(آرشیو ماه مرداد 1397)
شناسایی یکی دیگر از دلایل ژنتیکی بیماری ALS
اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک یا ALS یک بیماری مخرب عصبی است که روز به روز نرخ وقوع آن رو به افزایش است. این بیماری را بیشتر با نام فیزیکدان نامی، استیون هاوکینگ می شناسند که اخیرا به دلیل ابتلا به این بیماری درگذشت. این بیماری رفته رفته حرکت عضلانی و سپس توانایی های شناختی فرد را تحلیل می برد.
یکشنبه، 28 مرداد 1397 - 12:30
شناسایی مارکرهای زیستی برای ملانوما که پاسخ به برخی درمان ها را پیش بینی می کنند
محققین در انستیتو سرطان دانا-فاربر بیومارکرها یا مارکرهای زیستی را در ملانوما شناسایی کرده اند که می توانند برای ایجاد ایمنی درمانی های موثر، افزایش کارایی درمانی و کاهش عوارض جانبی در بیماران موثر هستند.
یکشنبه، 28 مرداد 1397 - 12:01
ماده ای که امیدواری برای درمان هپاتیت E را افزایش می دهد
تیمی از محققین بین الملی یک ماده موثره فعال احتمالی برای مقابله با ویروس را در یک ماده طبیعی موسوم به سیلوسترول شناسایی کرده اند. این ماده همانندسازی ویروس را هم در کشت های سلولی و هم در مدل های موشی مهار می کند.
یکشنبه، 28 مرداد 1397 - 11:30
حل معمای مربوط به نتایج تست های ژنتیکی بیماران مبتلا به مشکلات قلبی
هر چند تست های DNA در حال تبدیل شدن به تستی سریع، ارزان و آسان هستند اما نتایج بدست آمده از آن ها گاها مبهم است: موتاسیون های ژنی موسوم به "واریته های اهمیت نامشخص" می توانند موجب عدم اطمینان در مورد میزان احتمال ابتلای یک بیمار به بیماری شوند.
یکشنبه، 28 مرداد 1397 - 11:00
کارآزمایی تحقیقات سلول های بنیادی برای نارسایی احتقانی قلب
محققین دانشگاه لوئیزویل برای اولین بار از پیوند سلول های بنیادی بالغ برای درمان یک بیمار مبتلا به نارسایی احتقانی قلب استفاده کرده اند.
یکشنبه، 28 مرداد 1397 - 10:30
رویکردی خلاقانه برای تبدیل چربی سفید به چربی قهوه ای
بافت چربی قهوه ای بدن می تواند مقادیر زیادی از انرژی را برای تولید گرما بسوزاند و مطالعات انسانی و جانوری نشان می دهد که افزایش مقادر چربی قهوه ای سالم می تواند به مدیریت کردن وزن و کاهش علایم دیابت کمک کند. با این حال، این امر که چگونه به طور ایمن و موثر میزان چربی قهوه ای را افزایش دهیم، یک چالش بزرگ بین محققین بوده است.
یکشنبه، 28 مرداد 1397 - 10:00
توالی یابی کل ژنوم سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی
پتانسیل درمانی سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی(hiPSCs) که قادر به تمایز به انواع سلول های بدن هستند، به خوبی شناخته شده است و به طور گسترده ای نیز در مطالعات از پتانسیل آن ها استفاده است، اما بار موتاسیونی آن ها به طور کامل مورد ارزیابی قرار نگرفته است.
یکشنبه، 28 مرداد 1397 - 09:30
پیشرفت در تحقیقات سلول های بنیادی برای فیبروز کیستیک
با تلاش محققین دانشگاه آدلاید مبنی بر جایگزین کردن سلول های آسیب دیده با سلول های سالم در فیبروز کیستیک، درمان فیبروز کیستیک یک گام دیگر به واقعیت نزدیک شده است.
یکشنبه، 28 مرداد 1397 - 09:00
نقش یک آنزیم در رشد سرطان پروستات
جین چن شی و همکارانش در دانشگاه USC شواهدی را ارائه کرده اند که مسیر آنزیم منوآمین اکسیداز-A یا MAO-A می تواند هدف مهمی برای درمان سرطان پروستات باشد.
یکشنبه، 28 مرداد 1397 - 08:30
جمعیت سلول های بنیادی ممکن است سرنخ هایی را در مورد سرطان کولون ارائه دهد
محققین در مرکز سرطان واندربیلت-اینگرام جمعیت جدیدی از سلول های بنیادی روده ای را شناسایی کرده اند که سرنخ های جدیدی را در مورد منشا سرطان کلورکتال ارائه می دهد.
یکشنبه، 28 مرداد 1397 - 08:00
داروی ضد سرطانی یک جایگزین بالقوه برای پیوند به بیماران مبتلا به نارسایی کبد
بیمارانی که از نارسایی های کبدی ناگهانی رنج می برند می توانند در آینده ای نزدیک از درمان های جدیدی که می توانند نیاز به به پیوند را کاهش دهند، بهره مند شوند.
شنبه، 27 مرداد 1397 - 12:00
تولید ناقص انرژی می تواند دلیل مستعد شدن مغز به بیماری های مرتبط با پیری را توضیح دهد
تولید ناقص انرژی در نورون های پیر ممکن است توضیح دهد که چرا مغز ما به برخی بیماری مرتبط با پیری مستعد می شود.
شنبه، 27 مرداد 1397 - 11:30
درمان های کمک باروری منجر به افزایش خطر سرطان سینه و رحم نمی شوند
محققین بریتانیایی در مطالعه ای روی 250 هزار زن بریتانیایی گزارش کرده اند که بعد از استفاده از روش های کمک باروری، خطر ابتلا به سرطان سینه و رحم در زنان افزایش نمی یابد.
شنبه، 27 مرداد 1397 - 11:00
نقش آستروسیت ها در بروز بیماری آلکساندر
محققین مدل جدیدی از سلول های بنیادی را برای ارزیابی درمان های احتمالی برای اختلالات نادر سیستم عصبی ارائه کرده اند که به کمک آن ها می توان به مطالعه بیماری هایی مانند آلزایمر، پارکینسون و ALS‌پرداخت.
شنبه، 27 مرداد 1397 - 10:30
یک داروی مورد تایید FDA برای نوعی لنفومای غیر هاجکین نادر و صعب العلاج
سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) تایید کرده است که تزریق Poteligeo(mogamulizumab-kpkc) به صورت درون سیاهرگی می تواند درمانی برای بیماران بالغ مبتلا به فانگوئید میکوزیز مقاوم یا عود کرده و سندرم Sezary بعد از حداقل یک دوره درمان سیستمیک باشد. این داروی مورد تایید می تواند گزینه درمانی برای این بیماران باشد.
شنبه، 27 مرداد 1397 - 10:00
صفحه 2 از 10ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه