(آرشیو ماه بهمن 1397)
یک درمان ساده و خلاقانه برای مبارزه با قارچ های کاندیدا آلبیکنس
مطالعه ای بوسیله UPV/EHU یک درمان ساده و خلاقانه مبتنی بر سلول های بنیادی رحمی را برای مبارزه با قارچ های کاندیدا آلبیکنس که مسئول کاندیدیازیس واژنی است ارائه کرده است. با وجود این که این بیمار کشنده است و بین زنان از شیوع زیادی برخورداری است، اما علایم آن موجب کاهش کیفیت زندگی بیماران می شود.
شنبه، 27 بهمن 1397 - 10:00
پیوند سلول های بنیادی به بیمار سرطانی مبتلا به مولتیپل میلوما
تیمی از پزشکان بخش خون شناسی کالج پزشکی نیلراتان سیرکار توانسته اند سلول های بنیادی خون ساز را با موفقیت به یک بیمار مبتلا به سرطان خون مولتیپل میلوما پیوند کنند.
شنبه، 27 بهمن 1397 - 09:30
کلیدی برای تولید موثر عضلات قلبی از سلول های بنیادی پرتوان
تبدیل سلول های بنیادی جنینی و سلول های بنیادی پرتوان القایی به منبعی نامحدود از بافت قلبی جدید به دلیل این که از یک رده سلول بنیادی به سلول بنیادی دیگر بازده تمایزی متفاوت است و درک زیادی نیز در مورد فرایندهای تمایز وجود ندارد، با مشکلاتی همراه است.
شنبه، 27 بهمن 1397 - 09:00
رمز گشایی از تکامل مغز انسان و پریمات های غیر انسانی با استفاده از تکنولوژی سلول های بنیادی
چه چیزی موجب تفاوت ما انسان ها با سایر گونه ها می شود و ویژگی انسان بودن از کجا می آید؟
شنبه، 27 بهمن 1397 - 08:30
دیدگاهی جدید در مورد موتاسیون های ژنی مربوط به اوتیسم
نتایج یک بررسی جدید روی اثر موتاسیون های عصبی روی ویژگی های اوتیسم در انسان اخیرا در مجله eLife به چاپ رسیده است.
شنبه، 27 بهمن 1397 - 08:00
یک ترکیب دارویی ساده که نورون های جدیدی را از سلول های مجاور ایجاد می کند
یک کوکتیل دارویی ساده که سلول های مجاور نورون های آسیب دیده را به نورون های جدید دارای عملکرد تبدیل می کند می تواند برای درمان سکته، آلزایمر و آسیب های مغزی استفاده شود.
چهارشنبه، 24 بهمن 1397 - 11:00
تولید سلول های B قابل پیوند و دارای عملکرد از موش
سلول های B-1 دارای عملکرد مشتق از سلول های بنیادی جنینی موشی می توانند به طور طولانی مدت پیوند شوند و بعد از پیوند به موش آنتی بادی های طبیعی را ترشح کنند.
چهارشنبه، 24 بهمن 1397 - 10:30
چگونه فشار خون بالا می تواند  منجر به آلزایمر شود
محققین دانشگاه روکستر نشان داده اند که سیستم مغزی برای برداشتن مواد زاید بدوا به پالس های شریان های مغزی تکیه دارد. هم چنین آن ها نشان داده اند که تغییرات در این پالس ها به دلیل فشار خون بالا، برداشتن مواد زاید را آهسته می کند و کارایی آن ها را کاهش می دهد.
چهارشنبه، 24 بهمن 1397 - 10:00
ارگانوئیدهای عروق خونی انسانی به عنوان مدلی از واسکولوپاتی دیابتی
افزایش شیوع دیابت منجر به یک اپیدمی جهانی شده است. دیابت دلیل اصلی کوری، نارسایی کلیوی، حملات قلبی، سکته و قطع اندام های حرکتی تحتانی است. این امر معمولا به دلیل تغییراتی در عروق خونی مانند تکثیر غشای پایه و از دست رفتن سلول های عروقی رخ می دهد.
چهارشنبه، 24 بهمن 1397 - 09:30
ارزیابی اثرات سیگار روی نتایج بالینی تکنولوژی های کمک تولید مثلی (ART)
سیگار کشیدن می تواند شانس بارداری شدن مادران به کمک تکنولوژی های کمک تولید مثلی را کاهش دهد.
چهارشنبه، 24 بهمن 1397 - 09:00
گام هایی در جهت تولید استخوان با درجه بالینی
تیمی از محققین انستیتو تحقیقات سلول های بنیادی نیویورک(NYSCF) پیشرفت های قابل توجه و ارزشمندی در جهت تولید سلول های با ارزش بالینی برای درمان بیماری ها و آسیب های استخوانی داشته اند. در این مطالعه، محققین دو نوع محیط رشد را شناسایی کرده اند که می توانند در یک رویکرد مناسب برای بالین، تکثیر موثر سلول های پیش ساز مزانشیمی(MPCs) از سلول های بنیادی را حمایت کنند.
چهارشنبه، 24 بهمن 1397 - 08:30
تصحیح موتاسیون ژنتیکی پشت پرده سندرم اتو ایمن کشنده IPEX
محققین دانشگاه UCLA به سرپرستی دونالد کوهن روشی را برای دستکاری سلول های بنیادی خونی و معکوس کردن موتاسیون های ژنتیکی که منجر به سندرم اتوایمن کشنده IPEX می شود ایجاد کرده اند. این ژن درمانی که در موش تست شده است شبیه روشی است که پیش از این کوهن و همکارانش برای بیماران مبتلا به نقص ایمنی ترکیبی شدید(SCID) موسوم به بیماری کودک حبابی(bubble baby) استفاده کرده بودند.
چهارشنبه، 24 بهمن 1397 - 08:00
علت از دست رفتن استخوان در بیمارانی که متحمل ایمپلنت های مفصلی می شوند
محققین دانشگاه روتگر دلیل این که چرا بسیاری از بیمارانی که ناچار به استفاده از ایمپلمنت های مفصلی می شوند، التهاب های مضر و از دست رفتن استخوان را تجربه می کنند، کشف کرده اند.
چهارشنبه، 17 بهمن 1397 - 11:00
نقصی در سلول های قلبی که احتمالا دلیل نارسایی قلبی در بارداری است
کاردیو میوپاتی پری پارتوم(PPCM)، یک شکل نادر از نارسایی قلبی است که زنان را در ماه آخر بارداری تا پنج ماه بعد از تولد بچه تحت تاثیر قرار می دهد. تشخیص این بیماری به دلیل این که علایم آن شبیه علایمی است که فرد در سه ماهه سوم بارداری تجربه می کند، بسیار مشکل است. این بیماری کشنده خود را به صورت عملکرد عضلانی نامناسب قلبی و نارسایی قلبی نشان می دهد.
چهارشنبه، 17 بهمن 1397 - 10:15
مولتیپل اسکلروزیس(MS): کمک به سلول ها برای این که به خودشان کمک کنند!
بیماری هایی مانند مولتیپل اسکلروزیس بوسیله آسیب به غلاف میلینی مشخص می شوند که یک پوشش حافظتی پیرامون زوائد سلول های عصبی و به عنوان عایقی برای جریان الکتریکی عمل می کند.
چهارشنبه، 17 بهمن 1397 - 09:45
صفحه 2 از 6ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه