(آرشیو ماه تیر 1398)
استفاده از توانایی خانه گزینی باکتریایی برای سلول درمانی قلب
برای اولین بار در جهان، محققین راه جدیدی را برای هدایت سلول های بنیادی به بافت قلبی یافته اند. این مطالعه در دانشگاه بریستول می تواند درمان بیماری های قلبی عروقی را به طور قابل توجهی بهبود ببخشد.
یکشنبه، 23 تیر 1398 - 09:00
استفاده از EpiPen برای آسیب های طناب نخاعی
تزریق نانوذارت می تواند مانع واکنش شدید سیستم ایمنی با تروما شود و به طور بالقوه ای برخی آسیب های طناب نخاعی را مهار کرده و مانع از فلجی شود.
یکشنبه، 23 تیر 1398 - 08:30
یک دوز متوسط از شکل جدیدی از استرس، طول عمر را افزایش می دهد
شکل جدیدی از استرس که اخیرا توصیف شده است و نقص ساختاری کروماتین یا استرس کروماتینی نام دارد، منجر به شروع پاسخی در سلول می شود که نتیجه آن افزایش طول عمر است.
شنبه، 22 تیر 1398 - 14:00
یک مسیر رشد سلولی جدید که می تواند به درمان سرطان های متاستازیک منجر شود
با این که محققین درک پایه ای در مورد نحوه رشد سلول های سرطانی بدست آورده اند اما در مورد رفتار متاستازی سلول ها و پراکنش سرطان به سایر نقاط بدن اطلاعات اندکی در دست است. دکتر پل و همکارانش در دانشگاه UCLA دریافته اند که ژن mEAK-7 نقش بارزی را در متاستاز سرطان(حداقل در سرطان ریه) بازی می کند.
شنبه، 22 تیر 1398 - 13:15
کشف مکانیسمی که می تواند پیوند جزایر پانکراسی در دیابت نوع یک کمک کند
دلیل اصلی از دست رفتن عملکرد جزایر پانکراسی پیوند شده، ظرفیت پایین آن ها در ایجاد عروق جدید به منظور انتقال مواد غذایی است. محققین دانشگاه بارسلونا، پروتئینی را به عنوان یک تعدیل کننده بالقوه در رگزایی های جدیدی در جزایر پانکراسی را شناسایی کرده اند.
شنبه، 22 تیر 1398 - 12:00
پوسته تخم مرغ می تواند به رشد و بهبودی استخوان کمک کند
تیمی از محققین در دانشگاه UMass Lowell کشف کرده اند که پوسته تخم مرغ می تواند منجر به رشد استخوان های قوی تر و جدید کمک کند. به عقیده آن ها استفاده از این ترکیب می تواند روزی برای بازسازی استخوان افرادی که استخوان آنها به دلیل پیری، سوانح، سرطان و سایر بیماری‌ها و یا جنگ‌های نظامی آسیب دیده، استفاده شود.
شنبه، 22 تیر 1398 - 11:39
کمک به توانایی بدن برای رشد استخوان
برای اولین بار، محققین توانسته اند بررسی کننده که چگونه گرافت های استخوانی سنتتیک به سفتی و محکمی استخوان های طبیعی بدن می شود و چگونه می توانند به رشد مجدد و ترمیم استخوان کمک کنند.
چهارشنبه، 19 تیر 1398 - 10:30
بقای پنج ساله کمتر از 40 درصد در افراد مبتلا به لنفومای سلول B بزرگ منتشر(DLBCL)
بقای کلی در بین بالغین پیر مبتلا به لنفومای سلول B بزرگ منتشر(DLBCL) با گذشت زمان بهبود یافته است، اما بقای پنج ساله این بیماران کمتر از 40 درصد است.
چهارشنبه، 19 تیر 1398 - 10:00
پیوند سلول با میکرو روبات ها
یک میکرو روبات برای انتقال و پیوند سلول های بنیادی بوسیله محققین در انستیتو علوم و فناوری DGIST طراحی و تولید شده است که می تواند کارایی درمان های موجود بوسیله سلول های بنیادی را تقویت کند.
چهارشنبه، 19 تیر 1398 - 09:15
کشفی که ممکن است به احیای سیستم ایمنی پیر کمک می کند
تیموس را نیروگاه تولید کننده سلول های T سیستم ایمنی می دانند که در مبارزه با عفونت ها در سراسر بدن نقش دارد. این اندام یکی از اولین اندام هایی است که عملکرد آن با افزایش سن کاهش می یابد و منجر به از دست رفتن تدریجی تولید سلول های T و در نهایت افزایش مستعد شدن به عفونت و سرطان در زمان پیری می شود.
ﺳﻪشنبه، 18 تیر 1398 - 10:30
راهی برای کمک به ترمیم دندان
بعد از کشیدن دندان، لثه پیرامون ریشه دندان می تواند نسبت به کولاپس یا بسته شدن آسیب پذیر باشد.
ﺳﻪشنبه، 18 تیر 1398 - 10:00
اولین وقایع در تبدیل شدن سلول های بنیادی به سلول های تخصص یافته مورد نیاز برای تکوین اندام
پژوهشی جدید بوسیله زیست شناسان دانشگاه تورنتو دیدگاه های بسیار جدیدی را در مورد گام بسیار اولیه تبدیل شدن سلول های بنیادی به سلول های تخصص یافته ارائه کرده است.
ﺳﻪشنبه، 18 تیر 1398 - 09:30
یافته ای جدید برای تخریب سلول های بنیادی سرطانی
محققین دانشگاه تولدو در تلاش برای بهبود یک داروی شیمی درمانی رایج، یک کلاس جدید از عوامل کشنده سرطان را شناسایی کرده اند که در کشتن سلول های بنیادی سرطانی موفق عمل کرده است. یافته های این مطالعه می تواند هم پیشرفتی در درمان سرطان باشد و هم این تضمینی برای عدم بازگشت سرطان باشد.
ﺳﻪشنبه، 18 تیر 1398 - 09:00
پاسخ های ایمنی ذاتی به رژیم غذایی پر چربی منجر به چاقی می شود
چرا مصرف غذاهای پرچربی دلیلی بر چاقی است؟ طبق یک مطالعه صورت گرفته در مرکز RIKEN، جواب این سوال می تواند فعالیت نوع خاصی از سلول های ایمنی باشد که در روده کوچک زندگی می کنند.
ﺳﻪشنبه، 18 تیر 1398 - 08:28
استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی بند ناف در کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم
کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم(ASD) می توانند از تنظیم نامناسب ایمنی و التهاب رنج می برند.
ﺳﻪشنبه، 18 تیر 1398 - 08:00
صفحه 2 از 5ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه