(آرشیو ماه مهر 1396)
پیدا شدن سلول های مغزی جدید القا کننده ی خواب
محققان دانشگاه Johns Hopkinsاز وجود غیر منتظره ی یک نوع نورون خاص در مغز موش خبر دادند که به نظر می رسد نقش اصلی را در القای خواب از طریق غیرفعال نمودن نورون های القا کننده ی هوشیاری ایفا می کند.
جمعه، 28 مهر 1396 - 13:00
یک سوئیچ متابولیکی برای اتمام بازسازی قلب
محققین فرایندهایی را شناسایی کرده اند توانایی قلب برای بازسازی خودش را خاموش می کند. اینک محققین به دنبال یافتن دارویی هستند که این سوئیچ را معکوس کند.
پنجشنبه، 27 مهر 1396 - 16:00
سلول های بنیادی در 2020
قبل از این که بخواهیم رو به جلو برویم و اطلاعات موجود برای ایجاد درمان های بازسازی کننده مبتنی بر سلول های بنیادی را توضیح دهیم باید درک درست و واقعی را در مورد خود سلول های بنیادی داشته باشیم.
پنجشنبه، 27 مهر 1396 - 15:30
سیستم ایمنی برای بازسازی حیاتی است
توانایی بسیاری از موجودات در اعضای بدن شان مانند قلب و اندام حرکتی همواره یکی از سوالات در زمینه طب بازساختی بوده است و این امر زمانی اهمیت بیشتر می یابد که بدانیم انسان فاقد این توانایی است. در مطالعه ای جدید روی سمندر مکزیکی آکسولوتل و توانایی بازسازی قلبی آن، محققین نشان داده اند که توانایی این جانور در بازسازی به سیستم ایمنی ذاتی آن بستگی دارد.
پنجشنبه، 27 مهر 1396 - 15:03
شناسایی اهداف ژنتیکی برای سرطان سینه مقاوم به شیمی درمانی
دکتر کارلوس آرتگا و همکارانش در مرکز جامع سرطان هارولد سیمونز، اهداف بالقوه ای را برای درمان سرطان سینه سه گانه منفی شناسایی کرده اند.
چهارشنبه، 26 مهر 1396 - 12:00
روشی جدید برای بازسازی بافت ها با الهام گرفتن از طبیعت
محققین راهی را برای تقلید فرایندهای طبیعی بازسازی در بدن با استفاده از نانوذره هایی موسوم به وزیکول ها برای ترمیم بافت های آسیب دیده یافته اند.
چهارشنبه، 26 مهر 1396 - 11:00
دیدگاه جدید در مورد این که چگونه سلول های مغزی در بیماری آلزایمر و زوال عقل فرونتوتمپورال می میرند
برداشتن ژنی تنظیمی به نام LSD1 در موش های بالغ، منجر به القای تغییراتی در فعالیت ژن هایی می شود که به طور قابل انتظاری منجر به بیماری آلزایمر می شود.
چهارشنبه، 26 مهر 1396 - 10:15
سندرم یوشر: ژن درمانی شنوایی و تعادل را احیا می کند
از دست دادن شنوایی، گاهی با اختلالاتی مانند عدم تعاد همراه است که شایع ترین نقص حسی است که بیش از 280 میلیون نفر را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار داده است. در کشور فرانسه از هر 700 کودک، یک نفر با مشکلات عمیق شنوایی متولد می شود.
چهارشنبه، 26 مهر 1396 - 10:00
سلول های بنیادی و ترمیم دندان
تیمی از محققین هاروارد برای اولین بار از توانایی نور با قدرت کم برای تحریک سلول های بنیادی موجود در بدن برای بازسازی بافتی استفاده کرده اند.
چهارشنبه، 26 مهر 1396 - 09:15
کشف ناهمگونی سلول های بتا با ردیابی منشا تکوینی آن ها
دکتر نیکولای نینوف و همکارانش در دانشگاه درسدن سیستمی به نام Beta-Bow را طراحی کرده اند اجازه ردیابی سلول های بتای پانکراسی را بوسیله بارکدهای ژنتیکی و تصویربرداری چند رنگی می دهد.
چهارشنبه، 26 مهر 1396 - 09:00
مینی مغزها و کمک به شناسایی درمانی برای آسیب های مغزی مربوط به زیکا
محققین UCLA تکنیکی را برای تولید بافت مغزی ساده شده انسانی از سلول های بنیادی ایجاد کرده اند. این بافت ها یا مینی ارگانوئیدهای مغزی، چگونگی رشد و تکوین مغز انسانی را تقلید می کنند و می توانند به مطالعه بیماری های عصبی پیچیده کمک کند.
چهارشنبه، 26 مهر 1396 - 08:45
سیستم چشایی برای انتقال مزه ها از زبان به مغز دائم در حال مداربندی شدن است
محققین مطالعاتی را در مورد سلول های حس کننده تلخی و شیرینی روی زبان موش ها داشته و توانسته اند تا حدی دریابند که چگونه سیستم چشایی خودش را مدار بندی می کند. در این مطالعه در دانشگاه کلمبیا و انستیتو پزشکی هاوارد هیوز، آن ها نشان داده اند که چگونه سلول ها به طور دائم به طور مجدد با هم ارتباط برقرار می کنند تا توانایی های چشایی شان را حفظ کند و اطلاعات مربوط به مزه را از زبان مغز منتقل کنند.
چهارشنبه، 26 مهر 1396 - 08:30
استفاده از سلول های بنیادی بند ناف برای مبارزه با لوکمیا
محققین دریافته اند که سلول های بنیادی خون بند ناف که قادر به تمایز به انواع مختلف بافت ها هستند، می توانند درمان جایگزین و موثری برای بیماران لوکمیایی باشند که قادر به داشتن یک اهدا کننده سازگار برای پیوند مغز استخوان نیستند.
چهارشنبه، 26 مهر 1396 - 08:00
شناسایی یک مارکر زیستی برای ارزیابی پیشرفت و پاسخ دارویی سرطان مغز
محققین در مدرسه پزشکی Icahn مونت سینایی و همکارانشان در دانشگاه ایالتی کلرادو در مطالعاتی که روی گلیوبلاستوما داشته اند، یک مارکر زیستی را برای ارزیابی میزان پیشرفت بیماری در بیمار و پاسخ دهی وی به داروها شناسایی کرده اند.
چهارشنبه، 26 مهر 1396 - 08:00
تقویت سلول های چربی، درمان بالقوه جدید برای لوکمیا
کشتن سلول های سرطانی به طور غیر مستقیم و با استفاده از تقویت کردن سلول های چربی مغز استخوان می تواند به بیماران مبتلا به لوکمیای میلوئید حاد کمک کند.
ﺳﻪشنبه، 25 مهر 1396 - 11:30
صفحه 2 از 9ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه