(آرشیو ماه اسفند 1398)
ارزیابی پتانسیل سلول درمانی برای درمان پره آکلامپسی
پره آکلامپسی، دلیل اصلی مرگ و ناتوانی برای مادر و فرزند است که سالانه تقریبا 76 هزار مادر و 500 هزار بچه را می کشد. بر خلاف شیوع این امر، تنها درمان موجود زایمان جفت و نوزاد با پتانسیل بروز مشکلات طولانی مدت است.
یکشنبه، 11 اسفند 1398 - 10:30
استفاده از سلول های بنیادی برای مدل سازی انفارکته میوکاردی
دانشمندان مدلی از انفارکته میوکاردی را با استفاده از کاردیومیوسیت های تمایز یافته از سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی ایجاد کرده اند.
یکشنبه، 11 اسفند 1398 - 10:00
آغاز به کار بزرگ ترین بیوبانک سلول های بنیادی
بیوبانکی جدید در دانشگاه لوند سوئد که در نوع خود بزرگ ترین محسوب می شود، سلول های بنیادی مشتق از افراد سالم و بیمار را ذخیره سازی می کند و این امر می تواند منجر به افزایش درک موجود در مورد نحوه بروز بسیاری از بیماری ها شود.
یکشنبه، 11 اسفند 1398 - 09:38
چگونه برخی از پستانداران تکوین جنین هایشان را به تاخیر می اندازند
چگونه برخی از پستانداران رشد جنین خود را به تعویق می اندازند تا در انتظار شرایط بهتری برای فرزندان باشند؟
شنبه، 10 اسفند 1398 - 09:00
بهبود نتایج درمان مالتیپل میلوما با پیوند سلول های بنیادی اتولوگ
برای بیماران مبتلا به مالتیپل میلوما(MM) تیمار شده با پیوند سلول های بنیادی اتولوگ(ASCT)، نتایج طولانی مدت رفته رفته بهبود یافته است.
شنبه، 10 اسفند 1398 - 08:30
سلول های بنیادی ابزاری مناسب برای تولید مدل های ریه در مطالعات پیش بالینی
در مطالعه ای جدید پژوهشگران نشان داده اند که به لطف سلول های بنیادی ایجاد استراتژی های جدید برای تولید ریه های انسانی در جانوران برای پیوند، به عنوان جایگزینی برای ریه های پیوندی، امکان پذیر است.
شنبه، 10 اسفند 1398 - 08:00
سلول های مزانشیمی بندناف برای پنومونی بیماران مبتلا به کرونا ویروس جدید2019
در جدیدترین کارآزمایی بالینی که در سایت معتبر clinicaltrial.gov به ثبت رسیده است، محققین چینی با هدف مقابله با بیماری کرونا، فاز یک کارآزمایی بالینی را با استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی بندناف به منظور بررسی ایمنی و اثربخشی این سلول ها در بهبود عوارض ریوی ناشی از بیماری کرونا ویروس شروع کردند. 
چهارشنبه، 07 اسفند 1398 - 12:24
صفحات عضلانی مصنوعی که سلول های بنیادی را به استخوان تبدیل می کنند
موادی که به طور اختصاصی و ویژه و تحت شرایط خاص برنامه ریزی و ساخته شده باشند می توانند موجب تحریک سلول های بنیادی برای تبدیل شدن به سلول های استخوانی شوند. به همین منظور محققین از پلیمرهای حافظه شکلی برای تحقیقات سلول های بنیادی استفاده کرده اند.
چهارشنبه، 07 اسفند 1398 - 09:30
تکرارهای بیماری زا به عملکرد نورون های انسانی کمک می کنند
بیش از نیمی از ژنوم ما از عناصر تکراری درون DNA ساخته شده اند. در مواردی نادر، این تکرارها می توانند ناپایدار بوده و از نظر اندازه رشد کنند. این افزایش اندازه تکرارها منجر به بیماری های مخرب عصبی مانند ALS و زوال عقل و هم چنین اختلالات یادگیری و اوتیسم در سندرم X شکننده می شوند.
چهارشنبه، 07 اسفند 1398 - 09:00
اسلحه ای جدید علیه سرطان های کشنده مغز و سایر بافت های نرم
پژوهشگران در دانشکده مهندسی USC Viterbi کوکتیل دارویی جدیدی را طراحی کرده اند که می تواند برخی از انواع سرطان های کشنده مغزی و بافت های نرمی را هدف قرار دهد. این دارو سلول های سرطانی را فریب می دهد تا رفتاری شبیه گرسنگی و نیاز به گلوکز از خود نشان دهند.
چهارشنبه، 07 اسفند 1398 - 08:30
نتایج پری ناتال ضعیف تر با اووسیت های اهدایی حفاظت انجمادی شده
برای زنانی که متحمل لقاح برون تنی(IVF) می شوند، استفاده از اووسیت های اهدایی حفاظت انجمادی شده در مقایسه با اووسیت های تازه با حاشیه هایی همراه است اما از نظر آماری با نتایج پری ناتال خوب کمتری مواجه است.
چهارشنبه، 07 اسفند 1398 - 08:00
تلاش برای معکوس کردن ساعت تولید مثلی موش
محققین نرخ باروری موش های ماده پیر را با استفاده از دوزهای کوچکی از یک ترکیب متابولیکی که فرایندی پیری را در تخمک ها معکوس می کند، افزایش داده اند و امیدوارند که این رویکرد بتواند موجب افزایش باروری در زنانی شود که برای باردار شدن تلاش می کنند.
دوشنبه، 05 اسفند 1398 - 09:00
اطلاعاتی جدید در مورد تنظیم شروع سرطان سینه
سلول های توموری بوسیله درجه بالایی از ناهمگونی مشخص می شوند و در بین آن ها، سلول های شروع کننده تومور(TICs) که گهگاهی آن ها را سلول های شبه بنیادی سرطانی نیز می نامند را مقصر اصلی تکوین و پیشرفت سرطان می دانند که این امر بدلیل ظرفیت تومورزایی افزایش یافته آن ها در مقایسه با سلول های غیر بنیادی توموری درون تومور است.
دوشنبه، 05 اسفند 1398 - 08:36
کشف ترکیبی جدید که سلامتی ریه را افزایش می دهد
محققین دانشگاه UCLA مولکولی را شناسایی کرده اند که به حفظ یک تعادل سالم در سلول های مجاری هوایی و بافت ریوی کمک می کند. در صورتی که نقش این ترکیب که تنها در سلول های جداسازی شده موشی و انسانی تست شده است اثبات شود می توان به یافتن داروهای جدید برای درمان یا مهار سرطان ریه امیدوار بود.
دوشنبه، 05 اسفند 1398 - 08:00
ساخت نوعی شبکیه مصنوعی با قابلیت های جدید
پژوهشگران بیش از یک دهه تلاش کرده‌اند تا نوعی شبکیه مصنوعی دیجیتال ابداع کنند که قابلیت کاشت در چشم را داشته باشد و امکان دوباره دیدن را برای افراد نابینا فراهم کند.
یکشنبه، 04 اسفند 1398 - 08:00
صفحه 3 از 4ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه