(آرشیو ماه مهر 1397)
درمان های سنگین سرطان خون می توانند به تاخیر بیافتند
مطالعه ای در دانشگاه سوئد نشان داده است که با استفاده از یک عامل تحریک کننده خون سازی یا اریتروپوئزیز(ESA) که بدن را تحریک به تولید سلول های قرمز خونی می کند، می توان تزریق خون به بیماران مبتلا به واریته کم خطر سرطان خون MDS را به طور میانگین تا 17 ماه به تاخیر انداخت.
ﺳﻪشنبه، 24 مهر 1397 - 12:00
انسان ده برابر بیشتر از آن چیزی که تصور می شود سلول بنیادی خون ساز دارد
انسان های بالغ در مقایسه با آن چه پیش از این تصور می شد، سلول های بنیادی خون ساز بیشتری در مغز استخوان شان دارند که این تعداد بین 50 تا 200 هزار سلول بنیادی متغیر است.
ﺳﻪشنبه، 24 مهر 1397 - 11:30
روش جدیدی که بالاترین سیگنال را برای تشخیص سلول های بنیادی جنینی انسان ارائه می کند
صفحات مولیبدینیوم دی سولفات مورد استفاده برای بدست آوردن سیگنال های سلولی استفاده شده اند، سیگنال هایی دو برابر قوی تر از روش های تشخیصی پیشین که مبتنی بر الکتریسیته بود ارائه می کنند.
ﺳﻪشنبه، 24 مهر 1397 - 10:15
روده ها ساختار سلولی شان را در پاسخ به رژیم غذایی تغییر می دهند
اندام های بدن مانند روده و تخمدان ها در پاسخ به رژیم غذایی که اثر طولانی مدتی روی متابولیسم آن ها دارد، متحمل تغییرات ساختاری می شوند.
ﺳﻪشنبه، 24 مهر 1397 - 09:45
روشی جدید که سلول های مغزی را به صورت سریع و موثر تولید می کند
محققین دانشگاه لوند سوئد روشی سریع تر را برای تولید سلول های مغزی دارای عملکرد موسوم به آستروسیت ها از سلول های بنیادی جنینی ارائه کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 24 مهر 1397 - 09:15
تولید شبکیه در ظروف آزمایشگاهی و دیدگاه های جدید در مورد نابینایی ارثی
بیماری چشمی ارثی موسوم به رتینیت پیگمنتوزا(RP) بوسیله تغییرات ژنتیکی ایجاد می شود که به خوبی درک نشده اند. برای مثال، موتاسیون هایی در پروتئین های سلولی موسوم به فاکتورهای پردازش کننده(splicing factors) می تواند منجر به رتینیت پیگمنتوزا شود ولی مکانیسم دقیق پشت پرده این امر تا حد زیادی ناشناخته است.
ﺳﻪشنبه، 24 مهر 1397 - 09:00
تشکیل شبکه مجاری پانکراسی از روند شکل گیری رودخانه ها تبعیت می کند
با استفاده از روشی که برای آنالیز سیستم های جاده ای و رودخانه ها استفاده می شود، محققین دانشگاه کپنهاگ شکل گیری شبکه های پانکراسی مجاری انتقال دهنده آنزیم های گوارشی در موش را مورد مطالعه قرار داده اند. این شبکه ساختار شبکه های جاده ای و تشکیل رودخانه ها را شبیه سازی می کند و می تواند به محققین در درک بیماری هایی مانند فیبروز کیستیک کمک کند.
ﺳﻪشنبه، 24 مهر 1397 - 08:45
اوتیسم و کارآزمایی بالینی سلول های بنیادی خون بند ناف
انستیتو علوم اعصاب ساتر در کالیفرنیا و سازمان خون بند ناف این ایالت اولین کارآزمایی بالینی مورد تایید FDA‌را برای ارزیابی استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف یک کودک مبتلا به اوتیسم برای درمان خود وی استفاده کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 24 مهر 1397 - 08:15
تاکید بر مطالعه بیشتر در زمینه بیماری پارکینسون و ایجاد مدل های مناسب این بیماری
آنالیزهای صورت گرفته در یک مطالعه جدید خلاء اطلاعاتی موجود بین مدل های جانوری و بیماری پارکینسون و دانسته های ما از فرایندهای مخرب عصبی دخیل در این بیماری را نشان داده است و درخواست استفاده از تکنولوژی های مدرن و مبتنی بر زیست شناسی انسان برای درک بهتر فرایندهای پاتولوژیک و بهبود نتایج درمانی دارد.
دوشنبه، 23 مهر 1397 - 13:00
محققین به کشف معمای پیرامون سندرم های خونی خطرناک نزدیک شده اند
محققان در مسیر یافتن راهی برای حل معمای درمان سندروم غیر قابل درمان میلودیسپلازی (MDS) قرار گرفته اند. در این بیماری مغز استخوان بیمار نابالغ و ناکارآمد می شود و تبدیل به لوسمی می گردد.
دوشنبه، 23 مهر 1397 - 12:00
شناسایی یک ساختار جدید در گره های لنفی
محققان موسسه ی تحقیقات پزشکی Garvan استرالیا دریافتند که سیستم ایمنی می تواند عفونت های واکسیناسیون های قبلی را به یاد آورد و سلول های ایمنی برای ایجاد یک پاسخ سریع برعلیه عفونتی که در بدن قبلا بوجود آمده تجمع می یابند.
دوشنبه، 23 مهر 1397 - 11:34
واکسن HPV اثر منفی روی باروری بالغین ندارد
بزرگسالانی که واکسن هایی مثل پاپیلومای ویروس انسانی را دریافت نموده اند دچار تنبلی تخمدان یا یائسگی زودرس نمی شوند. میزان واکسیناسیون با واکسن HPV کمتراز سایر واکسن ها مانند واکسن سه گانه می باشد.
دوشنبه، 23 مهر 1397 - 11:00
محققان دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو (UCSF) با مطالعه بر روی بیماری نادر کبدی به نام سندروم آلاژیل مکانیزمی که باعث بازسازی غیرعادی بافت شده و بیمار را به پیوند عضو نیازمند می سازد را یافتند.
دوشنبه، 23 مهر 1397 - 10:22
بازبرنامه ریزی نورون های مهاری بالغ به سلول های دوپامینرژیک
در تلاش برای تولید نورون های دوپامینرژیک، گروهی از محققین توانسته اند نورون های مهاری بالغ را به این نورون ها بازبرنامه ریزی کنند. آن ها نشان داده اند که امکان بازبرنامه ریزی یک نورون بالغ به نورون دیگر بدون وارد شدن به یک مرحله شبه بنیادی وجود دارد.
یکشنبه، 22 مهر 1397 - 12:00
واکسن زیکا، امیدوار کننده در درمان سرطان مغزی کشنده
تیمی از محققین بین المللی توانسته اند واکسنی از ویروس زیکا را ایجاد کنند که قادر به هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطان مغز و کشتن آن ها است. در واقع محققین نشان داده اند که ورژن خفیفی از ویروس زیکا می تواند پایه ای برای ایجاد گزینه های درمانی جدید برای سرطان های مغزی کشنده باشد.
یکشنبه، 22 مهر 1397 - 11:30
صفحه 3 از 10ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه