(آرشیو ماه اردیبهشت 1398)
پیشرفت در جراحی جمجمه-چهره با ایمپلنت سه بعدی ساخته شده درون بیمار
زیست مهندسین دانشگاه Rice تکنیکی را برای رشد استخوان زنده و ترمیم آسیب های جمجمه ای-چهره ای از طریق چسباندن یک بیورآکتور پرینت شده سه بعدی(به عنوان یک قالب) به دنده ارائه کرده اند. سلول های بنیادی و عروق خونی دنده به درون این داربست به عنوان قالب نفوذ کرده و آن را با استخوان طبیعی متعلق به خود بیمار جایگزین می کنند.
چهارشنبه، 11 اردیبهشت 1398 - 08:30
شناسایی دو ترکیب برای جوان سازی و ترمیم پوست
شناسایی دو ترکیب سنتتیک که در ترغیب رقابت سلول های بنیادی نقش دارند می تواند موجب جوان سازی پوست یا تسریع روند ترمیم پوست شود.
چهارشنبه، 11 اردیبهشت 1398 - 08:00
اولین پرینت سه بعدی قلب با بافت و عروق انسانی
محققین برای اولین بار پرینت سه بعدی از قلب با بافت و عروق انسانی تولید کرده اند و آن را پیشرفتی بزرگ در زمینه پزشکی می دانند، هر چند برای استفاده از این قلب در پیوند راه درازی در پیش است.
ﺳﻪشنبه، 10 اردیبهشت 1398 - 11:35
اولین درمان سرطانی با استفاده از سلول های کشنده ذاتی مشتق از سلول هایiPS
شکل جدیدی از ایمنی درمانی سرطان بوسیله محققین دانشگاه کالیفرنیا برای اولین بار سلول های ایمنی رشد یافته از سلول های بنیادی را مورد تست قرار داده است.
ﺳﻪشنبه، 10 اردیبهشت 1398 - 11:19
ارتباط بین سلول های بنیادی مغز و روده
اندام ها و بافت های بدن داری نیچ یا ریز محیط هایی برای سلول های بنیادی هستند که بازسازی آن ها بعد از آسیب، بیماری و یا ضعیف شدن ناشی از پیری کمک می کنند. محققین دانشگاه روتگر فاکتور جدیدی را شناسایی کرده اند که برای حفظ سلول های بنیادی در مغز و روده ضروری هستند.
ﺳﻪشنبه، 10 اردیبهشت 1398 - 10:49
پیوند سلول های پیش ساز اندوتلیالی مغز استخوان، پیشرفت ALS را به تاخیر می اندازد
پیوند سلول های پیش ساز اندوتلیالی(EPCs) مشتق از مغز استخوان انسانی به موشی که علایم بیماری اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) را نشان می داد، موجب شد که نورون های حرکتی بیشتری زنده بمانند و هم چنین با ترمیم سد خونی-نخاعی(BSCB)، پیشرفت بیماری را نیز به تاخیر انداخت.
دوشنبه، 09 اردیبهشت 1398 - 10:00
ارتباط بین بی خوابی- حمله قلبی-سلول های سفید خون
محققین مدت هاست که می دانند بین بی خوابی و خطر حمله قلبی ارتباط وجود دارد. اینک، آن ها زنجیره ای از واکنش های شیمیایی را شناسایی کرده اند که نشان می دهد که بی خوابی موجب می شود که سلول های سفید خون پلاک های مسدود کننده شریانی را ایجاد کنند که منجر به بیماری های قلبی عروقی می شوند.
دوشنبه، 09 اردیبهشت 1398 - 09:30
تزریق سلول های بنیادی سینوویوم به زانو ممکن است تخریب غضروف را به تاخیر بیاندازد
استئوآرتریت یک اختلال مفصلی شایع است. به دلیل پیری و فرسایش طبیعی مفاصل، غضروفی که این مفاصل را می پوشاند تخریب می شود و در نتیجه موجب اصطکاک استخوان های زیرین با یکدیگر شده و درد و تورم مفصل را خواهیم داشت. در حال حاضر درمان موثری برای این عارضه وجود ندارد و بسیاری از بیماران ناچار به جراحی هستند.
