(آرشیو ماه اردیبهشت 1397)
کبدهای پیوند شده می توانند به بدن برای مقابله با رد پیوند کمک کنند
برای چندین دهه، کارشناسان پیوند اعضا مشاهده کرده اند که کسانی که پیوند کبد را دریافت می کنند در مقایسه با کسانی که مورد سایر پیوندها قرار می گیرند، داروهای ضد رد پیوند کمتری را دریافت می کنند. هم چنین کسانی که مورد پیوند چند اندام قرار گرفته اند یعنی پیوند همزمان کبد با سایر اندام ها نیز داروهای سرکوب کننده ایمنی کمتری را دریافت می کنند.
ﺳﻪشنبه، 25 اردیبهشت 1397 - 15:00
سلول درمانی های جدید ممکن است پارادایم های موجود برای درمان نارسایی های قلبی را متحول کند
در انستیتو MedStar Heart & Vascular یک کارآزمایی بالینی برای تعیین این که یا سلول درمانی های جدید عملکرد قلبی بیماران مبتلا به نارسایی قلبی را بهبود می بخشند یا خیر در دست انجام است. این انستیتو در استفاده از سلول های بنیادی در طب بازساختی پیشگام است.
ﺳﻪشنبه، 25 اردیبهشت 1397 - 14:00
بهینه سازی فرایند مهندسی سلول های بنیادی ریوی خاص بیمار
مرکز طب بازساختی(CReM) در دانشگاه بوستون دو دسته از سلول های اپی تلیالی ریوی آزمایشگاهی را با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان مهندسی کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 25 اردیبهشت 1397 - 13:45
کشفی مهم در زمینه بازبرنامه ریزی سلولی
محققین کشف مهمی در مورد فرایند بازبرنامه ریزی سلولی مورد استفاده در پژوهش های سلول های بنیادی داشته اند که می تواند منجر به پیشرفت در زمینه طب بازساختی شود.
ﺳﻪشنبه، 25 اردیبهشت 1397 - 13:00
فیبروبلاست های قلبی در بیماری های قلبی مشارکت دارند
مقاله ای اخیرا در Experimental Biology and Medicine منتشر شده است که گزارش کرده است که سلول های پشتیبان موجود در قلب موسوم به فیبروبلاست، در بیماری های قلبی به صورت انتخابی بوسیله فاکتورهای موجود در قلب فعال می شوند.
ﺳﻪشنبه، 25 اردیبهشت 1397 - 12:53
سلول های سرطانی تمایل دارند روی بافت سفت رشد کنند
بافت های سینه سفت تر محیط مناسب تری را برای سرطان فراهم می کنند زیرا به سلول های سرطانی اجازه می دهند که با سلول های سالم پیرامون ارتباط برقرار کنند.
ﺳﻪشنبه، 25 اردیبهشت 1397 - 11:45
مینی مغزهای انسانی سه بعدی دیدگاه های ژنتیکی را در مورد بیماری های ذهنی ارائه می کنند
بیماری های ذهنی مهم مانند شیزوفرنی، افسدگی شدید و اختلالات دو قطبی ارتباط ژنتیکی خاصی را به اشتراک می گذارند. مطالعه خانواده های خاصی که سابقه ابتلا به این نوع بیماری ها را دارند نشان داده است که این خانواده ها موتاسیون در ژنی به نام DISC1 را به اشتراک می گذارند.
ﺳﻪشنبه، 25 اردیبهشت 1397 - 11:12
درمان بسیاری از بیماری‌ها با سلول درمانی
در مراسم افتتاح مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته سلولی رویان؛
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت: با سلول درمانی می‌توان بسیاری ازبیماری‌ها را درمان کرد.

دوشنبه، 24 اردیبهشت 1397 - 15:07
موثر و بی خطر بودن ژن درمانی برای بتا تالاسمی
در مطالعه ای جدید محققین نشان داده اند که می توان از یافته های آزمایشگاهی برای درمان بیماری های تهدید کننده حیات استفاده کرد. در این مطالعه آن ها نشان داده اند که ژن درمانی برای بیماران مبتلا به شکل شدیدی از اختلال خونی بتا تلاسمی موثر و بی خطر است.
دوشنبه، 24 اردیبهشت 1397 - 11:18
ویرایش ژن سلول های بنیادی مغز استخوان در میمون های ماکائو آلوده شده به ویروس نقص ایمنی سیمیان/انسانی(SHIV) به طور قابل وجهی اندازه منابع ویروسی که خطر فعال شدن مجدد آن ها وجود دارد را افزایش می دهد.
دوشنبه، 24 اردیبهشت 1397 - 08:45
آلودگی زیکا در برخی از نقاط مغز پذیرش و در نتیجه فعالیت بیشتری دارد
ویروس زیکا نقاط حساسی را در مغز جنین پرندگان هدف قرار می دهد که می تواند دیدگاه های جدیدی را در مورد نحوه اثر گذاری این ویروس روی تکوین مغز ارائه دهد. در صورتی که این ویروس در انسان نیز جایگاه های خاصی را هدف قرار دهد می توان به ایحاد درمان ها و داروهای هدفمند برای آن امیدوار بود.
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1397 - 12:00
موفقیت در کشت غضروف از سلول های بنیادی
محققین دانشگاه بازل غضروف مفصلی بادوامی را از سلول های بنیادی بالغ مشتق از مغز استخوان ایجاد کرده اند. این امر با القای فرایندهای مولکولی خاصی که طی تشکیل غضروف جنینی رخ می دهد محقق شده است.
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1397 - 11:39
باکتری های گوارشی بیماری زا می توانند به اندام های دیگر وارد شوند و منجر به شروع بیماری های اتوایمن شوند
محققین دانشگاه Yale دریافته اند که باکتری گوارشی Enterococus gallinarum‌ می تواند از اتصالات سلولی دیواره روده گذشته و گره های لنفی و کبد را در موش و انسان آلوده می کنند.
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1397 - 11:00
حفظ باروری طی شیمی درمانی
بسیاری از داروهای شیمی درمانی با آسیب رساندن به DNA عمل می کنند. از آن جایی که سلول های سرطانی اغلب بیش از سلول های طبیعی تقسیم می شوند، به عوامل آسیب رسان به DNA بیشتر حساس هستند. یک استثنا در این زمینه اووسیت ها است.
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1397 - 10:00
پروتئینی که می تواند رشد تومور روده ای را آهسته کند
محققین استکهلم مکانیسم جدیدی را برای تنظیم سلول های بنیادی در روده مگس سرکه شناسایی کرده اند. علاوه براین آن ها پروتئین خاصی را شناسایی کرده اند که می تواند رشد تومورها را در بافت روده آهسته کند. درک بهتر این مکانیسم ها می تواند به درک بهتر نحوه تکوین بیماری های روده ای و یافتن درمان های جدید برای این مشکلات نیز کمک کند.
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1397 - 09:28