(آرشیو ماه خرداد 1398)
سلول درمانی می تواند جایگزین نیاز به پیوند کلیه شود
محققین طب بازساختی انستیتو ویک فارست(WFIRM) به دنبال رویکردی امیدوار کننده برای درمان آسیب های مزمن کلیوی و بازسازی بافت های آسیب دیده با استفاده از سلول های بنیادی هستند.
دوشنبه، 13 خرداد 1398 - 09:00
کمپوزیت نانوفیبر-هیدروژل اجازه بازسازی بافت نرم را می دهند
تیمی از محققین دانشکده پزشکی جان هاپکینز ژلی را تولید کرده اند که زمانی که به جانوران تزریق می شود اجازه رشد بافت نرم جدید و جایگزینی بافت از دست رفته را می دهد.
دوشنبه، 13 خرداد 1398 - 08:30
ایجاد مشخصه های جوانی در سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از iPSCs گرفته شده از افراد پیر
استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی اولیه با مشکلات مربوط به پیری مانند تکثیر محدود و پیری زودهنگام مواجه است.
دوشنبه، 13 خرداد 1398 - 08:00
سلول های بنیادی که می توانند بعد از حمله قلبی، قلب را بازسازی کنند
محققین در مونت سینای با استفاده از مدل های جانوری نشان داده اند که سلول های بنیادی مشتق از جفت موسوم به سلول های Cdx2 می توانند سلول های قلبی را بعد از حملات قلبی بازسازی کنند.
یکشنبه، 12 خرداد 1398 - 10:00
شناسایی اولین فیوژن ژن مختص انسان
محققین دانشگاه بوفالو اولین فیوژن ژن(ژن همجوش/ممزوج) مختص انسان(هیبریدی از دو ژن) را شناسایی کرده اند که در بیماری آلزایمر نقش دارد. یافته های این مطالعه نشان می دهد که یک گیرنده نوروترانسمیتری که پیش از این در مطالعات جانوری موفقیت آمیز نشان داده بود اما در آزمایش های انسانی آلزایمر شکست خورده بود، هنوز هم هدف درمانی ارزشمندی باشد.
یکشنبه، 12 خرداد 1398 - 09:30
همه سلول های نابالغ می توانند به سلول های بنیادی تبدیل شوند
مطالعه ای جدید در دانشگاه کپنهاگ اطلاعات موجود در مورد تکوین سلول های بنیادی را رد کرده است!.
یکشنبه، 12 خرداد 1398 - 09:00
SR9009 ترکیبی است که می تواند منجر به طیف وسیعی از مزایا برای سلامتی در جانوران شود که از جمله آن ها می توان با کاهش خطر چاقی و دیابت نوع دو اشاره کرد.
یکشنبه، 12 خرداد 1398 - 08:30
تفاوت های تکوینی در بچه هایی که حاصل تکنیک های کمک باروری هستند وجود ندارد
والدینی که از طریق IVF، IUI و یا استفاده از داروهای ناباروری بچه دار می شوند می توانند مطمئن باشند که این درمان هیچ اثری روی تکوین کودکی آن ها ندارد.
یکشنبه، 12 خرداد 1398 - 08:00
چه کاری با سلول های بنیادی می توان انجام داد؟ دستورالعمل های توصیه شده برای گزارش کردن سلول درمانی ها
سلول درمانی ها که اغلب شامل استفاده از سلول های بنیادی هستند، به طور فزاینده ای وارد بازار شده اند و از آن ها به عنوان درمانی برای اختلالات اسکلتی عضلانی و ... یاد می شود و این در حالی است که در مورد این درمان ها و موثر بودن آن ها شبهات زیادی وجود دارد. اخیرا ابزار جدیدی برای استانداردسازی این سلول درمانی ها در مجله Journal of Bone & Joint Surgery ارائه شده است.
شنبه، 11 خرداد 1398 - 10:00
داروهای سرطانی می توانند ویژگی های سلول های بنیادی سرطان کولورکتال را افزایش دهند
محققین مرکز تحقیقات سرطان آلمان(DKFZ) و دانشگاه مانهایم کشف کرده اند که گروه خاصی از داروهای سرطانی(مهار کننده های MEK)، مسیر پیام رسانی Wnt که پیشبرنده سرطان است را در سلول های سرطان کولورکتال فعال می کنند. این امر می تواند منجر به تجمع سلول های سرطانی با مشخصه های سلول های بنیادی شود که دلیل اصلی مقاومت درمانی و عود مجدد بیماری هستند.
شنبه، 11 خرداد 1398 - 09:30
تزریق سلول های بنیادی برای مولتیپل اسکلروزیس(MS)
تزریق سلول های بنیادی ممکن است قادر به درمان اثرات ناتوان کننده مولتیپل اسکلروزیس باشد.
شنبه، 11 خرداد 1398 - 09:00
تکنیکی جدید و امیدوار کننده برای بازسازی عضلات قلبی
محققین در دانشکده پزشکی Duke-NUS سنگاپور رویکردی را برای بازسازی عضلات قلبی با استفاده از سلول های بنیادی ارائه کرده اند. روش آن ها برای تحریک سلول های بنیادی و تبدیل آن ها به بافت قلبی می تواند موجبات بازسازی قلب را فراهم کند.
شنبه، 11 خرداد 1398 - 08:30
سلول های مویی رشد یافته از سلول های بنیادی می توانند شنوایی را احیا کنند
محققین دانشگاه شفیلد مجموعه ای از سلول های مویی و نورون ها که برای شنوایی لازم هستند را از سلول های بنیادی انسانی تولید کرده اند.
شنبه، 11 خرداد 1398 - 08:00
راهی جدید برای تسریع ساعت تکوینی سلول های عضلانی قلبی
در سال های اخیر محققین توانسته اند سلول های پوستی یا خونی را گرفته، هویت آن ها را گرفته و آن ها را به هر نوع سلولی از بدن که مایل هستند، از نورون گرفته تا سلول قلبی، بازبرنامه ریزی کنند.
شنبه، 04 خرداد 1398 - 13:30
سلول های بنیادی گورخرماهی می توانند کلیدی برای ترمیم شبکیه انسانی باشند
در یک مطالعه ژنتیکی محققین نشان داده اند که سلول های بنیادی مشتق از گورخرماهی می توانند گیرنده های مخروطی آسیب دیده چشم انسان را بازسازی کرده و موجب احیای بینایی شوند.
شنبه، 04 خرداد 1398 - 13:00