(آرشیو ماه آذر 1398)
نتایج اولیه درمان ویرایش ژنومیCRISPR، امیدوار کننده در اولین کارآزمایی انسانی
نتایج اولیه تست یک درمان ویرایش ژنومی به کمک CRISPR در بیماران مبتلا به اختلالات خونی امیدوار کننده نشان داده است.
یکشنبه، 17 آذر 1398 - 10:10
استفاده از یک داروی سرطان خون برای درمان گلیوبلاستومای مغزی
بلوک کننده های MALT1 مدت هاست که در بالین برای درمان سرطان های خون استفاده می شوند. مطالعه ای جدید نشان داده است که این داروها می توانند به طور بالقوه، گزینه ای درمانی برای گلیوبلاستوما به عنوان شایع ترین و کشنده ترین نوع تومور مغزی نیز باشند.
یکشنبه، 17 آذر 1398 - 10:03
درمان های جدید سرطانی که به اندازه نمونه های قبلی سمی نیستند
مطالعه ای جدید در انستیتو تحقیقات پزشکی Berghofer نشان داده است که چگونه یک داروی مورد تایید سرطان خون کار می کند و در هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی بهتر از داروهای قبلی عمل می کند و کمترین آسیب را به سلول های سالم وارد می کند
یکشنبه، 17 آذر 1398 - 09:38
نقش پیام رسانی NOTCH1 در کارسینومای سلول سنگفرشی دهانی
در مطالعه ای جدید، محققین به بررسی جهش های NOTCH1 در رده کراتینوسیتی مشتق از نمونه برداری های کارسینومای سلول های سنگفرشی دهانی پرداخته و آن ها را مورد توالی یابی کلی اگزوم قرار دادند.
یکشنبه، 17 آذر 1398 - 09:30
مدل ریاضی جدیدی که می تواند منجر به درمان های سرطانی شخصی شود
محققین راهی را برای استفاده از ریاضی برای درمان بهتر سرطان و مهار عود مجدد آن یافته اند.
شنبه، 16 آذر 1398 - 11:30
محکوم کردن پژوهش  استفاده از CRISPR روی نوزادان چینی بعد از انتشار مقاله آن
بعد از این که چند روز پیش مقاله ای برای اولین بار منتشر گردید که نشان داد محققین چینی سال گذشته از ویرایش ژنوم برای دو قلوهای چنینی و ایمن سازی آن ها در برابر HIV استفاده کرده اند، محققین آن را به شدت محکوم کردند و بیان داشتند که ممکن است آن ها در برآورده کردن هدف شان موفق نشده باشند و جهش های ناخواسته ای را برای این نوزادان ایجاد کرده باشند.
شنبه، 16 آذر 1398 - 10:30
استفاده از پرینت زیستی برای مهندسی بافت نای
محققین انستیتو پزشکی بازساختی ویک فارست (WFIRM) برای اولین بار از پرینت زیستی برای مهندسی بافت نای ساخته شده از مواد متعدد دارای عملکردهای مختلف استفاده کرده اند. آن ها طراحی های مختلفی از عضلات صاف و غضروف را به صورت جایگزین های نایی پرینت کرده اند که نشان دهنده ویژگی های مکانیکی مشابه با بافت نای انسانی هستند.
شنبه، 16 آذر 1398 - 10:00
استفاده از ویرایش ژن CRISPR برای سرطان برای اولین بار در آمریکا
به نظر می رسد که اولین تلاش برای استفاده از ابزار ویرایش ژنومی CRISPR علیه سرطان در مورد سه بیمار بی خطر بوده است و توانسته است بقای آن ها را بهبود ببخشد.
شنبه، 16 آذر 1398 - 09:30
سوپر گرافت هایی که می توانند دیابت را درمان کنند
برای بیماران مبتلا به شکل شدید دیابت نوع یک، پیوند سلول های پانکراسی گاهی چاره ساز است. پانکراس شامل کلاسترهای سلولی به نام جزایر لانگرهانس است که هورمون های تنظیم کننده قند خون را تولید می کنند. با این حال، فرایند پیوند طولانی و پیچیده است.
شنبه، 16 آذر 1398 - 09:00
فناوری پزشکی بازساختی برای درمان درد پایین کمر
بیشتر افراد بزرگسال حتی به صورت موقت هم که شده دردی را در ناحیه پایین کمرشان تجربه می کنند اما برای برخی از افراد این درد دائمی و ناتوان کننده است.
شنبه، 16 آذر 1398 - 08:30
چرا ورزش از فرد در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند
ورزش منظم، سیستم قلبی عروقی را از طریق کاهش ریسک فاکتورهایی مانند کلسترول و فشار خون محافظت می کند. اما به نظر می رسد که ریسک فاکتورهای مشخص دیگری نیز با بیماری های قلبی عروقی در ارتباط باشند که به خوبی درک نشده اند.
شنبه، 16 آذر 1398 - 08:00
به نظر می رسد که اولین تلاش برای استفاده از ابزار ویرایش ژنومی CRISPR علیه سرطان در مورد سه بیمار بی خطر بوده است و توانسته است بقای آن ها را بهبود ببخشد.
ﺳﻪشنبه، 12 آذر 1398 - 10:04
نوعی داروی صرع که تکوین تومورهای مغزی را مهار می کند
داروی تجویز شده برای نوعی خاص از صرع ممکن است روش جدیدی را برای درمان نوعی بدخیم از سرطان مغز ارائه دهد.
دوشنبه، 11 آذر 1398 - 00:06
انحرافات کروموزومی ایجاد شده طی لقاح آزمایشگاهی آینده نوزاد را به خطر نمی اندازد
فرایند لقاح آزمایشگاهی(IVF) اغلب به دلیل تغییرات کروموزومی که در جنین حاصل از لقاح آزمایشگاهی ایجاد می شوند، اغلب موفقیت آمیز نیست. تاکنون مشخص نبوده است که آیا این تغییر به کودک منتقل می شود یا خیر. مطالعه ای اخیرا نشان داده است که این رده های سلولی جهش یافته به صورت ژنتیکی به نوزاد به ارث نمی رسند.
یکشنبه، 10 آذر 1398 - 23:58
چگونه سفتی ریز محیط (نیچ) روی سلول های بنیادی پیر اثر می گذارد
در حالی که مطالعات زیادی نشان داده است از دست رفتن عملکرد سلول های بنیادی بالغ و سلول های پیش ساز دلیل کاهش بازسازی بافتی طی پیری هستند، دلایل این امر به طور کامل شناخته نشده است.
یکشنبه، 10 آذر 1398 - 23:53
صفحه 3 از 5ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه