(آرشیو ماه شهریور 1396)
رویکرد مدولار برای بهبود ثبات ارگانوئیدها
تیمی از محققین مرکز سلول های بنیادی Yale، گزارش کرده اند که توانسته اند در بهبود شرایط ارگانوئیدها و استفاده از آن ها موفقیت هایی داشته باشند. آن ها گزارش کرده اند که برای تولید این ارگانوئیدهای مفید از رویکردی مدولار استفاده کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 28 شهریور 1396 - 08:30
کودکان حاصل از بارداری های ناخواسته ممکن است در اوایل بزرگسالی شان افسردگی را تجربه کنند
احتمال بیشتری وجود دارد که کودکان حاصل از بارداری های ناخواسته در مقایسه با کودکان معمولی علایم افسردگی بیشتری را تحمل کنند، با این حال شواهد اندکی برای اثبات این ادعا وجود دارد.
ﺳﻪشنبه، 28 شهریور 1396 - 08:00
چسب مغزی آسیب های مغزی ترومایی را ترمیم می کند
محققین در مرکز طب بازساختی دانشگاه جورجیا چسب مغزی را تولید کرده اند می تواند در آینده ای نزدیک به عنوان درمانی برای آسیب های مغزی ترومایی(TBIs) عمل کند.
ﺳﻪشنبه، 28 شهریور 1396 - 07:30
تکنیکی جدید برای کمک به انتخاب جنین طی IVF
محققین استرالیایی در دانشگاه آدلاید توانسته اند با موفقیت تکنیک تصویربرداری جدیدی را ایجاد کنند که می تواند به ارزیابی کیفیت جنین ها در مراحل اولیه تکوین کمک کند.
دوشنبه، 27 شهریور 1396 - 12:00
پیوند درون رحمی سلول های بنیادی ممکن است جایگزین پیوندهای خطرناک در زمان کودکی شوند
پزشکان و محققین بیمارستان کودکان UCSF Benioff پیشگامان پیوند سلول های بنیادی به جمعیت منحصربفردی از بیماران محسوب می شوند: جنین هایی که در سه ماه دوم بارداری که دچار یک بیماری بالقوه جنینی هستند.
دوشنبه، 27 شهریور 1396 - 11:30
گامی رو به جلو در درمان های بازسازی کننده اختلالات عضلانی
یکی از چالش های موجود در طب بازساختی برای بیمارانی که از مشکلات عضلانی رنج می برند نشان دادن این مطلب است که چگونه سلول های بنیادی عضلانی باید برای تولید بافت های عضلانی اسکلتی با هم ادغام شوند.
دوشنبه، 27 شهریور 1396 - 11:00
تولید محیط کشت بدون فیدر سلول های بنیادی بوسیله کمپانی AMSBIO
کمپانی AMSBIO به تازگی اعلام کرده است که محیط کشت بدون فیدر سلول های بنیادی تحت عنوان StemFit® Basic02 ظرف چند روز آینده وارد بازار خواهد شد و در دسترس محققین و پژوهشگران قرار خواهد گرفت.
دوشنبه، 27 شهریور 1396 - 10:30
ساختارهای کوچک تولید شده در آزمایشگاه که کیسه آمنیون را شبیه سازی می کنند
چند هفته بعد از این که اسپرم و تخمک طی فرایند لقاح یکدیگر می کنند، نکات ناشناخته زیادی دارد که درک آن ها می تواند به شناسایی دلایل ناباروری منجر شود.
دوشنبه، 27 شهریور 1396 - 10:00
شناسایی منابع قدرتمندی برای درمان پیشرفته تومورهای جامد کودکان
در تلاش برای بهبود شرایط بیمارانی که دچار برخی سرطان های کشنده کودکان هستند، بیمارستان تحقیقات کودکان St Jude بزرگ ترین مجموعه نمونه های تومور جامد کودکان، داده های مربوط به حساسیت دارویی و اطلاعات مربوطه را ایجاد کرده اند و منبع در دسترسی را برای جامعه علمی فراهم کرده اند.
دوشنبه، 27 شهریور 1396 - 09:26
انتخاب موثرترین ماده برای مهندسی بافت پالپ دندان
داربست های هیدروژلی سه بعدی مشتق از پلی اتیلن زیست فعال می توانند مهندسی پالپ دندان را حمایت کنند.
دوشنبه، 27 شهریور 1396 - 09:00
سلول های انسانی کپسوله شده و انقلابی در مطالعات سلولی
محققین بریتانیایی هیدروژلی را طراحی کرده اند که می تواند زنده مانی سلول ها طی فرایند انتقال به مقاصد مختلف را در دماهای محیطی حفظ کند.
دوشنبه، 27 شهریور 1396 - 08:30
سلول های بنیادی مزانشیمی رویکرد درمانی جدیدی را برای فیستول بیماری کرون ارائه می دهند
حجم رو به افزایشی از شواهد بالینی نشان می دهد که پیوند سلول های بنیادی مزانشیمی خود بیماران می تواند موجب درمان یا ممانعت از عود مجدد فیستول بیماری کرون شود و با اطمینان و کارایی بالا در کنار جراحی برای این بیماران استفاده شود.
دوشنبه، 27 شهریور 1396 - 08:00
فاکتور رونویسیScleraxis برای اتصال عضلات و استخوان ها به یکدیگر حیاتی است
در مهره داران، پشتیبانی بدنی و حرکات نیازمند استخوان ها و عضلات است. عضلات قادر به کشیدن و هل دادن و منقبض شدن و ریلکس شدن هستند و استخوان ها به این عملکرد عضلات پاسخ می دهند و با همکاری یکدیگر سیستم عضلانی اسکلتی را ایجاد می کنند.
دوشنبه، 27 شهریور 1396 - 08:00
استفاده از تکنولوژی CRISPR برای تغییر رنگ گل ها
برای اولین بار در دنیا، محققین ژاپنی از تکنولوژی ویرایش ژنومی CRISPR/Cas9 برای تغییر رنگ گل ها در گیاهان زینتی استفاده کرده اند.
دوشنبه، 27 شهریور 1396 - 07:30
رویداد کارآفرینی رویان تک
شرکت فناوری بن یاخته های رویان در نظر دارد رویداد یک روزه ای را با عنوان "رویان تک" با هدف آموزش مهارتهای اساسی برای شکل دادن پایه های یک کسب و کار موفق بر اساس ایده های نوآورانه به صورت کارگاهی برگزار کند.
یکشنبه، 26 شهریور 1396 - 14:13
صفحه 2 از 9ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه