(آرشیو ماه مرداد 1396)
کشف مکانیسم های سلولی می تواند منجر به تغییرات اساسی در درمان لوکمیا شود
محققین مکانیسم های سلولی جدید را شناسایی کرده اند که می تواند منجر به تغییرات اساسی در تشخیص و درمان لوکمیا شود.
یکشنبه، 15 مرداد 1396 - 09:30
پتانسیل گلوله های نقره ای برای مهار و تیمار سرطان کولون
در مطالعات پیش درمانگاهی، محققین در مرکز سرطان VCU Massay راه جدیدی که به موجب آن سرطان کولون تکوین می یابد را کشف کرده اند و هم چنین پتانسیل گلوله های نقره ای برای مهار و هدف قرار دادن آن را مورد بررسی قرار داده اند. این یافته ها می تواند برای سرطان های دیگری مانند تخمدان، سینه، ریه و پروستات نیز کاربرد داشته باشد.
یکشنبه، 15 مرداد 1396 - 09:00
مبارزه با سرطان با هدف قرار دادن سفتی خاص بافت با استفاده از سلول های بنیادی
یک روش مبتنی بر سلول های بنیادی که بوسیله محققین دانشگاه کالیفرنیا طراحی شده است، می تواند به طور گزینشی بافت های سرطانی را هدف قرار داد و بکشد. این در حالی است که مانع از برخی سمیت های سلولی ناشی از شیمی درمانی برای بیمار می شود.
یکشنبه، 15 مرداد 1396 - 08:31
ارتباط ویروس های مجرای گوارشی و مشکلات مربوط به پیوند مغز استخوان
یک ویروس کاملا پنهان در مجرای گوارشی ممکن است شروع کننده بیماری پیوند علیه میزبان(GvHD) در بیمارانی باشد که پیوند مغز استخوان دریافت کرده اند.
یکشنبه، 15 مرداد 1396 - 08:00
نتایجی غیر منتظره از مطالعات قلبی
ضربان های نامنظم قلبی یا آریتمی ها عواقب ناگهانی و اغلب کشنده ای دارند. تیمی از مهندسین زیستی دانشگاه واشنگتن در ارزیابی رفتار مولکولی بافت قلبی کشف جالبی داشته اند که می تواند روزی به درمان این مشکل تهدید کننده حیات کمک کند.
پنجشنبه، 12 مرداد 1396 - 14:00
خودنوزایی سلول های بنیادی عصبی بواسطه یک ژن مشهور
یکی از دغدغه های همیشگی و هم در زمینه زیست شناسایی، عدم تولید سلول های عصبی جدید بوسیله مغز بوده است. اما واقعیت این است که مغز می تواند روزانه به طور میانگین حدود هزار نورون جدید تولید کند. نحوه تنظیم مولکولی این فرایند یکی از مسائلی است که محققین به دنبال آشکار سازی آن هستند.
پنجشنبه، 12 مرداد 1396 - 13:00
طبق گزارشی که اخیرا بوسیله دکتر سزار گونزالس در دانشکده حقوق دیکسون ارائه شده است، از این به بعد محققین برای تولید کایمراهای انسان- جانوری و تولید تخمک های انسانی در معرض اتهامات اخلاقی و قانونی نخواهند بود.
پنجشنبه، 12 مرداد 1396 - 12:00
استفاده از مدل خوکی برای مطالعه بیماری های مزمن گوارشی
محققین براین باورند که با تست داروها روی مدل خوکی می توانند نرخ نارسایی این داروها برای برخی بیماری های مربوط به غذاهای پر چربی مانند سرطان کولون و دیابت نوع دو را به حداقل برسانند.
چهارشنبه، 11 مرداد 1396 - 09:30
استفاده از بزاق در تشخیص هپاتیت E
یک تست بزاقی که بوسیله محققین جان هاپکینز طراحی شده است می تواند به اندازه تست های خونی برای ارزیابی آلودگی به عفونت ویروس هپاتیت E مورد استفاده قرار گیرد. این تست می تواند راه ارزان تر و آسان تری برای جمع آوری داده ها برای مطالعه و درمان بیماری باشد که سالانه حدود 20 میلیون نفر را مبتلا می کند و 56000 نفر را می کشد.
چهارشنبه، 11 مرداد 1396 - 09:00
سلول های بنیادی را می توان مدتی بعد از مرگ نیز جداسازی کرد
برخی از سلول های بنیادی می توانند تا بیش از دو هفته در افراد مرده به صورت خفته باقی بمانند و سپس مجددا به حالت فعال در آمده، شروع به تقسیم کنند و سلول های جدید و دارای عملکردی را ایجاد کنند.
چهارشنبه، 11 مرداد 1396 - 08:30
اخلاقی بودن تولید تخمک های هیبرید انسان-جانور
چهارشنبه، 11 مرداد 1396 - 08:00
پذیرش بیش از 2500 بیمار غیرایرانی در بخش گردشگری خارجی
مدیرعامل شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان اعلام کرد:
مدیرعامل شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان با بیان این‌که تا کنون بیش از 2500 بیمار خارجی را در بخش گردشگری سلامت پژوهشگاه رویان پذیرش کرده‌ایم، گفت: این بیماران از 31 کشور برای درمان به پژوهشگاه رویان مراجعه کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 10 مرداد 1396 - 16:29
بزرگ شدن فیزیکی بافت ها برای بهبود تشخیص سرطان سینه
مرکز سرطان لودویگ ابزار سریع، ارزان و قابل اطمینانی را برای تشخیص بیماری هایی مانند سرطان سینه اولیه با استفاده از یک میکروسکوپ نوری معمولی ارائه کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 10 مرداد 1396 - 12:30
پنج بیماری عروقی مرتبط با یک واریته ژنتیکی شایع
مطالعات وسیع ژنومی حاکی از وجود یک واریته ژنتیکی شایع در کروموزوم 6p24 است که در بیماری شریان کرونری و هم چنین چهار بیماری عروقی دیگر شامل سردرد میگرنی، انسداد شریان رحمی، دیسپلازی فیبرو مولکولی و فشار خون بالا نقش دارد ولی مشخص نیست چگونه این پلی مورفیسم برای برخی از بیماری ها خطرناک است.
ﺳﻪشنبه، 10 مرداد 1396 - 12:00
پیشرفت قابل توجه در مهندسی بافت های سیستم گوارشی
محققین طب بازساختی در انستیتو Wake Forest به دستاوردهای مهمی در زمینه مهندسی بافت های جایگزین برای درمان مشکلات سیستم گوارشی(از روده خیلی کوتاه در نوزادان در حال تولد تا بالغین مبتلا به بیماری روده التهابی، سرطان کولون و ...) رسیده اند.
ﺳﻪشنبه، 10 مرداد 1396 - 11:30