دوشنبه، 09 اردیبهشت 1398 - 09:00
یافته های جدید در مورد شکلی کشنده از سرطان خون می تواند به ایجاد داروهای جدید با عوارض جانبی به طور قابل توجه کم نسبت به شیمی درمانی کمک کند. این کشف می تواند منجر به ایجاد درمان های جدیدی شود که بدون آسیب رساندن به سلول های خونی سالم، سلول های سرطانی خون و لوکمیای میلوئید حاد را ریشه کن کنند.
دوشنبه، 09 اردیبهشت 1398 - 08:00
چگونه سلول های مغزی ماهی با بیماری آلزایمر برهمکنش می کنند
گورخرماهی(برخلاف انسان) دارای قابلیت های بازسازی کنندگی قابل توجهی هستند: اگر سلول های مغزی به دلیل بیماری یا آسیب بمیرند، آن ها خیلی زود بوسیله سلول های پیش ساز عصبی جایگزین می شوند.
یکشنبه، 08 اردیبهشت 1398 - 11:15
استفاده از تنباکو سلول های پیش سرطانی ایجاد می کند که موجب افزایش رشد سرطان می شوند
استفاده از تنباکو منجر به ایجاد سلول های پیش سرطانی می شود که خطر ایجاد سرطان سر و گردن را افزایش می دهند. اما این که این سلول های پیش سرطانی دقیقا چگونه روی رشد سرطان اثر می گذارند دقیقا مشخص نیست.
یکشنبه، 08 اردیبهشت 1398 - 10:25
تمجید مادر کودک با سه DNA از روش جدید درمان ناباروری
مادر یونانی اولین کودکی که با داشتن سه DNA از افراد مختلف بدنیا آمده است، از این تکنیک انقلابی در زمینه ناباروری تمجید کرده است و از مادر ناشناخته ای که تخمکش را به وی اهدا کرده بود تشکر کرد.
یکشنبه، 08 اردیبهشت 1398 - 10:00
شناسایی پاشنه آشیل سرطان خون می تواند درها را به سوی درمان های جدید باز کند
یافته های جدید در مورد شکلی کشنده از سرطان خون می تواند به ایجاد داروهای جدید با عوارض جانبی به طور قابل توجه کم نسبت به شیمی درمانی کمک کند. این کشف می تواند منجر به ایجاد درمان های جدیدی شود که بدون آسیب رساندن به سلول های خونی سالم، سلول های سرطانی خون و لوکمیای میلوئید حاد را ریشه کن کنند.
یکشنبه، 08 اردیبهشت 1398 - 09:30
سلول های بنیادی مزانشیمی و ماکروفاژهای القا شده مشتق از مغز استخوان همراه با یکدیگر فیبروز کبدی را بهبود می بخشند
در مطالعه ای جدید محققین رویکرد جدید درمانی را با استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی(MSCs) و ماکروفاژهای القا شده با CSF-1 در مدل موشی فیبروز کبدی توصیف کرده اند و به آنالیز مکانیسم هایی پرداخته اند که این سلول ها به موجب آن موجب بهبود فیبروز کبدی و بازسازی کبدی می شوند.
یکشنبه، 08 اردیبهشت 1398 - 09:00
چگونه التهاب منجر به سرطان معده می شود؟
در سال 1982 محققین ارتباط بین گاستریت مزمن و باکتری معدی هلیکوباکتر پیلوری را نشان دادند که این سر آغاز مطالعات گسترده روی این باکتری بود.
یکشنبه، 08 اردیبهشت 1398 - 08:30
صفحه 5 از 6ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه