(آرشیو ماه خرداد 1398)
مهندسی بافت: تصویری بزرگ از روده کوچک در حال رشد
کودکانی که به صورت زودرس متولد می شوند اغلب با چالش های پزشکی شدید از جمله بیماری روده یا روده کاملا تکوین نیافته مواجه هستند. در حالی که پیوند روده می تواند برای برخی از بیماران سودمند باشد اما برخی از نوزادان روده های بسیار کوتاهی دارند و در نتیجه نمی توانند از پیوند روده بهره مند شوند.
یکشنبه، 19 خرداد 1398 - 08:00
یک استراتژی زیست پرینت جدید برای بهبود زخم به طور سریع و دقیق
محدودیت هایی که در مورد استفاده از اتوگرافت ها و آلوگرافت ها برای درمان زخم های تمام ضخامت و شدید وجود دارد محققین را به ایجاد رویکردهای جایگزین از جمله جایگزین های پوستی درمی و جایگزین های پوستی مهندسی بافت شده ترغیب کرده است.
شنبه، 18 خرداد 1398 - 10:30
بیدار کردن سلول های بنیادی برای باز کردن پتانسیل ترمیم کنندگی مغز
بدن انسانی توانایی بالقوه ای برای ترمیم دارد. اما درمان اختلالات مغزی کار راحتی نیست زیرا نورون های مغزی توانایی محدودی برای بازسازی دارند. با این وجود، سلول های بنیادی به عنوان یادگاری از دوران جنینی ما به صورت یک پشتوانه طبیعی عمل می کنند.
شنبه، 18 خرداد 1398 - 10:00
یافته ای در زمینه ایمنی که می تواند به استفاده از سلول های بنیادی کمک کند
کشف این امر که چگونه سلول های بنیادی در برابر ویروس ها محافظت می شوند می تواند به ایجاد درمان های موثر در پزشکی کمک کند.
شنبه، 18 خرداد 1398 - 09:30
زوجینی که می خواند از IVF استفاده کنند چه چیزی را باید بدانند؟
لقاح آزمایشگاهی(IVF) به طور گسترده ای در آمریکا برای کمک به زوجین نابارور مورد استفاده قرار می گیرد. اما مطالبی وجود دارد که والدین قبل از استفاده از IVF‌باید بدانند.
شنبه، 18 خرداد 1398 - 09:00
کشف نوع جدیدی از سلول ها که به دم بچه قورباغه ها برای بازسازی کمک می کنند
محققین دانشگاه کمبریج جمعیت خاصی از سلول های پوست را کشف کرده اند که بازسازی دم قورباغه ها را هماهنگ می سازند. این "سلول های سازمان دهنده بازسازی" به توجیه یکی از بزرگ ترین معماهای طبیعت کمک می کنند و ممکن است سر نخ هایی را ارائه دهند که چگونه می توان توانایی بازسازی را در بافت های پستانداران ایجاد کرد.
شنبه، 18 خرداد 1398 - 08:30
کشفی بزرگ در زمینه سلول های بنیادی که تحقیقات در زمینه طب بازساختی را تقویت می کند
رویکردی جدید، محققین را قادر می سازد که سلول های بنیادی با پتانسیل افزایش یافته(EPSCs) را از سلول های خوکی و انسانی تولید کنند. این سلول های بنیادی دارای ویژگی هایی مانند اولین سلول هایی هستند که طی دوران جنینی تولید می شوند و قادرند به هر نوع سلولی در بدن تبدیل شوند.
شنبه، 18 خرداد 1398 - 08:00
دولت ترامپ چهارشنبه گذشته پایان تحقیقات پزشکی با استفاده از بافت های جنینی بوسیله محققین دولتی را اعلام کرد.
جمعه، 17 خرداد 1398 - 11:55
ترامپ استفاده محققین دولتی از بافت های جنینی برای تحقیقات را ممنوع کرد
دولت ترامپ چهارشنبه گذشته پایان تحقیقات پزشکی با استفاده از بافت های جنینی بوسیله محققین دولتی را اعلام کرد.
جمعه، 17 خرداد 1398 - 11:55
مکانیسم های مولکولی جدید در سلول های سرطانی
داروهای ضد سرطانی موجود می توانند به طور کامل موثر باشند اما اغلب موارد تومورها به طور کامل برداشته نمی شوند و مجددا عود می کنند. مطالعه ای جدید شواهد اولیه ای را ارائه کرده است برخی از سلول های سرطانی با تغییر مکانیسم های مولکولی شان از سرطان فرار می کنند و همین موجب می شود که داروهای موجود برای درمان سرطان موثر نباشند.
چهارشنبه، 15 خرداد 1398 - 13:08
استخوان هایپر الاستیک پرینت شده سه بعدی برای بازسازی جمجمه
نواقص و آسیب های مربوط به استخوان های جمجمه و چهره چالشی بزرگ برای جراحان پلاستیک و جراحی های بازسازی چهره باشند. یک ماده سنتتیک موسوم به استخوان هایپر الاستیک(hyperelastic bone) می تواند ابزار جدیدی برای استفاده در بازسازی آسیب های جمجمه ای باشد.
چهارشنبه، 15 خرداد 1398 - 11:39
خطر متاستاز سرطانی در بیمارانی که مبتلا به دیابت هستند افزایش می یابد
به نظر می رسد که افراد مبتلا به دیابت نگرانی های کمی ندارند و مطالعه ای در دانشگاه کورنل نشان می دهد که خطر سرطان و متاستاز سرطانی نیز در آن ها بیش از افراد عادی است.
چهارشنبه، 15 خرداد 1398 - 11:23
تفاوت سلول های بنیادی می تواند توضیح دهد چرا زنان برای ابتلا به سرطان آدرنال مستعدتر هستند
محققین یک دلیل بیولوژیک را کشف کرده اند که توضیح می دهد چرا زنان برای ابتلا به اختلال آدرنال از جمله سرطان مستعدتر هستند. طبق گفته آن ها دلیل این امر می تواند ترن آور افزایش یافته سلول های هورمون ساز در غدد آدرنال زنان باشد.
چهارشنبه، 15 خرداد 1398 - 11:03
یک زخم پوشش(پانسمان) مبتنی بر میدان الکتریکی برای کمک به بهبود عفونت های زخم
محققین دانشگاه ایندیانا با استفاده از الکتریسیته راهی را برای افزایش توان مقابله با عفونت های باکتریایی یافته اند.
دوشنبه، 13 خرداد 1398 - 10:00
ابزاری غیر تهاجمی برای مونیتور کردن موثر بودن پیوند سلول های بنیادی
درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی برای تقویت عضلات قلبی و سایر بیماری ها، امیدواری های زیادی را در کارآزمایی های بالینی نشان داده اند. با این حال، بیش از این که موثر بودن آن در بالین چالش زا باشد، عدم تکرار پذیری، و عدم وجود ابزارهای حساس به زمان و غیر تهاجمی برای ارزیابی موثر بودن این سلول های بنیادی، پیشرفت در زمینه سلول درمانی را آهسته کرده است.
دوشنبه، 13 خرداد 1398 - 09:30
صفحه 3 از 5ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه