(آرشیو ماه دی 1397)
موتاسیون در یک پروتئین مغزی موجب ایجاد هرج و مرج های سلولی در مغز می شود
مطالعات نشان داده است یک جهش می تواند پروتئین های موجود در مغز انسان را از بین ببرد و باعث تشکیل پروتئین های فیبری شود. این فیبرها درواقع پروتئین هایی می باشند که در اثر تخریب واحدهای پروتئینی بوجود می آیند و مانع از انتقال انرژی و سیگنال در مغز می شوند. علاوه بر این ساختار میلین را از بین می برند. میلین عایقی ضروری برای نورون ها می باشد.
یکشنبه، 02 دی 1397 - 10:00
سلول های بنیادی اسکلتی زمانی که با بازسازی گسترده مواجه می شوند، به مراحل اولیه تر تکوینی بر می گردند
بر اساس مطالعه ای که در دانشکده ی پزشکی دانشگاه استنفورد انجام گرفت نشان داده شد با افزایش تولید پروتئینی خاص در سلول های بنیادی اسکلتی موش بالغ در ناحیه ی فک انعطاف پذیری فک بیشتر می گردد.
یکشنبه، 02 دی 1397 - 09:28
استفاده از روش های ایمن تر و موثرتر در ژن درمانی
با استفاده از وکتورهای ویروسی می توان ژن های تغییر یافته برای ژن درمانی را به صورت خودبه خودی به سلول های غیرطبیعی فرستاد. به دلیل آن که ژن درمانی یکی از رایج ترین راه های درمان بیماری ها می باشد استفاده از این ویروس ها در درمان می تواند بسیار مفید باشد. تیم تحقیقاتی در پی یافتن راهی برای موثرتر و ایمن تر بودن این ویروس ها برای سلول های بیماران می باشند.
یکشنبه، 02 دی 1397 - 09:00
مدل قلب جدید مهندسی شده مسیری جدید در مطالعه ی بیماری ها ایجاد کرده است
ترومبوز بر روی تراشه، عروق بر روی تراشه و مدل های مهندسی شده ی بیماران مبتلا به فیبروز قلبی، تکنولوژی های جدیدی می باشند که باعث تحول بزرگی در مطالعات مربوط به بیماریهای قلبی-عروقی می گردد.
یکشنبه، 02 دی 1397 - 08:30
درمان بیماران مبتلا به سرطان با عفونت کشنده ی مغزی به کمک سلول های T
یک درمان موثر که با استفاده از سلول های T انجام می شود برای بررسی، وارد فاز دوم کارآزمایی بالینی شده است تا با استفاده از آن به درمان بیماران مبتلا به لکوانسفالوپاتی (PML) کمک نمود. این بیماری شیوع کمی دارد و بر اثر آن مغز جنین عفونت کرده و اغلب در بیماران مبتلا به سرطان و یا سایر بیماری ها که سیستم ایمنی را ضعیف نموده است مشاهده می گردد.
یکشنبه، 02 دی 1397 - 08:00
سیستم عصبی خودمختار تکثیر سلول های بنیادی را به طور مستقیم کنترل می کند
سلول های بنیادی پیکری کاربردهای بسیاری دارند از جمله کاربردهای می توان به بازسازی دائمی سلول ها در سطح بدن ، بازسازی پوست و بافت پیوندی در روده اشاره نمود. محققان دانشگاه ایلینویز ویژگی جدیدی از سلول های بنیادی را نشان داده اند.
شنبه، 01 دی 1397 - 11:00
یک ژل موضعی می تواند مانع از کشندگی و سمیت ناشی از آفت کش ها شود
کشاورزان در معرض سمیت ناشی از آفت کش ها قرار می گیرند این سم ممکن است از طریق تماس پوستی و یا تنفس در زمان سم پاشی وارد بدن گردد. در سال گذشته 40 نفر از این راه جان خود را از دست دادند، 20 نفر نابینا شده و هزاران نفر بستری گشتند. مشکل اینجاست که در حال حاضر هیچ تکنیکی برای شناسایی مواد شیمیایی موجود در سموم وجود ندارد تا بتوان با شناسایی آن مانع از آلودگی کشاورزان شد.
شنبه، 01 دی 1397 - 10:30
فرایند پیری سلول های بنیادی را هدف قرار می دهد
سلول های بنیادی شکست ناپذیر نیستند و یک جادو در دنیای پزشکی محسوب نمی شوند اما آن ها ابزاری برای رسیدن به یافته های بسیار خواهند بود.
شنبه، 01 دی 1397 - 10:00
استفاده از مدل های ایمنی جدید در ایمنی درمانی سلولی
دانشمندان در زمینه ی ایمنی درمانی سلولی و پیوند بافت در دانشگاه Virginia Commonwealth با انجام مطالعات فراوان تغییرات بنیادی ای را در زمینه ی ایمنی درمانی مانند پیوند سلول های بنیادی و درمان با استفاده از CAR T-cell بوجود آورده اند. این مطالعات چگونگی پاسخ دادن سیستم ایمنی به سلول درمانی را نشان می دهد.
شنبه، 01 دی 1397 - 09:37
پروتئین ماترین 3 تعیین کننده ی سرنوشت سلول های مغزی در رشد مغز
گروهی از محققان دانشگاه کوماموتو ژاپن فرآیند نوروژنیک جدیدی را کشف نموده اند که به رشد مغز پاسخ می دهد. با استفاده از تکنیک هایی که پروتئین ها را در موجودات زنده شناسایی می نمایند پروتئین جدیدی کشف شده است که ماترین 3 نامیده می شود. این پروتئین باعث تعیین سرنوشت سلول های بنیادی عصبی می گردد.
شنبه، 01 دی 1397 - 08:30
ریست کردن سلول های T تنظیمی می تواند نارسایی های مزمن کبدی را در مدل موشی معکوس کند
حمله ی قلبی باعث ایجاد یک پاسخ التهابی می شود که در راستای درمان زخم ها و آسیب ها ایجاد می گردد. یک حمله ی قلبی شدید می تواند باعث ایجاد التهابی مزمن در بافت قلبی گردد که منجر به نارسایی قلبی و مرگ می شود.
شنبه، 01 دی 1397 - 08:00
صفحه 7 از 7ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه