(آرشیو ماه خرداد 1397)
سلول های ایمنی می توانند منجر به آهسته کردن روند ALS‌ شوند
پژوهش های اخیر در هوستون نشان داده است که یک ایمنی درمانی جدید برای بیماران مبتلا به ALS بی خطر است و می تواند امید را به بیماران مبتلا به این بیماری بازگرداند.
شنبه، 12 خرداد 1397 - 10:00
ثبت اختراع کمپانی نووسل در مورد تولید سلول های انسولین ساز از سلول های بنیادی جنینی
نووسل یک کمپانی شخصی در سن دیگو آمریکاست و محققین و کارشناسان آن تکنیکی را شناسایی کرده اند که سلول های بنیادی جنینی انسانی را به سلول های پانکراسی تولید کننده انسولین تحریک می کند. این خبر در نوع خود خبری جذاب به شمار می آید هر چند به دلیل مشکلات و تعصب موجود در زمینه استفاده از سلول های بنیادی جنینی با مشکل جذب سرمایه گذار همراه است.
شنبه، 12 خرداد 1397 - 09:30
بیماران آسمی درجه پایینی از متیلاسیون DNA را در سلول های ایمنی خاص نشان می دهند
مطالعه ای در انستیتو کارولینسکا نشان داده است که کودکان مبتلا به آسم دارای تغییرات اپی ژنتیکی در DNAی برخی از سلول های ایمنی خاص شان هستند.
شنبه، 12 خرداد 1397 - 09:00
محققین نروژی، سوئدی و آمریکایی تفاوت های مربوط به سن را در بافت سینه شناسایی کرده اند که می توانند خطر ابتلای زنان مسن تر به سرطان سینه را در آن ها افزایش دهند. در که بهتر این امر که بافت سینه طی فرایند پیری چگونه تغییر می کند می تواند منجر به شناسایی سریع تر سرطان شود.
شنبه، 12 خرداد 1397 - 08:30
سلول درمانی جدیدی که بدون ایمپلنت کردن سلول ها به ریکاوری قلب کمک می کند
بیماری قلبی یک معضل بزرگ در نظام سلامت جهانی محسوب می شوند و انفارکته های میوکاری سالانه چندین میلیون نفر را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار می دهند و متاسفانه درمان موثری نیز برای آن ها وجود ندارد.
شنبه، 12 خرداد 1397 - 08:00
اولین سرنخ ها در مورد دلایل مولتیپل اسکلروزیس(MS)
مولتیپل اسکلروزیس(MS)، از هر 1000 نفر یک نفر را تحت تاثییر قرار می دهد و با عوارضی مانند مشکلات بینایی و حرکتی و سختی تکلم همراه است. در حال حاضر، درمان موثر برای مولتیپل اسکلروزیس وجود ندارد و گزینه های درمانی موجود نیز تنها قادر به تعدیل علایم این بیماری هستند.
چهارشنبه، 09 خرداد 1397 - 12:30
پیوند صفحات شبکیه مشتق از سلول های بنیادی جنینی انسانی به مدل موشی تخریب شبکیه
محققین Kawasaki INnovation Gateway مدل های موشی جدیدی از تخریب شبکیه را تولید کرده اند که پیوند صفحات شبکیه مشتق از سلول های بنیادی جنینی انسان را مقدور می سازند. این رویکرد می تواند در درمان بیمارانی که دچار مشکلات شبکیه هستند امیدوار کننده باشد.
چهارشنبه، 09 خرداد 1397 - 12:00
استفاده از سلول های بنیادی برای احیای تستوسترون
تستوسترون یک هورمون کلیدی برای رشد جنسی، شناختی و بدنی و تکوین مردان طی بلوغ است.
چهارشنبه، 09 خرداد 1397 - 11:30
موفقیت سلول های بنیادی در درمان بیمارهای شدید شریان محیطی
مطالعه ای طولانی مدت روی بیمارانی که برای درمان ایسکمی اندام حرکتی ناشی از آنژیت(AICLI) مورد درمان با سلول های بنیادی قرار گرفته اند نشان می دهد که این درمان برای آن ها بی خطر و موثر است. این مطالعه می تواند منجر به ایجاد گزینه ای درمانی برای کسانی شود که دچار بیماری های شریانی محیطی خطرناک(PAD) هستند.
چهارشنبه، 09 خرداد 1397 - 11:00
شبیه سازی مغزی نشان دهنده مزایای درمان های خنک کننده  فوری است
دیدگاه جدید در مورد این که چگونه مغز به خنک کنندگی القا شده به صورت پزشکی پاسخ می دهد می تواند منجر به ایجاد درمان های جدید برای آسیب های سر و شرایطی مانند سکته شود. این مطالعه که بوسیله شبیه سازی های سه بعدی صورت گرفته است می تواند به کودکانی که دچار مشکلات زمان تولد می شوند کمک کند.
چهارشنبه، 09 خرداد 1397 - 10:30
افسردگی مردان ممکن است شانس بارداری را در بین زوجین نابارور کاهش دهد
در بین زوجینی که برای ناباروری تحت درمان قرار می گیرند، افسردگی مردان می تواند شانس بارداری را کاهش دهد، در حالی که افسردگی خانم اثری روی نرخ تولد فرزندان نمی گذارد.
چهارشنبه، 09 خرداد 1397 - 10:00
گام کلیدی به سمت رشد اندام ها در آزمایشگاه
محققین دریافته اند که سلول های پیش ساز عضلات اسکلتی توانایی تبدیل شدن به نورون ها، عروق خونی، سلول های خونی و سلول های ایمنی را دارند و این یافته می تواند تولید اندام های انسانی در آزمایشگاه را یک گام به جلو ببرد.
چهارشنبه، 09 خرداد 1397 - 09:32
سلول های بنیادی، بازیگران کلیدی ساخت و ترمیم مغز
پژوهشی بوسیله دکتر فردا میلر و همکارانش در دانشگاه تورنتو نشان داده است که چگونه سلول های بنیادی مغزی و محیط زندگی آن ها با هم همکاری می کنند تا مدارهای مغزی را طی تکوین بسازند. این کشف می تواند به درک بهتر اختلالات تکوینی عصبی کمک کند.
چهارشنبه، 09 خرداد 1397 - 09:00
شناسایی نانو ذرات امیدوار کننده برای مهار پراکنش سرطان سینه سه گانه منفی
محققین دانشکده پزشکی Keck به درمانی برای مهار پراکنش سرطان سینه سه گانه منفی اشاره داشته اند. این سرطان سینه متاستازیک، یکی از دلایل اصلی مرگ های سرطانی در خانم ها است.
ﺳﻪشنبه، 08 خرداد 1397 - 15:00
کشف تصادفی سلول های بنیادی(تاریخچه)
تقریبا 60 سال قبل بود که یک دانشجوی تازه فارغ التحصیل شده در دانشگاه ساسکچوآن همراه با همکارانش، در مطالعات شان با یک یافته غیر قابل انتظار و غیر قابل چشم پوشی مواجه شدند. اگر چه در آن زمان آن ها از اهمیت یافته خود واقف نبود اما در سال های حاضر همه از اهمیت این یافته و وجود سلول های بنیادی بی نهایت خرسند هستند و سعی در استفاده از آن ها برای درمان بیماری های مختلف هستند.
ﺳﻪشنبه، 08 خرداد 1397 - 14:00
صفحه 7 از 9ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه