(آرشیو ماه بهمن 1397)
برای بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس عود کننده-فروکش کننده(MS)، پیوند سلول های بنیادی خون ساز nonmyeloablative در مقایسه با درمان مدیفه کننده بیماری(DMT) با مدت زمان بیشتر برای پیشرفت بیماری همراه است.
شنبه، 06 بهمن 1397 - 10:00
آنتی بادی های ضد آنفلوانزا می توانند دو پروتئین ویروسی مختلف را مهار کنند
محققین انستیتو ملی سلامت(NIH) که آنتی بادی هایی که ممکن است پایه یک واکسن آنفلوانزا فراگیر را شکل دهد، پروتئین ویروسی ثانویه ای را نیز غیر از ویروس اولیه مهار کنند.
شنبه، 06 بهمن 1397 - 09:31
افزایش سلول های بنیادی عصبی حس بویایی را تقویت می کند و می تواند منجر به درمان های جدید برای بیماری های مخرب عصبی شود
اغلب نورون ها در مغز انسان، طی تکوین جنینی از سلول های بنیادی عصبی تولید می شوند. بعد از تولد، منبع کوچکی از سلول های بنیادی در مغز باقی مانند که در سراسر زندگی نورون های جدیدی را تولید می کنند. با این حال، این سوال وجود دارد که آیا این نورون های جدید واقعا از عملکرد مغزی حمایت می کنند یا خیر؟ آیا می توان با افزایش تعداد نورون ها ظرفیت مغز را بهبود بخشید یا خیر؟
شنبه، 06 بهمن 1397 - 09:00
میکرو وزیکول های ترشح شده بوسیله سلول های استرومایی مزانشیمی تحریک شده با نیتریک اکسید، پتانسیل پیوندی سلول های بنیادی خون ساز را افزایش می دهند
بیماران مبتلا به لوکمیا، لنفوما، کم خونی آپلاستیک شدید و ... به وفور دلیل استفاده از پیوندهای مغز استخوان بوده اند و موفقیت این امر به طور ویژه ای به کارایی پذیرش سلول های خون ساز پیوند شده بوسیله بدن بستگی دارند.
شنبه، 06 بهمن 1397 - 08:30
پرینت سه بعدی ممکن است به درمان استئوآرتریت کمک کند
محققین از پرینت سه بعدی برای ترمیم استخوان مفاصل مینی خوک ها استفاده کرده اند و بر این باورند که پیشرفت می تواند به درمان استئوآرتریت در انسان ها کمک کند.
شنبه، 06 بهمن 1397 - 08:00
چگونه یک اسید آمینه در انسان ها به عنوان یک سیگنال رشد برای سلول ها عمل می کند
اخیرا مطالعه ای در آزمایشگاه Laxman نشان داده است که چگونه یک متابولیت و اسید آمینه(متیونین) به عنوان سیگنال رشدی برای سلول ها عمل می کند و این امر را با راه اندازی یک برنامه متابولیکی برای تکثیر سلولی انجام می دهد.
چهارشنبه، 03 بهمن 1397 - 11:38
حذف منابع نهفته ویروس ایدز
مطالعه ای جدید پیشنهاد می کند که قابلیت دستکاری یک سوئیچ ژنتیکی که منجر به این می شود که ویروس ایدز (HIV) نهفته درون سلول ها شروع به همانندسازی کند، وجود دارد و این امر می تواند به ریشه کن شدن کامل ویروس از بدن انسان منجر شود. سلول هایی که حامل ویروس ایدز نهفته هستند بوسیله سیستم ایمنی بدن قابل شناسایی نیستند.
چهارشنبه، 03 بهمن 1397 - 11:00
موثر بودن سلول درمانی مبتنی بر پیش سازهای اندوتلیالی در بیمارانی که دچار سکته شده اند
در حال حاضر درمان های مورد تایید برای سکته ایسکمیک به دلیل این که تنها در یک بازه زمانی کوتاه فرصت استفاده دارند و تنها برای اندکی از بیماران سودمند هستند با مشکلاتی روبرو هستند. در این میان احیای عصبی به کمک سلول درمانی و سلول های پیش ساز اندوتلیالی ممکن است با احیای ترمیم اندوتلیالی و پیشبرد رگزایی منجر به نتایج درمانی بهتری برای مشکلات عصبی باشند.
چهارشنبه، 03 بهمن 1397 - 10:30
مطالعات سلول های بنیادی برای بهینه سازی پیوند مغز استخوان
مطالعه ای جدید که روی موش صورت گرفته است نشان می دهد که سلول های بنیادی که با موفقیت پیوند شده اند نمی توانند رفتاری طبیعی شبیه به سلول های یک فرد سالم داشته باشند که متحمل پیوند نشده است. به نظر می رسد که شیمی درمانی و پرتو درمانی که قبل از دریافت پیوند برای از بین بردن سلول های بنیادی بیمار استفاده می شوند منجر به رفتاری غیر طبیعی در سلول های پیوند شده می شوند.
چهارشنبه، 03 بهمن 1397 - 10:00
سیگنالی در سلول های بنیادی که منجر به ساخت استخوان جدید می شود
در آزمایش هایی که روی رت ها و سلول های انسانی صورت گرفته است، محققین دانشگاه جان هاپکینز شواهدی را ارائه کرده اند که یک سیگنال پروتئینی سلولی که منجر به تشکیل هم استخوان و هم چربی در سلول های بنیادی انتخاب شده می شود می تواند در جهت ساخت استخوان دستکاری شود. این پروتئین که WISP-1 نام دارد می توان به بهبود سریع تر شکستگی ها کمک کند و به ریکاوری بعد از جراحی ها سرعت ببخشد.
چهارشنبه، 03 بهمن 1397 - 09:30
تولید سلول های عروقی با کیفیت بالا از طریق تکنولوژی ویرایش ژنوم
محققین انستیتو بیوفیزیک آکادمی علوم چین(CAS) اولین سلول های عروقی انسانی تقویت شده به صورت ژنتیکی را از طریق هدف قرار دادن یک ژن مربوط به طول عمر(FOXO3) تولید کرده اند. این مطالعه مکانیسم جدیدی را برای پروتئین با طول عمر بالای FOXO3 در حفظ هموستازی عروقی انسانی ارائه کرده است.
چهارشنبه، 03 بهمن 1397 - 09:00
پیوند سلول های بنیادی پیشرفت مولتیپل اسکلروزیس(MS) را آهسته می کند
برای بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس عود کننده-فروکش کننده(MS)، پیوند سلول های بنیادی خون ساز nonmyeloablative در مقایسه با درمان مدیفه کننده بیماری(DMT) با مدت زمان بیشتر برای پیشرفت بیماری همراه است.
چهارشنبه، 03 بهمن 1397 - 08:37
سنسوری حساس و دقیق برای مونیتور کردن سلول های قلبی
برای اولین بار پژوهشگران دنشگاه توکیو و هم مرکز تحقیقات RIKEN یک دستگاه الکترونیکی را برای مونیتور کردن سلول های قلبی ضربان دار و بدون این که روی رفتار این سلول ها اثر منفی بگذارند، تولید کرده اند. این محققین نمونه ای دارای عملکرد از سلول های قلبی را تولید کرده اند که نانو مش یا سنسور نانو شبکه ای در تماس مستقیم با آن قرار دارد.
ﺳﻪشنبه، 02 بهمن 1397 - 09:59
مسدود کردن راه های فرار ملانوما
ممانعت از پراکنش ملانوما به سایر بخش های بدن می تواند به سادگی و قطع کردن منبع خونی تومور اتفاق بیافتند.
دوشنبه، 01 بهمن 1397 - 09:30
کاربرد ویرایش ژن CRISPR در جراحی پلاستیک و ترمیمی
تکنیک ویرایش ژن CRISPR امیدواری های زیادی را در مهندسی ژنتیک و درمان های ژنتیکی ایجاد کرده است و می توان گفت تمام زمینه های پزشکی را تحت تاثیر قرار داده است.
دوشنبه، 01 بهمن 1397 - 09:00
صفحه 5 از 6ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه