(آرشیو ماه آبان 1396)
داروهای 3-D آزمایشی جدید با هدف کاهش هزینه های اقتصادی در درمان بیماری های نادر عضلانی
بیماری های عضلانی نادر تاثیر بسیاری در زندگی افراد و خانواده هایشان دارد. اما استفاده از داروهای 3-D می تواند به افزایش و رشد داروها برای درمان این بیماری ها و هم چنین مقرون به صرفه شدن هزینه های درمان شود.
شنبه، 27 آبان 1396 - 09:00
موفقیت در اصلاح جهش ژنی سلول های بنیادی نوید بخش درمان بیماری های تنفسی
برای اولین بار، محققان راهی را برای تبدیل سلول های بنیادی چندتوان به نوع خاصی از سلول های ریه ی بالغ به نام سلول های اپی تلیالی آلوئولار نوع دو (AEC2s) یافتند؛ تا با اصلاح عملکرد ژنی که در این سلول ها عملکرد طبیعی خود را از دست داده است و عامل بیماری زجر تنفسی در نوزادان شده است به درمان این بیماری کمک کنند.
شنبه، 27 آبان 1396 - 08:30
ترکیب تکنولوژی های ساخت داربست و سلول های بنیادی برای تولید قلب های مصنوعی
در حالت رویاپردازانه، تولید قلب های مصنوعی می تواند نجات بخش زندگی بسیاری از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی باشد. با این حال، برای تولید چنین اندام پیچیده ای در آزمایشگاه نیاز به دانستن این است که چگونه بافت های لایه لایه و زنده ای مانند قلب بوجود می آیند.
شنبه، 27 آبان 1396 - 08:00
ایمپلنت کردن ارگانوئیدهای انسانی به مغز جوندگان: درست یا غلط؟
گزارش شده است که دو تیم تحقیقاتی ارگانوئیدهای انسانی را به مغز موش ها و رت ها ایمپلنت کرده اند و این خود می تواند موضوعی داغ در مباحث اخلاقی موجود در تحقیقات باشد.
شنبه، 27 آبان 1396 - 07:30
رژیمی برای افزایش موفقیت پیوند سلول های بنیادی خون ساز در بیماران مبتلا به کم خونی داسی
محققین دانشگاه ماکسیمیلیان لودویگ در آلمان، یک رژیم درمانی ترکیبی را برای بیماران جوان مبتلا به کم خونی داسی شکل(SCD) ایجاد کرده اند.
پنجشنبه، 25 آبان 1396 - 15:00
تکنیک های ژنتیکی و سلولی به شناسایی اهداف متعدد برای درمان بیماری ها کمک می کنند
پیشرفت های صورت گرفته در زمینه تکنولوژی های CRISPR/Cas9 و iPSC می تواند در درمان شیزوفرنی، اعتیاد، آلودگی به ویروس زیکا و سایر بیماری ها کمک کننده باشد.
پنجشنبه، 25 آبان 1396 - 14:38
سلول های بنیادی در ظروف آزمایشگاهی ژن هایی متفاوت با شرایط بدنی بیان می کنند
سلول های بنیادی زمانی که در ظروف آزمایشگاهی کشت می شوند، پروفایل بیان ژنی بسیار متفاوتی را در مقایسه با شرایط بدنی نشان می دهند.
پنجشنبه، 25 آبان 1396 - 14:00
چگونه پلاکت ها به طور طبیعی لخته ها را ایجاد می کنند
تصویری از مکانیسم فیزیکی زمان لخته شدن خون در سطح پلاکت های منفرد، به محققین درک جدیدی از فرایند لخته شدن خون داده است. دکتر ویزل و همکارانش در دانشگاه پنسیلوانیا در مطالعه ای که در Nature Communication به چاپ رسیده است توضیح داده اند که چگونه پروتئین های تخصصی موجود در پلاکت ها موجب کاهش اندازه لخته های خونی می شوند.
پنجشنبه، 25 آبان 1396 - 13:17
رویکردی ترکیبی از سلول درمانی، بازسازی غضروف آسیب دیده از استئوآرتریت را بهبود می بخشد
تیمی از محققین چینی و استرالیایی از یک روش سلول درمانی ترکیبی جدید برای تقویت بازسازی غضروفی در بیماران مبتلا به استئوآرتریت(OA) استفاده کرده اند. این رویکرد از ترکیب سلول های بنیادی مزانشیمی مغز استخوان و کندروسیت های غضروف مفصلی استفاده می کند.
پنجشنبه، 25 آبان 1396 - 12:24
مصرف بیش از حد الکل سلول های مغزی را در بالغین و به ویژه خانم ها می کشد
پژوهشی در دانشگاه تگزاس نشان داده است که الکل سلول های بنیادی موجود در مغز موش های بالغ را می کشد. از آن جایی که این سلول های بنیادی مغزی در ایجاد سلول های عصبی جدید و حفظ عملکرد شناختی مغز نقش دارند، مبارزه با الکلیسم می تواند به بسیاری از کسانی که از عواقب این نوشیدنی خطرناک ناآگاه هستند کمک کند.
پنجشنبه، 25 آبان 1396 - 11:41
هم کشتی سلول های اندوتلیالی ترانسفکت شده با سلول های شریانی برای جلوگیری از بیماری رستنوز(restenosis)
محققین در دانشکده پزشکی Perelman‌در فیلادلفیا از یک سلول درمانی هم کشتی برای رستنوز استفاده کرده اند.
چهارشنبه، 24 آبان 1396 - 11:30
سلول های بنیادی گوش داخلی ممکن است روزی شنوایی را احیا کنند!
آیا می توان با تزریق سلول های بنیادی به گوش داخلی، شنوایی را احیا کرد؟ مشخص نیست، این درمان می تواند مانند یک شمشیر دو لبه عمل کند.
چهارشنبه، 24 آبان 1396 - 10:30
ثبت سلول درمانی تعدیل شده با پروستاگلاندین به عنوان درمانی موثر برای برخی از بیماری ها
محققین سن دیگو توانسته اند حمایت مالی را برای ثبت اختراع استفاده از پروستاگلاندین از طریق انهانسر ترانسداکشن ویروسی برای مدیفیکاسیون سلول های خون ساز CD34+ بدست آورند. این نوآوری بوسیله دفتر ثبت اختراع و علامت تجاری ایالات متحده به ثبت رسیده است.
چهارشنبه، 24 آبان 1396 - 10:00
درمان ژنتیکی نابینایی ممکن است بزودی به واقعیت نزدیک شود
طبق مطالعه ای که به تازگی در نشست سالیانه آکادمی چشم پزشکی آمریکا ارائه شده است، بیمارانی که به دلایلی مانند بیماری های وراثتی شبیکه، دیدشان را از دست داده اند می توانند بعد از درمان با یک ژن درمانی جدید تا حد زیادی بینایی خود را بدست آورند.
چهارشنبه، 24 آبان 1396 - 09:30
ویتامین D ممکن است به تسریع بهبود سوختگی کمک کند
بیماران مبتلا به سوختگی های شدید که سطح ویتامین D بالاتری دارند در مقایسه با سایرین به طور موفقیت آمیزتری بهبود می یابند.
چهارشنبه، 24 آبان 1396 - 09:00
صفحه 3 از 10ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه