(آرشیو ماه مهر 1397)
استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف تازه می تواند بهتر باشد!
در حالی که پیوند خون بند ناف یک درمان اولیه برای برخی مشکلات خونی در کودکان بیمار محسوب می شود، شمار نسبتا اندک سلول های بنیادی و پیش ساز خون(HSCs و HPCs) ممکن است منجر به نتایج ضعیفی برای بیماران بالغ محسوب می شود.
شنبه، 21 مهر 1397 - 09:00
افزایش امیدواری برای درمان تومورهای مغزی کودکان
پژوهشی جدید بوسیله محققین انستیتو سرطان هانتزمن دانشگاه یوتا در Nature Communication به چاپ رسیده است که نشان می دهد پروتئینی خاص هم در تنظیم شروع پراکنش سرطان و هم خودنوزایی سلول های سرطانی در مدولوبلاستوما(نوعی سرطان مغزی کودکان) نقش دارد.
شنبه، 21 مهر 1397 - 08:30
کشف موتاسیون های بیماری زا در کانادایی های فرانسوی تبار
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، موتاسیونی موسوم به p.Trp378Gly در ژن GBA وجود دارد که یکی از ژن های غالب دخیل در بیماری پارکینسون است. شایع ترین موتاسیون GBA کمی خطر سینوکلئینوپاتی را ایجاد می کند اما ترکیب با سایر موتاسیون ها می تواند خطر بروز سینوکلئینوپاتی ها را به طور قابل توجهی افزایش دهد. این مطالعه نشان داده است که یک درصد کانادایی های فرانسوی مبتلا به سینوکلئینوپاتی ها دارای موت...
شنبه، 21 مهر 1397 - 08:00
چراغ سبز FDA‌ به CytoSen برای داروی CSTD002-NK
کمپانی داروسازی CytoSen که در زمینه سلول درمانی با سلول های کشنده ذاتی(NK cells) کار می کند، به تازگی اعلام کرده است که چراغ سبز سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) را برای فاز دو یک مطالعه بالینی برای درمان با سلول های کشنده ذاتی سازشی موسوم به بسته CSTD002-NK دریافت کرده است.
چهارشنبه، 18 مهر 1397 - 13:30
مسیر MAPK تکوین طبیعی کلیه را وساطت می کند
شیوع بیماری های کلیوی به دلیل افزایش سن جمعیت و افزایش نرخ بیماری هایی مانند دیابت به سرعت در حال افزایش است. علاوه براین، ناهنجاری های مادرزادی کلیوی نیز جزء نواقصی هستند که به وفور در زمان تولد مشاهده می شوند و نقش مهمی را در ایجاد بیماری های کلیوی بازی می کنند.
چهارشنبه، 18 مهر 1397 - 13:00
شناسایی سلول های پیش ساز برای استخوان و غضروف انسانی
محققین به تازگی و برای اولین بار سلول های بنیادی اسکلتی انسانی را شناسایی کرده اند. این کشف می تواند تکوین استراتژی های درمانی جدیدی را برای بیماری هایی که منجر به تخریب اسکلتی می شوند، ارائه کند.
چهارشنبه، 18 مهر 1397 - 12:30
افزایش تاثیر سرطان درمانی ویروسی
محققین دریافته اند که چگونه عملکرد ویروس های انکولیتیک در سلول های سرطانی را در زمان واقعی مشاهده کنند.
چهارشنبه، 18 مهر 1397 - 12:00
سلول های بنیادی خون بند ناف انسانی بی خطر، قابل تحمل و موثر
در حالی که ایجاد درمان های دارویی برای برخی بیماران که از آرتریت روماتوئید مزمن، سیستمیک و التهابی رنج می برند، نتایج بالینی مناسبی را ارائه کرده اند، هزینه ها و عوارض جانبی مربوطه موجب شده است که محققین بدنبال گزینه های درمانی جدید، بی خطر و موثرتر باشند.
چهارشنبه، 18 مهر 1397 - 11:30
تعریف درست برای سلول های بنیادی مزانشیمی چیست؟
سه نفر از محققین نگران استفاده از واژه "سلول های بنیادی مزانشیمی" یا به طور عام تر MSCs برای دسته ای از سلول های هستند. آن ها ادعا دارند که این عبارت دیگر بیش از این مفید نیست زیرا انواع بسیار زیادی از سلول ها را در بر می گیرد و به همین دلیل بسیاری از برنامه پزشکی که از آن ها استفاده نکرده اند مورد تایید قرار نگرفته اند.
چهارشنبه، 18 مهر 1397 - 11:00
ایمپلنت زیست چسب وایرلس که با ساطع کردن نور سلول های سرطانی را می کشد
محققین دانشگاه واسدای ژاپن یک ایمپلنت زیست چسب است که به صورت وایرلس تحریک می شود و نور ساطع می کند و می تواند سرطان ها را در اندام های ظرفیت هدف قرار دهد.
ﺳﻪشنبه، 17 مهر 1397 - 14:00
سلول های بنیادی شفابخش توسط این ماتریکس به عضلات پیر آسیب دیده می رسند
تروماها یا آسیب های ناشی از سوانح مختلف بعد از مدتی بیماری را برجای می گذارد که پیر شده است و عضلات آن به شدت آسیب دیده و قابل درمان نیست. درمان بوسیله ی سلول های عضلانی بنیادی اهدا شده می تواند آسیب بافتی را ترمیم کند اما پزشکان نمی توانند بطور موثری سلول های بنیادی را به بافت ها برسانند. روشی جدید می تواند راهگشای این مشکل باشد.
ﺳﻪشنبه، 17 مهر 1397 - 13:15
سلول های بنیادی سرنوشت شان را خودشان کنترل می کنند و این تولید بافت های آزمایشگاهی را مشکل می سازد
درک نحوه برهمکنش سلول های بنیادی با محیط پیرامون شان می تواند منجر به تولید بافت های آزمایشگاهی بهتر شود.
ﺳﻪشنبه، 17 مهر 1397 - 13:00
استفاده از تکنولوژی سه بعدی برای شناسایی سلول های بنیادی بهینه برای پیوند
دیستروفی عضلانی مشکلی است که منجر به ضعف عضلانی و کاهش قابلیت حرکتی می شود که این امر ناشی از نقص در ژن های فرد است. این بیماری درمانی ندارد.
ﺳﻪشنبه، 17 مهر 1397 - 12:00
تجزیه و تحلیل ارزیابی های فعلی در مورد درمان های مراقبتی برای بیماران سلول درمانی شده
برای بسیاری از بیماران سرطانی، درمان های قوی مانند لوله گذاری و پذیرش ICU طی مراحل پیشرفته بیماری مورد استفاده قرار می گیرد اما مشخص نیست که بیمار تا چه اندازه خواهان این نوع درمان است و آیا این روش ها با هدف نهایی درمان مطابقت دارند یا خیر.
ﺳﻪشنبه، 17 مهر 1397 - 11:23
مکانیسمی که به موجب آن واکسن "ب ث ژ" سطح قند خون را در دیابت نوع یک تا حد طبیعی پایین می آورد
مطالعات گذشته نشان داده تست که واکسن bacillus Calmette-Guerin یا همان ب ث ژ که برای جلوگیری از سل استفاده می شود می تواند در بلند مدت سطح قند خون را در بیماران مبتلا به دیابت نوع یک پایین بیاورد.
ﺳﻪشنبه، 17 مهر 1397 - 11:00
صفحه 5 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه