(آرشیو ماه مهر 1398)
انسان نیز مانند سمندر توانایی رشد مجدد غضروف در مفاصل را دارد
برخلاف باور عمومی، غضروف انسان می تواند خودش را از طریق فرایندی مشابه با مخلوقاتی مانند سمندرها و گورخرماهی ها که می توانند اندام های حرکتی شان را بازسازی کنند، ترمیم کنند.
دوشنبه، 22 مهر 1398 - 08:30
پیش سازهای چربی، سلول های بنیادی عضلات را جوان نگه می دارند
در عضلات اسکلتی بالغ، از دست رفتن یکپارچگی میوفیبرها بدلیل آسیب های مکانیکی یا بیماری بوسیله سلول های بنیادی عضلانی موجود در بافت موسوم به سلول های اقماری ترمیم می شود که بعد از آسیب و به هم ریختن یکپارچگی بافت، خیلی سریع از حالت خاموش خارج شده و به سلول های عضلانی تمایز می یابند تا بافت را بازسازی کنند.
دوشنبه، 22 مهر 1398 - 08:00
آخرین برندگان جایزه نوبل پزشکی
بدنبال اعلام برندگان نوبل پزشکی در سال 2019 در دوشنبه ای که گذشت(7 اکتبر)،در این مطلب لیست برندگان نوبل پزشکی در 10 سال اخیر را یاد آور می شویم.
شنبه، 20 مهر 1398 - 10:40
پدران کودکانی که از طریق روش های کمک تولید مثلی بدنیا می آیند در معرض خطر سرطان پروستات قرار دارند
به نظر می رسد که مردانی که از طریق تکنیک های کمک تولید مثلی پدر می شوند در مقایسه با مردان پدر شده به روش طبیعی بیشتر در معرض خطر سرطان پروستات و یا شروع زودهنگام سرطان پروستات قرار دارند. به نظر می رسد که این مردان باید خیلی زودتر از معمول مورد غربالگری سرطان قرار گیرند.
شنبه، 20 مهر 1398 - 10:00
ایمپلنت دریچه های قلبی پلیمری جدید به اولین بیمار
محققین Caltech به طراحی نسل جدیدی از دریچه های قلبی که دوام بیشتر و قیمت کمتری دارند کمک کرده اند که در مقایسه با گزینه های موجود زیست سازگاری بیشتری دارند. به عنوان بخشی از کارآزمایی مربوط به FDA، یکی از این دریچه های جدید را برای اولین بار در اواخر ژولای به یک بیمار ایمپلنت کردند.
شنبه، 20 مهر 1398 - 09:30
لنزهای تماسی به عنوان یک حامل دارو به چشم
لنزهای تماسی حامل دارو که دارو را به تدریج به درون چشم آزاد می کنند یک جایگزین امیدوار کننده برای قطره های چشمی هستند که به صورت روزانه استفاده می شوند، مشکلاتی را برای بیماران ایجاد می کنند و استفاده از آن ها به نوعی ناخوشایند است.
شنبه، 20 مهر 1398 - 09:00
پیوند سلول های بنیادی بیماری شبه MS را معکوس می کند
پیوند سلول های بنیادی یک بیماری عصبی ناتوان کننده که موجب می شود نیمی از بیماران بینایی شان را از دست بدهند و بعد از 5 سال قادر به راه رفتن نباشند را معکوس کرده است. اغلب بیماران سلول درمانی شده بهتر شده اند و نیاز به مصرف دارو ندارند.
شنبه، 20 مهر 1398 - 08:30
استفاده از سلول های تک هسته ای مغز استخوان برای سکته ایسکمیک
دکتر ساویتز و همکارانش در هوستون آمریکا از سلول های تک هسته ای مغز استخوان برای درمان سکته ایسکمیک استفاده کرده اند.
شنبه، 20 مهر 1398 - 08:00
چگونه انگل توکسوپلاسما به چشم انسان صدمه می زند
یک سوم جمعیت جهان به توکسوپلاسما آلوده هستند که این امر منجر به نوعی شایع از عفونت چشمی موسوم به توکسوپلاسموزیز چشمی می شود. محققین دانشگاه فلایندر استرالیا دریافته اند که چگونه آلودگی به این انگل منجر به آسیب شبکیه می شود.
چهارشنبه، 17 مهر 1398 - 10:30
پیوند مغز استخوان جان افراد را نجات می دهد اما به اهدا کننده بیشتری نیاز است
به طور کلی هر فرد بین 18 تا 60 سال که از سلامت مناسبی برخوردار باشد می تواند اهدا کننده مغز استخوان باشد. برای این امر باید به سیستم های ثبت ملی اهدا کننده های بالقوه پیوست.
چهارشنبه، 17 مهر 1398 - 10:00
سیستم عصبی می تواند در پزشکی بازساختی و سرطان دخالت داشته باشد
به منظور این که سیستم عصبی مرکزی با سایر بخش های بدن ارتباط برقرار کند، مغز و طناب نخاعی اعصابی را برای دریافت یا فرستادن سیگنال به سایر بخش های بدن می فرستند. این ارتباط می تواند از طریق ساختارهایی موسوم به سیناپس اتفاق بیافتد.
چهارشنبه، 17 مهر 1398 - 09:45
استفاده از فناوری ارگانوئیدها و توالی یابی RNA تک سلولی برای مطالعه سرطان مثانه
بررسی مکانیسم های زیستی در بافت اوروتلیال (یکی از سه بافت سازنده سیستم ادراری)، به دلیل فقدان فناوری هایی که اجازه کار با جمعیتی دائمی و با طول عمر زیاد از سلول های سازنده این بافت را بدهند، با محدودیت همراه است. به همین دلیل مکانیسم های دخیل در بیماری های مربوط به این بافت مانند سرطان مثانه یا سیستیک به خوبی شناخته نشده است.
چهارشنبه، 17 مهر 1398 - 09:15
شناسایی یک هدف درمانی احتمالی برای بهبودی آهسته عضلات پیر
تحلیل ریکاوری ناشی از پیری عضلات آسیب دیده می تواند به پروتئینی نسبت داده شود که توانایی خاص سلول های بنیادی عضلانی برای ساخت عضلات جدید را سرکوب می کند.
چهارشنبه، 17 مهر 1398 - 08:45
گروهی از محققین در کالج بیلور و دانشگاه تگزاس در مطالعه ای که در Genes & Development به چاپ رسانده اند دیدگاه هایی را در مورد ظرفیت بهبودی قلب با دخالت مسیر سلولی Hippo ارائه کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 16 مهر 1398 - 10:00
تولد چهارمین نوزاد حاصل از پیوند رحم در دالاس
کایلا و لانس ادوارد طی یک اعلان عمومی تولد دخترشان(ایندی پیرل ادوارد) را از طریق پیوند رحم طی یک کارآزمایی بالینی صورت گرفته در مرکز پزشکی کالج بیلور در دالاس اعلام کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 16 مهر 1398 - 09:30
صفحه 2 از 4ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه