(آرشیو ماه اسفند 1397)
ایجاد مینی کلیه ها از سلول های ادراری
محققین دانشگاه اوترخت و انستیتو هوبرخت توانسته اند با موفقیت ارگانوئیدهای کلیوی را از سلول های ادراری تولید کنند. این امر می تواند منجر به ایجاد طیف وسیعی از درمان های جدیدی شود که به بیماران کلیوی کمک می کند.
چهارشنبه، 15 اسفند 1397 - 10:15
داشتن عضلات قوی می تواند جان فرد را نجات دهد!
محققین ژاپنی متوجه شده اند که افزایش توده عضلانی نه تنها می توان ظاهر فرد را بهتر نشان دهد بلکه می تواند جان فرد را نیز نجات دهد!
چهارشنبه، 15 اسفند 1397 - 10:00
یک رویکرد اصلاح کننده برای مهندسی سلول های بنیادی
محققین راه جدیدی ر برای مهندسی موثر سلول های ایمنی ایجاد کرده اند که به موجب آن قادر خواهند بود سرطان و سایر بیماری ها را به صورت موثرتری شناسایی کرده و مغلوب کنند.
چهارشنبه، 15 اسفند 1397 - 09:40
رویکردی بینارشته ای که سرنخ های جدیدی را در مورد شروع التهاب گوارشی نشان داده است
محققین جزئیات جدیدی را ارائه کرده اند که نشان می دهد با مختل شدن فرایندهای کلیدی دخیل در سلامت گوارشی چه اتفاقی می افتد.
چهارشنبه، 15 اسفند 1397 - 09:33
تایید تحقیقات با استفاده از سلول های انسانی در جانوران در ژاپن
ژاپن چراغ سبز را به برخی از تحقیقات بحث برانگیز از جمله ایمپلنت کردن سلول های بنیادی انسانی به جانوران و تولید اندام های انسانی در جانوران نشان داده است.
چهارشنبه، 15 اسفند 1397 - 09:00
استراتژی های امیدوار کننده برای مبارزه با تومورهای مغزی کشنده در کودکان
مطالعه ای جدید نشان داده است که یک مهار کننده آنزیمی موسوم به ACVR1، رشد تومور را آهسته می کند و بقای مدل جانوری گلیومای پونتین منتشره ذاتی (DIPG) را افزایش می دهد. این نوع گلیوما کشنده ترین نوع تومور مغزی در کودکان است و در حال حاضر، هیچ داروی مورد تاییدی برای DIPG وجود ندارد.
چهارشنبه، 15 اسفند 1397 - 08:10
اخطار در مورد گردشگری سلول های بنیادی توسط کارشناسان
هشدارها توسط کارشناسان خطرات گردشگری پزشکی صادر شده است و گفته می شود که درمان های تایید نشده با استفاده از سلول های بنیادی در برخی از کشورها می توانند وضعیت بیماران را بدتر کنند.
دوشنبه، 13 اسفند 1397 - 09:00
دو نوع سلول موجود در بافت چربی ممکن است سرعت بهبود استخوان را افزایش دهند
تحقیقاتی که توسط محققان جان هاپکینز انجام شده، نقش دو نوع سلول در دیواره های رگ های بافت چربی را کشف کرده است و توضیح داده است که چگونه این سلول ها ممکن است به افزایش سرعت ترمیم استخوان کمک کنند.
دوشنبه، 13 اسفند 1397 - 08:30
نتایجی مثبت از پیوند سلول های بنیادی برای درمان MS
یک گزارش ارائه شده بوسیله انجمن MS آمریکا به نتایج اولیه مثبت سلول درمانی بیمارانی پرداخته است که به دلیل ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس(MS) متحمل پیوند سلول های بنیادی شده بودند. در این بیماران بعد از دریافت سلول های بنیادی، عملکرد عصبی و حرکتی بهبود یافته است.
دوشنبه، 13 اسفند 1397 - 08:00
محیط رشد بدون سروم درمان بیماری کلیوی مزمن
با وجود استفاده گسترده از محیط های رشد مبتنی بر سروم برای تکثیر سلول های بنیادی مزانشیمی(MSCs) در آزمایشگاه، استفاده از سروم درکشت آن ها با خطراتی در کاربرد بالینی همراه است که از جمله آن ها می تواند به انتقال بیماری های ویروسی و واکنش های ایمنی ناخواسته اشاره کرد. علاوه براین، سروم انسانی اتولوگ نیز با مشکلات مربوط به شرایط بیمار و کمبود حجم مورد نیاز همراه است و می تواند منجر به توقف رشد سلولی نیز شود.
یکشنبه، 12 اسفند 1397 - 10:00
درمان بیمارانی که متحمل سکته شده اند بوسیله سلول های پیش ساز اندوتلیالی
سکته ایسکمی یکی از دلایل اصلی مرگ در سراسر دنیا می دانند و درمان هایی که در حال حاضر برای این عارضه وجود دارد بدلیل این که بازه زمانی محدودی برای استفاده از آن ها وجود دارد، معمولا برای کسر کوچکی از بیماران قابل کاربرد هستند.
یکشنبه، 12 اسفند 1397 - 09:31
تقویت ویرایش ژن CRISPR/Cas9 برای سلول های بنیادی خون ساز انسانی
استفاده از ویرایش ژنوم به واسطه HDR(homology directed repair) در سلول های بنیادی خون ساز، موتاسیون های بیماری زا را به طور دقیق تصحیح می کند و موجب افزایش کارایی تصحیح سلول های بنیادی خون ساز به عنوان گزینه ای درمانی برای اختلالات/بیماری ها می شود.
یکشنبه، 12 اسفند 1397 - 09:00
ماکروفاژها: جزء گم شده سازه های عضلانی مهندسی شده
سلول های اقماری عضلانی(MuSCs) در پاسخ به آسیب فعال شده و به صورت نامتقارن تقسیم شده و هم خودنوزایی می کنند و هم سلول های پیش ساز میوژنی را تولید می کنند که بازسازی عضلات اسکلتی را افزایش می دهند.
یکشنبه، 12 اسفند 1397 - 08:30
سیگنال های التهاب، خفتگی را در سلول های بنیادی مغز در حال پیر شدن القا می کنند
در سنین پیری، مقدار سلول های بنیادی در مغز موش ها به طور قابل توجهی کاهش می یابد. سلول های باقی مانده با وارد شدن به یک مرحله خفتگی(dormancy) خودشان را از انقراض یا ناپدید شدن کامل حفاظت می کنند.
یکشنبه، 12 اسفند 1397 - 08:00
درمان بیماری کرون با استفاده از سلول های خود بیمار
تکنیکی جدید که از سلول های دستکاری شده خود بیمار برای درمان بیماری کرون استفاده می کند در مطالعات آزمایشگاهی موثر نشان داده است.
شنبه، 11 اسفند 1397 - 13:20
صفحه 4 از 6ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه