(آرشیو ماه تیر 1397)
تزریقی ساده برای درمان هموفیلی B
برای اغلب بیماران مبتلا به هموفیلی B که بدنشان قادر به انعقاد مناسب خون نیست، تزریقات ساده برای احیای فاکتورهای انعقادی راهی برای نجات زندگی فرد است.
دوشنبه، 11 تیر 1397 - 11:48
استفاده از سلول های بنیادی در تولید نورون ها و مطالعه بیماری های مغزی
با ایجاد انواع متعدد نورون ها از سلول های بنیادی و مشاهده این که آن ها چگونه با یکدیگر برهمکنش می کنند، محققین انستیتو سالک راه جدیدی را برای مطالعه آزمایشگاهی ارتباطات بین سلول های مغزی ایجاد کرده اند. با استفاده از این تکنیک که یک مدل نسبی از مغز را ایجاد می کند، محققین نشان داده اند چگونه ارتباطات نورونی در مغز بیماران مبتلا به شیزوفرنی تغییر می کند.
دوشنبه، 11 تیر 1397 - 11:15
زمان بندی در تولید بخش های مختلف نفرون های کلیوی از پیش سازهای نفرونی نقش مهمی را بازی می کند
زود رسیدن و دیر رسیدن می تواند پیامدهای بزرگی برای سلول هایی داشته باشد که در مراحل اولیه در کنار هم جمع می شوند تا کلیه جدیدی را شکل دهند.
دوشنبه، 11 تیر 1397 - 10:45
یک پروتئین سطحی ساده می تواند چندین مسیر کلیدی را در لوکمیای میلوئید حاد تقویت کند
محققین کالج پزشکی آلبرت انیشتین در نیویورک کشف کرده اند که یک پروتئین سیگنالینگ که در بیماران مبتلا به لوکمیای میلوئید حاد(AML) افزایش می یابد، نقشی بیش از آن جه تصور می شود در بروز این بیماری بازی می کند.
دوشنبه، 11 تیر 1397 - 10:14
نقش یک تبادل سیگنال در تکوین طبیعی غدد پستانی
بدن انسان، اغلب انواع بافت هایش را طی تکوین طبیعی و در رحم مادر تولید می کند. اما بافت هایی مانند غدد پستانی هم هستند که بعد از تولد تکوین می یابند. این اندام تولید کننده شیر که از ویژگی های خاص پستانداران است، جایگاه یکی از شایع ترین سرطان ها یعنی سرطان سینه نیز می باشد که معمولا یک هشتم زنان آمریکایی در طی زندگی شان آن را تجربه می کنند.
یکشنبه، 10 تیر 1397 - 10:26
بانداژ بازسازی کننده بهبودی زخم های دیابتی را تسریع می کند
در بیماران دیابتی، سطح گلوکز بالا، دیواره مویرگی ضخیم و جریان خون آهسته، بهبودی این زخم ها را مشکل می سازد.
یکشنبه، 10 تیر 1397 - 10:18
کشف نوعی جدیدی از وضعیت سلول های بنیادی
در مورد سلامت متابولیکی باید گفت که میزان تجمع چربی نقش زیادی در این زمینه ندارد بلکه این جایگاه ذخیره چربی است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
شنبه، 09 تیر 1397 - 10:00
درمان های مدرن سرطان خون نیازمند رویکردی جدید برای مونیتور شدن هستند
تغییرات درمانی مانند ایمنی درمانی یا درمان های هدفمند، موجب افزایش بقای مبتلایان به سرطان خون شده است، اما گزارش های جدید حاکی از این است که عوارض جانبی این درمان ها ممکن است در دراز مدت بروز کنند.
شنبه، 09 تیر 1397 - 09:30
رهبری که تهاجمی بودن تومورهای گلیوبلاستومایی را هدایت می کند
گلیوبلاستوما شدیدترین شکل سرطان مغزی در بالغین است. تهاجمی بودن این سرطان به میزان بسیار زیادی ناشی از توانایی آن ها به بافت های پیرامون مغز است که موجب می شود که برداشتن این تومور بوسیله جراحی مشکل شود.
شنبه، 09 تیر 1397 - 09:00
حل مشکلات خواب در بیماری پارکینسونی
تیمی از محققین در VIB و KU لیوون گشف کرده اند که چرا برخی از افراد مبتلا به شکل ارثی بیماری پارکینسون از مشکلات مربوط به خواب رنج می برند. مکانیسم مولکولی شناسایی شده در مگس های سرکه و سلول های بنیادی انسانی می تواند اهداف درمانی جدیدی را برای پارکینسون و بی خوابی ارائه دهد.
شنبه، 09 تیر 1397 - 08:30
نورون های رشد یافته در آزمایشگاه، تنفس موش ها را بعد از آسیب طناب نخاعی بهبود می بخشند
محققین دانشگاه درکسل توانسته اند با پیوند کلاس خاصی از سلول های عصبی موسوم به نورون های بینابینی V2، عملکرد تنفسی جوندگانی که دچار آسیب طناب نخاعی بودند را بهبود ببخشند. این نتایج نشان می دهد که سلول های رشد یافته در آزمایشگاه پتانسیل این را دارند که به بیمارانی که به سختی و با استفاده از دستگاه های خاص نفس می کشند، کمک کنند.
شنبه، 09 تیر 1397 - 08:00
پایگاه داده آن لاین برای مقایسه قابلیت های بازسازی کنندگی بین جانوران
مقایسه قابلیت های بازسازی کنندگی بافت در بین جانوران، مورد توجه پایگاه داده جدیدی بوده است که بوسیله تیمی از محققین دانشگاه Maine ایجاد شده است.
چهارشنبه، 06 تیر 1397 - 10:26
استرس طولانی مدت می تواند روی کیفیت اسپرم اثر بگذارد
استرس طولانی مدت، مانند آن چه طی جنگ ها و نزاع های نظامی اتفاق می افتد می تواند عوارض منفی روی کیفیت اسپرم داشته باشد.
ﺳﻪشنبه، 05 تیر 1397 - 12:35
افزایش تشکیل لیگامنت و استخوان روی ایمپلنت های دندانی به کمک صفحات سلولی پریودنتال
محققین از سلول های بنیادی مشتق از لیگامنت پریودنتال(PDL) برای ایجاد صفحات سلولی استفاده کردند، این صفحات را به ایمپلنت تیتانیومی چسباندند و آن را به استخوان ماندیبولار(فک پایین) یک سگ پیوند کرد و مشاهده کردند ساختار شبه پریودنتال و حاوی بافت شبه سیمان و شبه لیگامنت پریودنتال شکل گرفت.
ﺳﻪشنبه، 05 تیر 1397 - 12:00
کشف پاشنه آشیل اشکال کشنده سرطان مغز
محققین دانشگاه ویرجینیا براین باورند که توانسته اند پاشنه آشیل گلیوبلاستومای مولتی فرم(GBM) را کشف کنند. این نوع گلیوبلاستوما، کشنده ترین شکل سرطان مغز را شناسایی کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 05 تیر 1397 - 11:15
صفحه 6 از 7ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه