(آرشیو ماه شهریور 1396)
با استفاده از یک داروی جدید، سلول درمانی بیماران سرطانی موفقیت بیشتری خواهد داشت
داروی Plerixafor به پزشکان اجازه می دهد که سلول های بنیادی را راحت تر از گذشته از بیماران جمع آوری کنند.
ﺳﻪشنبه، 07 شهریور 1396 - 09:30
تحریک رشد مو با استفاده از سلول های بنیادی
مطالعه ای جدید درک عمیق تری را در مورد چگونگی رشد مو و این که چرا گاهی آن ها به خوبی رشد نمی کنند و این که چه کاری باید در مورد آن ها انجام داد ارائه کرده است.
ﺳﻪشنبه، 07 شهریور 1396 - 09:00
نقش مهم سلول های لنفوئید ذاتی در تنظیم التهاب روده ای
روده حاوی یک بیوم میکروبیایی گسترده و متنوع است که بوسیله بدن قابل تحمل هستند. عدم تنظیم مناسب پاسخ های موکوسی می تواند این تحمل را از بین برده و منجر به التهاب های مضر روده ای مانند بیمار روده التهابی(IBD) در انسان شوند.
ﺳﻪشنبه، 07 شهریور 1396 - 08:30
استفاده از سلول های بنیادی برای درمان آرتریت
بیش از 30 میلیون آمریکایی از آرتریت های درناک در مفاصل شان رنج می برند(استئوآرتریت). این مشکل شایع ترین درد زانوی ناشی از تجزیه غضروف ها است. یافته ای جدید بوسیله محققین مرکز آرتریت UA ممکن است راه های درمانی بیماران مبتلا به استئوآرتریت را تغییر دهد.
ﺳﻪشنبه، 07 شهریور 1396 - 08:00
تکنیکی جدید برای غلبه بر ناباروری
محققین موفق شده اند که نوزادان سالمی را از موش های نری که به طور ژنتیکی نابارور بودند تولید کنند و در نتیجه رویکرد بالقوه جدیدی را برای مبارزه با یکی از دلایل ژنتیکی شایع ناباروری انسان ارائه کنند.
دوشنبه، 06 شهریور 1396 - 14:00
سلول های بنیادی خاص ممکن است قلب های پیر را جوان سازند
مطالعه ای جدید پیشنهاد می کند که سلول های بنیادی قلب های جوان ممکن است قادر به جوان سازی مجدد قلب های پیر باشند و حتی علایم پیری را در آن ها معکوس کنند.
دوشنبه، 06 شهریور 1396 - 13:00
چگونه استخوان های شکسته بهبود می یابند؟
استخوان های شکسته دردناک هستند اما اغلب آن ها به خوبی بهبود می یابند و رمز این بهبود یافتن در وجود سلول های بنیادی و توانایی ذاتی استخوان ها برای خودنوزایی خودشان است.
دوشنبه، 06 شهریور 1396 - 12:38
ارتباط بین باکتری های گوارشی و اضطراب
مطالعه ای جدید به ارتباط بین باکترهای گوارشی و رفتارهای شبه نگرانی پرداخته است.
یکشنبه، 05 شهریور 1396 - 11:00
مدل های سه بعدی دقت بیشتری در غربالگری های دارویی دارند
تحقیقات سرطان با سرعت زیادی رو به استفاده از کشت های آزمایشگاهی سه بعدی آورده اند، زیرا این مدل های سه بعدی می توانند به کشف داروهای جدید و پیش بینی بهتر کارایی داروها سرعت ببخشند.
یکشنبه، 05 شهریور 1396 - 10:00
هورمون مشتق از بافت چربی می تواند فرد را در برابر سندرم تخمدان پلی کیستیک محافظت کند
چاقی و حساسیت انسولین کاهش یافته در سندرم تخمدان پلی کیستیک(PCOS) شایع هستند.
یکشنبه، 05 شهریور 1396 - 09:30
کشف راهی بالقوه برای شروع بازسازی و ترمیم سلول های قلبی آسیب دیده
تحقیقی جدید ابزاری بالقوه را برای شروع خود ترمیمی سلول های قلبی آسیب دیده کشف کرده است. این کشف می تواند منجر به اشکال موفقیت آمیزی از درمان های قلبی شود.
یکشنبه، 05 شهریور 1396 - 09:00
اثر رژیم غذایی پر چربی روی سرطان کولورکتال
رژیم غذایی نامناسب را دلیل 80 درصد سرطان های کولورکتال می دانند اما این که دقیقا چه مسیرهایی منجر به ایجاد این سرطان می شوند، مشخص نیست.
یکشنبه، 05 شهریور 1396 - 08:17
استفاده از سلول های بنیادی برای مقابله با مشکلات مربوط به فیبروز ریوی
تیمی از محققین مدرسه پزشکی UNC و دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی پژوهشی امیدوار کننده به سمت استفاده از سلول های بنیادی در درمان مشکلات ریوی مانند فیبروز ریوی ایدیوپاتیک(IPF)، بیماری انسداد ریوی مزمن(COPD) و فیبروز کیستیک داشته اند که بیماری هایی کشنده هستند که بیش از ده میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده اند.
شنبه، 04 شهریور 1396 - 09:00
کشف مسیر سلول های بنیادی سرطانی در سرطان اندومتریوم
محققین کلینیک کلیولند، مسیری کلیدی را شناسایی کرده اند که منجر به عود مجدد و مقاومت درمانی در سرطان اندومتریوم می شود و بر لزوم ایجاد درمان های جدید برای زنان مبتلا به این سرطان تاکید کرده اند.
شنبه، 04 شهریور 1396 - 08:30
کمپانی Bio Rad و ارائه یک تکنولوژی جدید برای کمی سازی سریع کارایی CRISPR
محققین و کارشناسان کمپانی Bio Rad راه حل جدیدی را برای ارزیابی دقیق کارایی تکنولوژی ویرایش ژنومی CRISPR در زمان کمتر و با هزینه کمتر ارائه کرده اند.
شنبه، 04 شهریور 1396 - 08:00