(آرشیو ماه مهر 1397)
تلومر در بیماران مبتلا به بیماری های عضله ی قلبی بسیار کوتاه است
بر اساس مطالعه ای که توسط تیم پزشکی دانشگاه استنفورد انجام شد، مشخص شد که تلومرهای سلول های قلبی افرادی که مبتلا به نوعی از بیماری قلبی به نام کاردیومیوپاتی می باشند بسیار کوتاه است. این سلول های عضلانی مسئول ایجاد ضربان قلب می باشند.
شنبه، 28 مهر 1397 - 13:00
وکتورهای ژن درمانی حامل ژن تلومراز احتمال ابتلا به سرطان را افزایش نمی دهند
نتایج و یافته های منفی در علوم شاید ارزش خبری نداشته باشد اما بی اهمیت نیست. مثلا بر خلاف نظر گذشته که درمان با تلومراز را از لحاظ افزایش میزان ابتلا به سرطان خطرناک می دانستند، مطالعات جدید نشان می دهد درمان بوسیله ی تلومراز برای فیبروز ریوی بدون علامت و سایر بیماری های مربوط به آن از نظر پزشکی ایمن می باشد.
شنبه، 28 مهر 1397 - 12:30
ناهنجاری های قلبی ممکن است موجب شروع مرگ های ناگهانی بی دلیل در صرع شوند
تصور کنید کودکتان را در تختخوابش قرار می دهید اما به دلایل نامعلومی جان خود را از دست می دهد. این واقعیت تلخی درباره بسیاری از قربانیان مرگ های بی دلیل در خواب (SUDEP) است. این اتفاق در یک نفر از هزار نفری رخ می دهد که به بیماری صرع و یا بیماری های تشنجی مبتلا باشند.
شنبه، 28 مهر 1397 - 12:00
تغذیه در مقایسه با ورزش اثر بیشتری روی قدرت استخوان ها دارد
یکی از سوالات همیشگی محققین و کارشناسان تناسب اندام این بوده است که ورزش اثر مثبت بیشتری روی قدرت استخوان ها دارد یا تغذیه؟
شنبه، 28 مهر 1397 - 11:45
درمان جدیدی که مانع از رد پیوند می شود
یک استراتژی درمانی جدید می تواند نرخ موفقیت پیوند سلول های بنیادی را افزایش دهد.
شنبه، 28 مهر 1397 - 11:20
طراحی یک سیستم میکروفلوئیدیک برای کمک به محققین برای شناسایی مارکرهای ژنتیکی اولیه سرطان
دکتر اوکافی و همکارانش سیستمی را برای آنالیز نمونه های خونی در سطح مولکولی و شناسایی سرطان در مراحل بسیار اولیه و قبل از این که علایم آن بروز کند، طراحی کرده اند.
شنبه، 28 مهر 1397 - 11:00
تحقیقات سلول های بنیادی می تواند به کاردیومیوپاتی اتساعی کمک کند
مطالعات اخیر نشان داده است که استفاده از سلول های بنیادی بالغ می تواند به بیماران مبتلا به کاردیومیوپاتی اتساع یافته کمک کند.
شنبه، 28 مهر 1397 - 10:37
شناسایی مکانیسم هایی که منجر به بروز تومورزایی در کولون می شوند
پروتئین تنظیمی c-MYC نقش مهمی را در پیشبرد تکوین بسیاری از تومورها بازی می کند. این پروتئین(c-MYC)، یک فاکتور رونویسی است که فعالیت شمار زیادی از ژن های دخیل در تقسیم سلولی را تنظیم می کند و بیش بیان آن منجر به تکثیر زیاد و کنترل نشده سلول ها می شود.
شنبه، 28 مهر 1397 - 10:15
سلول های بنیادی می توانند به ترمیم عروق خونی آسیب دیده کمک کنند
منبع منحصربفردی از سلول های بنیادی در خون وجود دارند که به ساخت عروق خونی در جنین های در حال رشد کمک می کنند.
چهارشنبه، 25 مهر 1397 - 11:00
مطالعه ای جدید به درمان های احتمالی جدید برای ناشنوایی اشاره دارد
محققین با تولید سلول های حسی مویی موجود در بخش حلزونی گوش داخلی در آزمایشگاه، گام مهمی را به سمت احیای ناشنوایی برداشته اند. سلول هایی حسی مویی قادرند ارتعاشات صوتی را به سیگنال های الکتریکی تبدیل کنند.
چهارشنبه، 25 مهر 1397 - 10:30
شواهد جدید دال بر نقش LPC-DHA در تکوین جنینی مغز
کمپانی بیوتک Vanteres، تحقیقات زیست پزشکی خود را روی ایجاد لیزوفسفولیپیدهایی متمرکز کرده است که به طور فعال تولید می شوند و در همین راستا به تازگی شواهد جدیدی را نشان داده است که حاکی از نقش حیاتی LPC-DHA در تکوین طبیعی مغز طی دوران جنینی و نوزادی است.
چهارشنبه، 25 مهر 1397 - 10:00
تایید داروی ADCETRIS به عنوان خط مقدم مقابله با لنفومای هاجکین
تایید داروی ADCETRIS به صورت ترکیبی از داروهای سرطانی از پیش موجود، سنگ بنای مهمی برای مقابله با بیماری لنفومای هاجکین و نجات جان بیماران محسوب می شود.
چهارشنبه، 25 مهر 1397 - 09:30
به سمت تقویت طب بازساختی برای درمان صرع
در مرزی میان پزشکی بازساختی و مهندسی اعصاب، پزشکی بازساختی پیشرفته قرار گرفته است. استفاده از بافت مغز تلفیق شده با مواد الکتریکی به درمان صرع کمک کرده است.
چهارشنبه، 25 مهر 1397 - 09:00
محققان موسسه ی تحقیقات پزشکی Garvan استرالیا دریافتند که سیستم ایمنی می تواند عفونت های واکسیناسیون های قبلی را به یاد آورد و سلول های ایمنی برای ایجاد یک پاسخ سریع برعلیه عفونتی که در بدن قبلا بوجود آمده تجمع می یابند.
ﺳﻪشنبه، 24 مهر 1397 - 13:00
راهنمایی های جدید برای درمان از دست رفتن استخوان در گیرندگان پیوند سلول های بنیادی خون ساز
پیوند سلول های بنیادی خون ساز(HSCT)، گزینه درمانی برای بسیاری از بیمارانی است که مبتلا به بیماری های خونی بدخیم و خوش خیم مانند لوکمیا و مولتیپل میلوما هستند. موفقیت در پیشرفت های اخیر در تکنیک های پیوندی و افزایش سطح آگاهی در مراقبت از این بیماران، موجب افزایش بازماندگان پیوند سلول های بنیادی خون ساز شده است.
ﺳﻪشنبه، 24 مهر 1397 - 12:30
صفحه 2 از 10ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه