(آرشیو ماه مهر 1398)
نتایج یک مطالعه مقدماتی در زمینه سلول درمانی سکته
نتایج مطالعه ای بوسیله ساویتز و همکارانش در دانشگاه تگزاس نشان داده است که سلول های مغز استخوان که در فاز I یک مطالعه برای درمان سکته ایسکمیک استفاده کرده اند نه تنها بی خطر و مناسب بوده اند بلکه منجر به ریکاوری بهتر بیماران نیز شده اند.
ﺳﻪشنبه، 30 مهر 1398 - 09:00
شناسایی پروتئینی که در آهسته کردن فرایند ترمیم شکستگی استخوان نقش دارد
شکستگی های استخوانی و یا مشکلات و عوارض مربوط به استئوپورز در افراد پیر یکی از مشکلات بزرگ برای نظام سلامت جهانی محسوب می شوند.
ﺳﻪشنبه، 30 مهر 1398 - 08:00
رشد مجدد استخوان با استفاده از جایگزین سرامیکی و فاکتورهای رشد مشتق از اشرشیا کلی
جایگزین های استخوانی سنتتیک، مواد امیدوار کننده ای در ترممی نواقص استخوانی محسوب می شوند اما کارایی آن ها می تواند با استفاده از عوامل زیست فعال مانند فاکتورهای رشد به طور قابل توجهی بهبود یابد.
شنبه، 27 مهر 1398 - 15:30
ترکیب دارو- نور می تواند بر CAR T cell درمانی کنترل داشته باشد
پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا گامی دیگر به ایمن کردن، دقیق تر کردن و آسان تر کنترل کردن CAR T cell درمانی نزدیک شده اند. آن ها سیستمی را ایجاد کرده اند که به آن ها اجازه می دهد انتخاب کنند که CAR T cell در کجا و در چه زمانی فعال شود تا سلول های سرطانی را تخریب کند بدون این که به سلول های طبیعی آسیبی برساند.
شنبه، 27 مهر 1398 - 14:23
نشان دادن مراحل اولیه تکوین جنینی در ظروف کشت
طی تکوین جنینی، سیستم عصبی مرکزی، پوست و اندام های حسی از یک صفحه سلولی موسوم به اکتودرم منشا می گیرند. در حالی که مطالعات متعددی به نحوه تشکیل این بخش ها از اکتودرم پرداخته اند اما مطالعه ای فرایند در انسان تاکنون امکان پذیر نبوده است.
شنبه، 27 مهر 1398 - 14:11
استفاده از یک ترکیب مشتق از گیاهان برای کمک به ژن درمانی
استفاده از ژن درمانی شانس موفقیت درمان افراد مبتلا به مشکلات ایمنی و خونی مانند کم خونی داسی شکل و لوکمیا را افزایش داده است. این بیماری ها که زمانی نیازمند پیوند مغز استخوان بودند؛ در حال حاضر می توانند با مدیفه کردن سلول های بنیادی خون ساز خود بیماران و تصحیح مشکل ژنتیکی دخیل در بروز بیماری با موفقیت درمان شوند.
شنبه، 27 مهر 1398 - 14:04
تولید جنین های موش بدون استفاده از اسپرم و تخمک برای اولین بار
برای اولین بار، جنین های مصنوعی تولید شده بدون اسپرم و تخمک بعد از ایمپلنت شدن به موش های ماده شروع به شکل دادن جنین های زنده کرده اند. با این حال، این جنین ها دارای برخی از بدریختی ها هستند و هنوز راه درازی برای تولید جنین های انسانی به این روش در پیش است.
شنبه، 27 مهر 1398 - 13:43
سلول های بنیادی بند ناف، نقطه عطفی در ذخیره سازی اتولوگ
ذخیره سازی سلول های بنیادی بند ناف کودکان در بانک های خصوصی برای استفاده اتولوگ رو به افزایش است. اما آیا این عمل یک شرارت در بازاریابی و تجارت و به عبارت دیگر یک احتیاط بی فایده است یا این که برگ برنده ای برای استفاده در آینده است؟
پنجشنبه، 25 مهر 1398 - 14:49
تنظیم سلول های بنیادی خونی در جفت
محققین دانشگاه UCLA نوع خاصی از سلول و یک مسیر پیام رسانی را در نیچ جفتی شناسایی کرده اند نقش کلیدی را در ممانعت از تمایز سلول های بنیادی خونی به سلول های خونی بالغ در جفت بازی می کنند. مهار این تمایز زودرس برای تضمین یک منبع خونی مناسب در طول حیات فرد حیاتی است.
پنجشنبه، 25 مهر 1398 - 14:38
محققین دانشگاه UCLA نوع خاصی از سلول و یک مسیر پیام رسانی را در نیچ جفتی شناسایی کرده اند نقش کلیدی را در ممانعت از تمایز سلول های بنیادی خونی به سلول های خونی بالغ در جفت بازی می کنند. مهار این تمایز زودرس برای تضمین یک منبع خونی مناسب در طول حیات فرد حیاتی است.
پنجشنبه، 25 مهر 1398 - 14:04
محققین راهی مطمئن تر را برای تولید سلول های بنیادی یافته اند
محققین راه مطمئن تر و ایمن تری را برای تبدیل سلول های پوستی به سلول های بنیادی پرتوان ارائه کرده اند.
پنجشنبه، 25 مهر 1398 - 13:48
استفاده از سلول های بنیادی مشتق از بافت چربی می تواند بعد از عفونت باکتریایی، بازسازی استخوان را افزایش دهد
کاهش پتانسیل بازسازی استخوانی بدلیل فرایندهای التهابی بعد از عفونت های باکتریایی شدید به صورت یک مشکل عمومی طی جراحی های ارتوپدی باقی مانده است.
ﺳﻪشنبه، 23 مهر 1398 - 12:25
وزیکول های خارج سلولی مشتق از سلول های بنیادی و حفاظت از مغز پرتوتابی شده
پرتو تابی جمجمه به عنوان درمانی برای سرطان های مغزی می تواند سودمند باشد اما با عوارض جانبی نیز همراه است.
ﺳﻪشنبه، 23 مهر 1398 - 11:30
دستورالعمل های ژنتیکی انسانی شبیه یک رشته از کد هستند. برای دنبال کردن کد یا DNA، آن ها باید به رشته های کوتاه تری رونویسی شوند.
ﺳﻪشنبه، 23 مهر 1398 - 10:39
پیاز و سیر ممکن است به کاهش خطر سرطان سینه کمک کنند
پیاز و سیر عناصر کلیدی بسیاری از وعده های غذایی را در سراسر دنیا تشکیل می دهند و مطالعه ای جدید نشان داده است که آن ها می توانند خطر سرطان سینه را کاهش دهند.
دوشنبه، 22 مهر 1398 - 09:00
صفحه 1 از 4ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه