(آرشیو ماه آبان 1396)
تغییرات سلولی که منجر به گلیوبلاستوما می شوند
گلیوبلاستوما یکی از شایع ترین تومورهای بدخیم مغزی است که در حال حاضر درمانی برای آن وجود ندارد.
یکشنبه، 14 آبان 1396 - 08:15
برخی باکتری های گوارشی ممکن است به ایمنی درمانی بهتر سرطان کمک کنند
افراد دارای انواع خاص از باکتری در سیستم گوارشی شان ممکن است بهتر به ایمنی درمانی پاسخ دهند.
شنبه، 13 آبان 1396 - 12:00
تولد هشت نوزاد بعد از پیوند رحم
ظرف سه سال گذشته، از سپتامبر 2014، هشت کودک در دنیا متولد شده اند که مادر آن ها بعد از پیوند رحمی توانایی بچه دار شدن شان را بازیابی کرده بودند.
شنبه، 13 آبان 1396 - 10:30
آیا سلول درمانی می تواند بهترین راه حل برای بیماری های مخرب عصبی باشد؟
از آن جایی که مغز توانایی محدودی برای خود ترمیمی و بازسازی دارد، سلول های بنیادی می توانند رویکرد درمانی امیدوار کننده ای برای مقابله با آسیب های مغزی ناشی از آسیب، پیری و بیماری باشد. هر چند تست های پیش درمانگاهی سلول درمانی امیدوار کننده بوده است اما نتایج بدست آمده از جانوران لزوما قابل بسط به بیماران انسانی نیست و مطالعات بالینی انجام شده در این زمینه نیز از نظر اندازه و تعداد محدود است.
شنبه، 13 آبان 1396 - 10:30
پیشرفتی بزرگ در تلاش برای ترمیم قلب آسیب دیده بعد از حمله قلبی
محققین دانشگاه آلاباما در تلاش برای ترمیم قلب آسیب دیده بعد از حملات قلبی موفق بوده اند و توانسته اند از سلول های عضلانی قلبی گرافت شده برای ترمیم استفاده کنند. کلید این موفقیت، افزایش بیان ژنی است که چرخه سلولی را در سلول های عضلانی گرافت شده فعال می کند و در نتیجه آن ها رشد و تقسیم بیشتری خواهند داشت.
شنبه، 13 آبان 1396 - 10:00
شناسایی نقش یک پروتئین در تکوین سلول های حسی نخاعی
مطالعه ای جدید در مرکز تحقیقات سلول های بنیادی و طب بازساختی UCLA، باور فعلی در مورد این که چگونه کلاسی پروتئینی در طناب نخاعی در تشکیل نورون ها طی تکوین جنینی دخالت دارند، را دگرگون کرده است. محققین براین باورند که دستاوردهای این مطالعه می تواند روزی به سلول درمانی و احیای حس لامسه بیماران فلج بیانجامد.
شنبه، 13 آبان 1396 - 10:00
راهی جدید برای درمان بیماری روده التهابی و مهار رد پیوند مغز استخوان
مطالعه ای جدید نشان داده است که چگونه یک دارو که مصرف گسترده ای دارد، برای مبارزه با بیماری روده التهابی و رد پیوند مغز استخوان موثر است و راه جدیدی را برای نشان دادن مشکلات شایع برای سلامتی نشان داده است.
شنبه، 13 آبان 1396 - 09:30
چگونه برخی اعصاب خاص رشد سرطان پروستات را حمایت می کنند
محققین در دانشکده پزشکی آلبرت انیشتین گزارش کرده اند که اعصاب خاصی با راه اندازی سوئیج هایی که منجر به رگزایی توموری و تکثیر سلولی می شوند، رشد سرطان پروستات را حمایت می کنند.
شنبه، 13 آبان 1396 - 09:30
خون بند ناف مهارت های حرکتی برخی از کودکان مبتلا به فلج مغزی را بهبود می بخشد
به نظر می رسد که تزریق خون بند ناف خود کودکانی که مبتلا به فلج مغزی هستند می توان ارتباطات مغزی و عملکرد حرکتی آن ها را بهبود ببخشد.
شنبه، 13 آبان 1396 - 09:00
چگونه نورون های نوزادان مکان مناسب شان را در مغز بالغین پیدا می کنند
یکی از امیدوار کننده ترین اکتشافات قرن اخیر در زمینه علوم اعصاب این است که مغز انسان بعد از تولد پایا یا استاتیک نیست و دائما در حال نو کردن خودش از طریق فرایندی به نام نورون زایی بعد از تولد است. این فرایند مدت زمان زیادی طول نمی کشد و بعد از تولد شروع می شود و تا سنین پیری ادامه دارد.
شنبه، 13 آبان 1396 - 09:00
استفاده از سلول های iPS انسانی برای ترمیم انفارکته های میوکاردی در رت ها
ایجاد سازه های شبه بافت قلبی می تواند یک ترمیم زخمی موثر و متقاعد کننده را برای ترمیم انفارکته میوکاردی ارائه دهد.
شنبه، 13 آبان 1396 - 08:30
محققین تکه های بافتی را تولید کرده اند که می توانند اسکار را کاهش داده و منجر به بهبودی سریع تر شوند
محققین در دانشگاه فنی نانیانگ سنگاپور، پچ یا تکه های ژلی جدیدی را تولید کرده اند که می توانند به بهبود زخم های پوستی سرعت ببخشند و تشکیل اسکار را به حداقل برسانند. رسیدن به قطعیت در مورد کارایی این تکه های بافتی می تواند امیدواری را در درمان بیماران دیابتی با زخم های بهبود نیابنده و هم چنین بیمارانی که متحمل جراحی شده اند افزایش دهد.
شنبه، 13 آبان 1396 - 08:00
جزئیاتی بیشتر در مورد ایجاد مشکلات ایمنی در سرطان یا بیماری های اتو ایمن
در حالی که سیستم ایمنی برای مبارزه با میکروارگانیزم های مهاجم حیاتی است، گهگاهی نیز می تواند علیه خود بدن وارد عمل شود و بافت های سالم را مورد حمله قرار دهد یا منجر به رشد سرطان شود.
چهارشنبه، 10 آبان 1396 - 15:00
سلول های قرمز خونی تولید شده از جنین های حاصل از IVF
محققین بریتانیایی توانسته اند سلول های قرمز خونی انسانی را از سلول های بنیادی جنینی تولید کنند و براین باورند که توانسته اند راه را برای تولید گروه خونی O منفی به منظور استفاده در انتقال خون هموار کنند.
چهارشنبه، 10 آبان 1396 - 14:33
تایید  Calquence بوسیله FDA به عنوان دارویی برای لنفوما
قانون گذاران آمریکایی، درمانی جدید را برای بیمارانی که از شکلی نادر از لنفومای غیر هاجکین رنج می برند مورد تایید قرار داده اند.
چهارشنبه، 10 آبان 1396 - 13:03
صفحه 7 از 10ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه