(آرشیو ماه مرداد 1397)
جایی برای پنهان شدن وجود ندارد: کاوشگر مولکولی که سلول های بنیادی سرطانی را در موش های زنده نشان می دهد
زمانی که تومور اولیه تیمار می شود، سلول های بنیادی سرطانی ممکن است هنوز هم در بدن وجود داشته باشند و علاوه بر متاستاز به سایر نقاط بدن شرایط را برای عود مجدد سرطان و مقاومت درمانی به درمان های سرطانی فراهم کنند.
ﺳﻪشنبه، 23 مرداد 1397 - 09:00
همکاری مهندسین و پزشکان برای جایگزینی دریچه های قلبی با استفاده از مدل سازی شخصی
پزشکان دانشگاه اوهایو رویکردی خلاقانه را برای افزایش کیفیت مراقبت از بیمارانی که جایگزین های دریچه آئورتی را دریافت کرده اند، ارائه کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 23 مرداد 1397 - 08:33
تکنیک زیست مهندسی جدید برای کمک به به ترمیم نواقص استخوانی
محققین انستیتو تحقیقات بنیادی سلول های بنیادی نیویورک(NYSCF)، تکنیک جدید مهندسی استخوان را ایجاد کرده اند که می تواند درمان بیماران دچار نواقص استخوانی ناشی از آسیب یا بیماری را بهبود ببخشد.
ﺳﻪشنبه، 23 مرداد 1397 - 08:00
نفروکتومی روباتیک می تواند نتایج بهتری را برای بیماران مبتلا به سرطان کلیه اولیه ایجاد کند
برای بیماران مبتلا به سرطان کلیه اولیه، برداشتن بخشی از کلیه به جای کل اندام، اغلب یک درمان ترجیحی است زیرا این رویکرد می تواند تومورها را به طور موثری بردارد و در عین حال عملکرد کلیوی را حفظ کند.
دوشنبه، 22 مرداد 1397 - 12:30
موافقت های اولیه با OMS721 برای پیوند سلول های بنیادی خون ساز
کمپانی Omeros به تازگی اعلام کرده است که که کمیته داروسازی اروپا(EMA’s) نظر مثبت خود را در مورد داروی OMS721 برای درمان با پیوند سلول های بنیادی خون ساز اعلام کرده است.
دوشنبه، 22 مرداد 1397 - 12:00
شواهدی دال بر این که جکوهای پلنگی می توانند سلول های مغزی جدیدی را بسازند
محققین دانشگاه Guelph نوعی سلول بنیادی را کشف کرده اند که به جکوها(نوعی مارمولک) اجازه می دهد سلول های مغزی جدیدی را بسازند و شواهدی را ارائه می دهد که این مارمولک ها ممکن است بعد از آسیب قادر به بازسازی بخشی از مغزشان باشند.
دوشنبه، 22 مرداد 1397 - 11:30
سلول های بنیادی می توانند قرنیه آسیب دیده را ترمیم کنند
قرنیه جدید ممکن است تنها راه برای جلوگیری از نابینایی بیمارانی باشد که دچار آسیب قرنیه شده اند اما کمبود قرنیه اهدایی و مدت زمان زیادی که افراد باید در انتظار دریافت قرنیه باشند، می تواند شرایط را حادتر کند.
دوشنبه، 22 مرداد 1397 - 11:00
سلول های بنیادی و کمک به فرد مبتلا به فلج اطفال
بوهیر فرد 29 ساله ای است که در کودکی مبتلا به فلج اطفال شد و به همین دلیل در این سن برای اصلاح بدشکلی پاهایش متحمل جراحی شد. اگرچه طول اندام حرکتی اش بهبود یافته اما تغییر در قدرت عضلانی وی مشاهده نشد به همین دلیل وی بعد از مشاوره با متخصصی تصمیم به استفاده از سلول های بنیادی برای درمان گرفت.
دوشنبه، 22 مرداد 1397 - 10:00
کوکتیل دارویی جدیدی که درمان های سرطانی هدفمند را قوی تر کرده و عوارض جانبی آن ها را کمتر می کند
محققین در مونت سینای کشف کرده اند که یک کوکتیل یا ترکیب دارویی خاص می تواند به طور هدفمند و موثر سرطان را هدف قرار دهد و عوارض جانبی کمی نیز داشته باشد.
دوشنبه، 22 مرداد 1397 - 09:30
شناسایی سوئیچی برای سلول های سرطان کبد که می تواند درمان های آینده را بهبود ببخشد
محققین امپریال کالج لندن مکانیسم سلولی جدیدی را شناسایی کرده اند که می تواند در آینده ای نزدیک برای هدف قرار دادن تومورها مورد استفاده قرار گیرد.
یکشنبه، 21 مرداد 1397 - 14:47
جزئیات جدید در مورد نحوه تکوین حس بویایی
سگ ها را به خاطر حس بویایی خارق العاده ای که دارند می شناسند و به همین دلیل می توان آن ها را برای یافتن مواد مخدر، بمب، افراد گمشده و حتی سرطان آموزش داد. سگ ها و سایر جانورانی که به حس بویایی قوی شان تکیه دارند، دارای فاکتوری هستند که این قابلیت را به آن ها می دهد و آن هم وجود صفحه بافتی خاص در حفره بینی شان است.
یکشنبه، 21 مرداد 1397 - 14:00
کشفی که می تواند به درمان بهتر لوکمیا منجر شود
پژوهش های گذشته نشان داده است که بیماران مبتلا به لوکمیای میلوئید حاد که دچار موتاسیون در ژنی موسوم به NPM1 هستند، نرخ بهبودی بهتری بعد از شیمی درمانی دارند. حدود یک سوم بیماران لوکمیایی این موتاسیون مطلوب را دارا هستند اما این که این موتاسیون چگونه به بهبود نتیجه کمک می کند مشخص نیست.
یکشنبه، 21 مرداد 1397 - 13:00
بهبود بیماری ریوی نادر با پیوند ماکروفاژهای درمانی
پروتئینوز آلوئولار ریوی ارثی(herPAP)، یک بیماری نادر است که با ساخت آهسته مواد لیپو-پروتئینی در ریه ها به دلیل نارسایی ماکروفاژهای ریوی شناخته می شود. این ماکروفاژها معمولا این مواد را از فضاهای هوایی ریوی می خورند و حذف می کنند.
یکشنبه، 21 مرداد 1397 - 12:25
تقویت وضوح MRI در سطح سلولی
محققین علوم اعصاب مدت هاست که از تصویربرداری رزنانس مغناطیسی برای مطالعه ساختار پایه مغز در بیماری و سلامتی استفاده می کنند، اما اسکنرهای MRI نمی توانند مشخصا دیدگاهی را در سطح سلولی ایجاد کنند. در یک تصویر MRI، هر وکسل(معادل سه بعدی پیکسل)، بیان گر ده ها هزار سلول مغزی است.
یکشنبه، 21 مرداد 1397 - 12:00
راهبندان ترافیکی در مغز
راهبندان ترافیکی در مغز نیز می تواند اتفاق بیافتد و می تواند آسیب رسان باشد. محققین در دانشگاه نورنبرگ توانسته اند ثابت کنند که مسیرهای انتقالی مختل شده در سلول های عصبی می توانند دلیل اصلی بیماری پارکینسون باشند.
یکشنبه، 21 مرداد 1397 - 11:34