلا به دیستروفی عضلانی دوشن تصحیح می کند
دیستروفی عضلانی دوشن یک بیماری سریعا پیشرونده است که منجر به ضعف و آتروفی عضلانی در کل بدن می شود که این ناشی از نقص در پروتئینی به نام دیستروفین است.
چهارشنبه، 25 مرداد 1396 - 08:45
بدست آوردن سرنخ هایی از نحوه تولید فولیکول های مو
چگونه فولیکول های مو و در نهایت مو در پوست تشکیل می شوند؟ برای نشان دادن این مطلب محققین از ارگانوئیدهای پوستی استفاده کردند که توانایی رشد مو را دارند.
چهارشنبه، 25 مرداد 1396 - 08:15
امیدوار کننده بودن استفاده از یک پپتید در درمان دیابت نوع یک
به لطف مطالعه ای جدید، تحریک سیستم ایمنی برای آهسته کردن پیشرفت دیابت نوع یک امکان پذیر شده است.
چهارشنبه، 25 مرداد 1396 - 07:45
صفحه 2 از 8ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه