(آرشیو ماه آبان 1396)
کشف پشت پرده تحلیل رفتن استخوان بدلیل پیری( استئوپورز)
محققین دانشگاه های آلابامای بیرمنگام و ژ ژیانگ چین نشان داده اند که پروتئین Cbg-beta برای کنترل نرخ تشکیل شدن سلول های استخوانی جدید و جایگزین کردن سلول های پیر مهم است.
دوشنبه، 29 آبان 1396 - 09:30
پوست جدید برای کودک مبتلا به یک بیماری نادر بوسیله ژن درمانی
دو سال قبل بود که محققین با استفاده از ژن درمانی، توانستند پوست کاملا جدیدی را برای یک پسربچه مبتلا به یک بیماری پوستی مخرب تولید کنند. اینک آن ها گزارش کرده اند که این پسربچه به خوبی زندگی می کند، مدرسه می رود و فوتبال بازی می کند و نیاز به مصر ف هیچ دارویی ندارد.
دوشنبه، 29 آبان 1396 - 09:00
دستورالعملی برای ایجاد سد خونی- مغزی انسان
سد خونی- مغزی به عنوان یک محافظ برای مغز عمل می کند. یک لایه تقریبا نفوذ ناپذیر از سلول ها، مغز را در برابر مواد سمی و سایر عواملی که در جریان خون وجود دارند محافظت می کند و مانع از صدمه دیدن آن می شود.
دوشنبه، 29 آبان 1396 - 08:30
استفاده از ایمونوتراپی و پرتودهی در درمان بیماران مبتلا به سارکوما
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند در حال بررسی روش جدیدی برای درمان سارکوم بافت نرم یافتند که ترکیبی از دو دارو ایمونوتراپی به همراه پرتودهی برای تحریک سیستم ایمنی بدن به جهت از بین بردن سلول های سرطانی می باشند.
دوشنبه، 29 آبان 1396 - 08:00
شناسایی بهترین روش برای رسیدن به تولد سالم طی IVF
پژوهشی که چند روز پیش بوسیله محققین دانشگاه کلرادو در انجمن پزشکی تولید مثلی آمریکا(ASRM) ارائه شده است نشان می دهد که تخمک های اهدایی تازه طی فرایند لقاح آزمایشگاهی(IVF) در مقایسه با تخمک های فریز شده، شانس یکسانی را برای لانه گزینی دارند.‌ علاوه براین، این مطالعه تنها به انتقال تنها یک جنین به رحم مادر اعتقاد دارد.
یکشنبه، 28 آبان 1396 - 15:21
استفاده از سلول های بنیادی آلوژن برای افزایش فاکتورهای رگزا در موش های ایسکمی
محققین دانشگاه علوم ویتنام به بررسی نقش سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از بافت چربی انسانی(ADMSCها) برای درمان عضلات و بافت های آسیب دیده پرداخته اند.
یکشنبه، 28 آبان 1396 - 14:15
استفاده از یک رویکرد جدید ژن درمانی برای درمان ALS‌ در مدل موشی
یک رویکرد جدید ژن درمانی برای درمان اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) با موفقیت بوسیله محققین دانشگاه سوربن تست شده است. این رویکرد سرکوب موتانت سمی SOD1 را در بافت های آسیب دیده هدف قرار می دهد.
یکشنبه، 28 آبان 1396 - 14:00
استفاده موفقیت آمیز از سلول های T مدیفه شده برای هدف قرار دادن عفونت های ویروسی بعد از پیوند سلول های بنیادی خون ساز
محققین کالج بیلور روشی جدید را برای درمان عفونت های ویروسی که در بیماران بعد از پیوند سلول های بنیادی خون ساز رخ می دهند، طراحی کرده اند.
یکشنبه، 28 آبان 1396 - 13:32
اسید زولدرونیک از دست رفتن استخوان را در بیمارانی که متحمل پیوند سلول های بنیادی خون ساز می شوند کاهش می دهد
گروهی از انکولوژیست های استرالیایی دریافته اند که استفاده از اسید زولدرونیک(ZA) قبل و بعد از پیوند در بیمارانی که متحمل پیوند سلول های بنیادی خون ساز آلوژن(alloSCT) می شوند، از دست رفتن استخوان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.
یکشنبه، 28 آبان 1396 - 12:00
تولید موفقیت آمیز سلول های شریانی از طریق توالی یابی RNA و ویرایش ژن
تیمی از محققین در انستیتو تحقیقاتی Morgridge و دانشگاه ویسکونزین مادیسون روشی ترکیبی را برای تولید موفقیت آمیز سلول های اندوتلیالی شریان ها ارائه کرده اند. استفاده از این سلول ها در شرایط in vivo نیز موفقیت آمیز نشان داده است.
یکشنبه، 28 آبان 1396 - 11:15
سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری Viacyte روی سلول درمانی دیابت
در حال حاضر، درمان دیابت نوع یک با جزایر پانکراسی مشتق از اجساد موفقیت بزرگی محسوب می شود اما محدودیت پانکراس اهدایی، محققین را ترغیب به یافتن راه حلی برای این معضل کرده است.
شنبه، 27 آبان 1396 - 13:00
چرا سرطان بیضه به خوبی به شیمی درمانی پاسخ می دهد
محققین دانشگاه کورنل گام مهمی را در جهت پاسخ دهی به یک سوال کلیدی در پژوهش های سرطان برداشته اند: چرا سرطان بیضه به خوبی، حتی بعد از متاستاز به شیمی درمانی پاسخ می دهد؟
شنبه، 27 آبان 1396 - 11:30
ارتباط بین پرتو درمانی و القای فیبروز ریوی
فیبروز ریوی ناشی از اشعه، که در قالب اسکارهای بافتی عملکرد ریه ها را برای همیشه مختلف می کنند، انتقال دوزهای پرتودرمانی به سرطان ریوی سلول های غیر کوچک را نیز محدود می کنند.
شنبه، 27 آبان 1396 - 11:00
سلول های بنیادی می توانند امیدی برای کودکان مبتلا به سندرم هورلر باشند
درمانی جدید و مبتنی بر سلول های بنیادی ممکن است بر کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سندرم هورلر بیافزاید. سندرم هورلر، یک بیماری ژنتیکی است که منجر به مشکلات فیزیکی و حرکتی شده و در نهایت خیلی زود فرد را از پای در می آورد.
شنبه، 27 آبان 1396 - 10:25
ارتباط بین لقاح آزمایشگاهی و افزایش خطر تولدهای زودرس خودبخود
آنالیزهای جدید نشان داده است که در زنانی که برای باردار شدن از لقاح آزمایشگاهی استفاده می کنند در مقایسه با کسانی که به طور طبیعی باردار می شوند، خطر تولد زودرس نوزادان(قبل از هفته های 37 و 34) تا 80 درصد افزایش می یابد.
شنبه، 27 آبان 1396 - 10:00
صفحه 2 از 10ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه