(آرشیو ماه مهر 1396)
یک عامل کنتراست MRI که به تشخیص اشکال تهاجمی ولی با رشد آهسته سرطان سینه کمک کند
یک عامل کنتراست جدید برای MRI در دانشگاه Case Western Reserve اسا شده است که نه تنها به تشخیص مراحل اولیه سرطان سینه کمک می کند بلکه می تواند تفاوت های بین انواع تهاجمی و آهسته رشد این سرطان را نیز شناسایی کند. این قابلیت ها می تواند منجر به ایجاد درمانی مناسب شود.
ﺳﻪشنبه، 25 مهر 1396 - 11:00
چگونه تکوین مغز قبل از تولد شدیدا بوسیله مدیفیکاسیون RNA کنترل می شود
یک تگ شیمیایی که طی تکوین جنینی به RNA اضافه می شود، چگونگی رشد اولیه مغز را تنظیم می کند
ﺳﻪشنبه، 25 مهر 1396 - 10:30
مدل موشی سیستم ایمنی انسانی برای مطالعه ی سلول های بنیادی کافی نیست
براساس مطالعات انجام شده توسط محققین دانشگاه استنفورد، شباهتی میان واکنش نوعی موش که برای انجام مطالعات مربوط به پاسخ سیستم ایمنی به سلول های بنیادی پیوند زده شده و بیماران نمونه ی انسانی دیده نمی شود. محققان پیش از دانستن چگونگی پیوند سلول های بنیادی در انسان بطور وسیعی به استفاده از مدل موشی اصرار داشته اند.
ﺳﻪشنبه، 25 مهر 1396 - 10:00
نقش مهم ژن Id در رشد قلب
محققان مرکز قلب و عروق دانشگاه استنفورد، از نقش حیاتی چهار ژن از خانواده ی Id در رشد قلب متعجب گشتند، این ژن ها مسئول تبدیل سلول های تمایزنیافته به مجاری قلبی و نهایتا عضله می باشد. در حالی که فعالیت ژنهای Id به مدت طولانی در نورون ها و سلول های خونی شناخته شده بود، این اولین بار است که به رشد سلول های قلبی مرتبط شده است.
ﺳﻪشنبه، 25 مهر 1396 - 09:30
استفاده محققان از تمایز سلول های بتا پانکراس برای یافتن مسیر ساده و ایمن در مسیر سلول درمانی دیابت
بیش از 36 میلیون نفر در جهان به دیابت نوع 2(TID) مبتلا می باشند. اختلال مادام العمر زمانی بوجود می آید که سلول های تولید کننده ی انسولین مورد حمله قرار گیرند و بوسیله ی سیستم ایمنی تخریب شوند در نتیجه میزان تولید انسولین کاهش می یابد و نیاز به پایش روزانه ی قند خون و تجویز انسولین است.
ﺳﻪشنبه، 25 مهر 1396 - 09:00
رمز گشایی این که چگونه HPV منجر به سرطان می شود می تواند یک استراتژی درمانی جدید باشد
محققین دانشگاه جورج تاون با شناسایی مکانیسم زیستی که به موجب آن پاپیلوویروس انسانی(HPV) موجب سرطان می شود، استراتژی جدیدی را برای درمان هدفمند سرطان ارائه کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 25 مهر 1396 - 08:30
استفاده از سلول های بنیادی انسانی برای معالجه کم خونی کلیوی در موش
تیمی از محققین دانشگاه کیوتو و کاگاوای ژاپن با تزریق سلول های بنیادی انسانی موش های مبتلا به کم خونی کلیوی را معالجه کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 25 مهر 1396 - 08:00
یک پیام سلولی ممکن است راه را برای درمان بیماری ها هموار کند
یک مکانیسم پیام رسانی سلولی که جدیدا کشف شده است می تواند راه جدیدی را برای انتقال درمان به بافت های آسیب دیده از بیماری ارائه کند.
ﺳﻪشنبه، 25 مهر 1396 - 07:30
درمان سرطان های نادر با استفاده از ترکیب داروهای شیمی درمانی و دروهای جدید در مدل موشی
محققان دانشگاه میشیگان با استفاده از داروی آزمایشی در ترکیب با داروهای شیمی درمانی قدیمی مثل سیس پلاتین نوع نادری از تومور غدد بزاقی در مدل موشی را از بین بردند و تومور پس از 300 روز نیزعود نکرد.
دوشنبه، 24 مهر 1396 - 12:30
مهار سلول های بنیادی لوکمیایی با استفاده از پروستاگلاندین E1
دو دارو که پیش از این بی خطر بودن آن ها برای استفاده بیماران ثابت شده است ممکن است قادر به بهبود درمان برای لوکمیای میلوئید مزمن(CML) باشند.
دوشنبه، 24 مهر 1396 - 11:45
دانشمندان راه های درمانی جدیدی را برای درمان شیزوفرنی ژنتیکی یافته اند
تحقیقاتی که بوسیله محققان دانشگاه Glasgow صورت گرفته است می تواند باعث پیشرفت آینده ی درمانی شیزوفرنی شود.
دوشنبه، 24 مهر 1396 - 11:00
مردان قبل از تشکیل خانواده چه چیزهایی را باید بدانند
داشتن فرزند گاهی می تواند چالش برانگیز باشد. برخی از زوجین در همان بار اولی که سعی می کنند بچه دار می شوند و برخی دیگر سال ها سعی در بچه دار شدن می کنند و به توفیقی دست پیدا نمی کنند.
دوشنبه، 24 مهر 1396 - 10:30
نقش سلول های مغز استخوان در مسیر درمان HIV
روزانه 17 میلیون فرد مبتلا به HIV در سراسر جهان قرص هایی می خورند تا رشد ویروس HIV را در بدنشان محدود نمایند. این بیماران مجبورند تا آخر عمر روزانه حداقل یک قرص مصرف نمایند. علاوه بر عوارض جانبی، مصرف این داروها باعث مخفی ماندن ویروس HIV داخل گلبول های سفید میشود واگر زمانی مصرف قرص را متوقف کنند مبتلا به ایدز می شوند. مطالعات اخیر در این زمینه به درمان ایدز و از بین بردن مقاومت HIV کمک میکند.
دوشنبه، 24 مهر 1396 - 10:00
شناسایی منشا سلولی سرطان مری
محققین در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا سلول های را در مجرای گوارشی فوقانی شناسایی کرده اند که می توانند به مری بارت(Barrett's esophagus) تبدیل شوند که پیش سازی برای سرطان مری است. کشف این منشا سلولی می تواند منجر به تکوین ابزارهای غربالگری دقیق تر، شناسایی زودهنگام این سرطان و ارائه راه حل های درمانی جدید شود.
دوشنبه، 24 مهر 1396 - 09:35
مدل جانوری جدید برای سکته که می تواند به تحقیقات سرعت ببخشد
سوابق مطالعاتی حاکی از شباهت های فیزیولوژیکی و آناتومیکی خاص بین مغز انسان و خوک است. در این راستا محققین دانشگاه جورجیا، مدل خوکی را برای درمان سکته ارائه کرده اند که داده های پیش درمانگاهی جالبی را ارائه می کند و می تواند به فرایند کشف داروهای جدید سرعت ببخشد.
دوشنبه، 24 مهر 1396 - 09:15
صفحه 3 از 9ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه