(آرشیو ماه مرداد 1397)
کشف رازهای مربوط به یک آنزیم دخیل در متوقف کردن خونریزی داخلی
پلاکت های خونی مانند کیسه شن هایی در بدن می مانند که برای جلوگیری از خونریزی در بدن استفاده می شوند. آن ها سوراخ را گرفته و خونریزی را متوقف می کنند.
شنبه، 27 مرداد 1397 - 09:37
پلت فرم جدید برای تولید نسل جدید داروهای ژنتیکی
محققین تکنولوژی ویرایش ژنومی را کشف کرده اند که می تواند نواقص ژنتیکی دخیل در بیماری های خاص را به طور صحیح و موثر تصحیح کنند. این تکنولوژی می تواند مبنای نسل جدیدی از درمان های ژنتیکی باشد.
شنبه، 27 مرداد 1397 - 09:00
نقش پروتئین PRMT5 در تولید و بقای سلول های میلین ساز
سیستم عصبی یک اندام پیچیده است که برای انجام عملکردش به بازیگران زیستی نیازمند است که بتوانند عملکرد روزانه اش را تضمین کنند. در این میان میلین به عنوان یک لایه پوشاننده فیبرهای عصبی نقش مهمی را در حفاظت از فیبرها و کمک به انتقال پیام ها در سراسر بدن بازی می کند.
شنبه، 27 مرداد 1397 - 08:30
همکاری بین مزوبلاست و کارتریکس برای ایجاد CAR T cell درمانی های جدید برای سرطان های جامد
کمپانی های مزوبلاست و کارتریکس به دنبال یافتن راهی برای تولید سلول های CAR T با درجه بالینی برای درمان سرطان های جامد هستند.
شنبه، 27 مرداد 1397 - 08:00
ایجاد دستورالعمل های جامع CAR T کودکان
تقریبا یک سال بعد از تصویب CAR T Cell درمانی برای کودکان مبتلا به لوکمیای لنفوبلاستیک حاد(ALL) بوسیله سازمان غذا و داروی آمریکا، محققین دانشگاه تگزاس دستورالعمل های درمانی را برای مدیریت کردن درمان های بالینی سرطان ارائه کرده اند. این دستورالعمل ها حاصل کار کارشناسان صاحب نظر در زمینه های مختلف برای شناسایی نشانه های اولیه از علایم سمیت مربوط به درمان و راه های مدیریت درمان است.
جمعه، 26 مرداد 1397 - 19:14
داروهای ضد سرطانی منتقل شونده بوسیله سیستم انتقال داروی جدید، اندازه تومورها را کاهش می دهند
سلول های بافت سرطانی به دو گروه عمده تقسیم می شوند: سلول های سرطانی و سلول های بنیادی سرطانی(CSCs). سلول های بنیادی سرطانی با پیشرفت و متاستاز سرطان مرتبط هستند و ریشه کن کردن سلول های بنیادی سرطانی برای مقابله با سرطان حیاتی است. با این حال، چون سلول های بنیادی سرطانی به شیمی درمان و پرتو درمانی مقاوم هستند، سرطان مجدد عود می کند.
جمعه، 26 مرداد 1397 - 19:10
نورون های پپتید روده ای وازواکتیو (VIP) برای تغییر ریتم روزانه
نورون ها در ساعت اصلی مغز که فعالیت آن ها در پاسخ به نور تنظیم می شود، نقش کلیدی در ریست کردن چرخه روزانه جانور دارند.
جمعه، 26 مرداد 1397 - 18:45
تایید دستگاهی پزشکی بوسیله FDA که از تکنولوژی شکل دهی حافظه استفاده می کند
سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از یک دستگاه پزشکی را در انسان مورد تایید قرار داده است که این دستگاه تعمدا جریان خون را برای درمان ناهنجاری خونی و سایر مشکلات بلوک می کند. این فرایند را امبولی کردن(embolization) می نامند. این دستگاه از تکنولوژی پلیمر حافظه شکلی استفاده می کند که اخیرا بوسیله آزمایشگاه ملی لورانس لیومور (LLNL) ابداع شده است.
جمعه، 26 مرداد 1397 - 18:40
ایجاد رده ای از سلول های بنیادی عصبی طناب نخاعی و افزایش امیدواری ها به درمان آسیب های نخاعی
محققین دانشگاه کالیفرنیا در گزارشی مدعی شده اند که توانسته اند سلول های بنیادی عصبی طناب نخاعی(NSCs) را از سلول های بنیادی پرتوان انسانی(hPSCs) با موفقیت تولید کنند و این سلول های می توانند به جمعیت سلولی متنوع تمایز یابند که قادر به پراکنده شدن در سراسر طناب نخاعی هستند و می توانند برای مدت زمان طولانی زنده بمانند.
جمعه، 26 مرداد 1397 - 18:28
قطعه کلیدی برای آهسته کردن زیرنوعی از سرطان کلورکتال
مهار کردن پروتئین Jagged1 در موش ها، تکثیر و رشد تومورهای کولون و رکتال را مهار می کند. این رویکرد اجازه برداشتن تومورهای موجود را نیز می دهد.
جمعه، 26 مرداد 1397 - 14:02
تایید کیدترودا(KEYTRUDA) برای درمان ملانومای پیشرفته
کمپانی Merck که در خارج از آمریکا و کانادا تحت عنوان MSD شناخته می شود، به تازگی اعلام کرده است که KEYTRUDA® به عنوان یک درمان Merck's anti-PD-1 ، بوسیله سازمان ملی داروی چین(CNDA) برای درمان بیماران بالغ مبتلا به ملانوما متاستازیک مورد تایید قرار گرفته است. این اولین تاییدیه Merck's anti-PD-1 درمانی برای ملانومای پیشرفته در چین است.
جمعه، 26 مرداد 1397 - 13:57
شناسایی بار موتاسیونی سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی
پتانسیل درمانی سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی(iPSCs) که قادر به تمایز به هر نوع سلولی در بدن انسان هستند، به خوبی شناخته شده است و به طور گسترده ای از این پتانسیل استفاده شده است اما بار موتاسیونی و یا تعداد موتاسیون موجود در این سلول های iPS به طور کامل شناسایی نشده است.
جمعه، 26 مرداد 1397 - 13:25
احیای عملکرد قلبی در پریمات های مدل شده برای نارسایی قلبی با استفاده از سلول های بنیادی
محققین و پزشکان دانشگاه سیاتل توانسته اند با موفقیت از سلول های بنیادی انسانی برای احیای عملکرد قلبی میمون های مبتلا به نارسایی قلبی استفاده کنند. یافته های این مطالعه نشان می دهد که این تکنیک می تواند در درمان بیماران مبتلا به نارسایی قلبی موثر باشد.
جمعه، 26 مرداد 1397 - 13:02
تعریف موزاییک مغزی در مگس های سرکه و انسان ها
شبیه یک کف موزاییک شده که الگوها و قطعات مختلف از تصویرهای مختلف را در کنار هم می چیند و تصویری نهایی را ارائه می کند، مغز ما نیز از میلیاردها نورون منحصربفرد تشکیل شده است که فعالیت های مختلف مغزی را به یکدیگر مرتبط می سازد و هماهنگ می سازد.
جمعه، 26 مرداد 1397 - 12:39
بهبود بیمار مبتلا به  بیماری ریوی COPD بعد از سلول درمانی
به لطف پیوند سلول های بنیادی، یک زن سیگاری اهل فلوریدا به نام باربارا مک کین که قبل از سلول درمانی ناچار به استفاده 24 ساعته از اکسیژن بود، الان شرایط بهبود یافته ای دارد و دیگر از اکسیژن برای تنفس استفاده نمی کند.
پنجشنبه، 25 مرداد 1397 - 23:05
صفحه 3 از 10ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه