(آرشیو ماه شهریور 1398)
هدف قرار دادن ساعت سیرکادین در سرطان مغزی کشنده
محققین دانشگاه سن دیگو هدف جدید بالقوه ای را برای درمان گلیوبلاستوما به عنوان کشنده ترین سرطان مغز شناسایی کرده اند. این هدف ساعت سیرکادین موجود در سلول های بنیادی توموری است که رشد، تکثیر و مقاومت این سلول ها به درمان های موجود را تنظیم می کند.
یکشنبه، 10 شهریور 1398 - 08:45
بیان غیر طبیعی ژن ها در اختلالات فکری و روانی و درمان های احتمالی
بیان غیر طبیعی بسیاری از ژن ها که پیش از این ارتباط آن ها با اوتیسم مشخص شده بود، در مورد اختلالات فکری و روانی شدید نیز مشاهده می شود.
یکشنبه، 10 شهریور 1398 - 08:15
کشف مارکرهای اپی ژنتیکی مرتبط با بیماری آلزایمر
تیمی از محققین دانشگاه Brigham، دانشکده پزشکی هاروارد و انستیتو سرطان دانا-فاربر مارکرهای اپی ژنتیکی مربوط به بیماری آلزایمر را شناسایی کرده اند(AD). این یافته مربوط به مطالعه آن ها روی متیلاسیون در کشت های پوست فراد مبتلا به آلزایمر و سالم است.
شنبه، 09 شهریور 1398 - 12:00
اضافه کردن فاکتورهای رشد به سیستمی منحصربفرد موجب تشکیل استخوان جدید می شود
تشکیل استخوان جدید می تواند یک فرایند چند مرحله ای باشد: ابتدا، تمایز سلول های بنیادی به سلول های غضروفی و سپس تبدیل شدن سلول های غضروفی به سلول های استخوانی. اما همه سلول ها چنین استرس مکانیکی را طی تغییر شکل و تمایز موثر سلول های بنیادی به سلول های استخوانی تجربه نمی کنند.
شنبه، 09 شهریور 1398 - 11:00
Lab-on-a-chip می تواند به شناسایی درمان های جدید برای بیماری های کبدی کمک کند
بیماری کبد چرب غیر الکلی(NAFLD) رونده فزاینده ای را در سراسر جهان دارد و در ایالات متحده 30 تا 40 درصد بزرگسالان را تحت تاثیر قرار داده است. در حال حاضر، هیچ داروی تایید شده ای برای درمان NAFLD وجود ندارد و همین امر موجب می شود که این امر به مشکلات کبدی مزمن منجر شود و فرد را نیازمند پیوند کبد کند.
شنبه، 09 شهریور 1398 - 10:30
مینی کلیه های رشد یافته از سلول های بنیادی دیدگاه های جدیدی را در مورد بیماری های کلیوی و درمان آن ها ارائه می دهند
تیمی بین المللی از محققین دانشگاه فنی نانیانگ سنگاپور(NTU) توانسته اند مینی کلیه هایی را در آزمایشگاه تولید کنند که می توان از آن ها برای درک نحوه ایجاد بیماری های کلیوی در هر فرد استفاده کرد.
شنبه، 09 شهریور 1398 - 10:00
شناسایی یک هدف دارویی جدید برای گلیوبلاستوما
مطالعه ای جدید در کلینیک کلیولند هدف دارویی جدیدی را برای گلیوبلاستوما شناسایی کرده است. این هدف بخشی از یک مسیر سلولی پیش از این ناشناخته است که در پراکنش و تکثیر سلول های بنیادی گلیومایی نقش دارد.
شنبه، 09 شهریور 1398 - 09:40
به چالش کشیدن همه توانی زیگوت(سلول تخم)
اگرچه مطالعات زیگوت یا سلول تخم پستانداران را به عنوان سلولی همه توان توصیف می کنند، یک محققین این دیدگاه را به چالش کشیده است و یک مدل جایگزین را برای همه توانی سلولی پستانداران ارائه می دهد.
شنبه، 09 شهریور 1398 - 09:15
انگل ها به مواد شیمیایی(لیپید/مواد غذایی) موجود در روده برای جفت گیری نیاز دارند
توکسوپلاسما گوندی(Toxoplasma gondii) یک انگل میکروبی است که انسان را آلوده می سازد و تمام چرخه زندگیش را در گربه ها کامل می کند.
شنبه، 09 شهریور 1398 - 09:00
استفاده از پلت فرم eye-on-a-chip برای تست داروهای خشکی چشم
محققین آمریکایی در دانشگاه پنسیلوانیا مدلی از چشم انسان موسوم به چشم روی تراشه(eye-on-a-chip) را ابداع کرده اند که می توان داروهای مختلف بیماری های چشمی از جمله بیماری خشکی چشم را روی آن تست کرد.
ﺳﻪشنبه، 05 شهریور 1398 - 12:00
کمک هوش مصنوعی به تصمیم گیری در حوزه پزشکی
محققین دانشگاه MIT نوعی مدل مبتنی بر یادگیری ماشینی ارائه داده‌اند که می‌توانند به تصمیم‌گیری خودکار در حوزه پزشکی کمک کند.
ﺳﻪشنبه، 05 شهریور 1398 - 11:40
انکوباسیون با وزیکول های خارج سلولی توانایی گرافت شدن سلولی را تقویت می کند
پژوهشی جدید بوسیله دکتر گویجو و همکارانش در دانشگاه سالامانکای اسپانیا نشان می دهد که چگونه وزیکول های خارج سلولی مشتق از سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی(MSCs-EV) قادر به تلفیق شدن به سلول های CD34+ و مدیفه کردن بیان ژن های آن ها و افزایش زنده مانی و توانایی کلونی زایی آن ها هستند.
ﺳﻪشنبه، 05 شهریور 1398 - 11:00
سرمایه گذاری CRIM روی تحقیقات ضایعات نخاعی و تخریب ماکولای وابسته به سن(AMD)
انستیتو پزشکی بازساختی کالیفرنیا(CRIM) در راستای برنامه های تحقیقاتی کاربردی در زمینه پزشکی بازساختی یک سرمایه گذاری چند میلیون دلاری روی ضایعات نخاعی و تخریب ماکولای وابسته به سن خواهد داشت و موافقت های لازم را نیز از FDA برای انجام کارآزمایی های بالینی دریافت کرده است.
ﺳﻪشنبه، 05 شهریور 1398 - 10:16
تایید یک کارآزمایی بالینی جدید برای متاستاز مغزی مربوط به سرطان سینه
یک کارآزمایی بالینی برای تست یک درمان برای متاستاز سرطان سینه HER2+ به مغز در دست انجام است. متاستازهای مغزی از جمله شایع ترین متاستازهای سرطان سینه محسوب می شوند.
شنبه، 02 شهریور 1398 - 09:38
پیوند سلول های بنیادی اتولوگ جایگزینی برای درمان لنفومای فولیکولار پر خطر
پیوند سلول های بنیادی اتولوگ(ASCT) ممکن است یک گزینه درمانی موثر قبل از استفاده از rituximab برای درمان لنفومای فولیکولار پر خطر با نارسایی درمانی زودهنگام(ETF) باشد.
شنبه، 02 شهریور 1398 - 09:00
صفحه 3 از 4ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه