(آرشیو ماه فروردین 1399)
کاشکسی سرطان: لیگاندهای خارج سلولی مانع از تحلیل عضلانی می شوند
کاشکسی سرطان یک بیماری متابولیک پیچیده است که دلیل تقریبا یک سوم مرگ های ناشی از سرطان در سراسر دنیا محسوب می شود. با این حال، تاکنون درمان موثری برای این بیماری تحلیل برنده عضلات وجود نداشته است.
جمعه، 08 فروردین 1399 - 11:00
سلول های عصبی به عملکرد سازه های اسکلتی عضلانی زیست پرینت شده سه بعدی سرعت می بخشند
پژوهشگران انستیتو پزشکی بازساختی ویک فارست(WFIRM) با بهبود فناوری زیست پرینت سه بعدی سعی در مهندسی عضلات اسکلتی به عنوان یک درمان بالقوه برای جایگزینی بافت های عضلانی بیمار شده و آسیب دیده دارند تا بدین ترتیب گامی دیگر به سمت درمان بیماران دچار اختلالات عضلات اسکلتی بردارند.
پنجشنبه، 07 فروردین 1399 - 12:03
ترسیم تنوع سلولی در سراسر تومورهای غدد بزاقی
طی مراحل اولیه تکوین تومور چه اتفاقی در درون سلول ها و بین سلول ها می افتد؟ فناوری توالی یابی تک سلولی و استفاده از مدل های موشی پژوهشگران را قادر ساخته است که تنوع سلولی موجود در سراسر تومورهای غدد بزاقی را به طور جامع ترسیم کنند و مسیر سلول های بنیادی سرطانی را ردیابی کنند.
پنجشنبه، 07 فروردین 1399 - 11:47
راهی جدید برای درمان بیماری دانون(Danon) با استفاده از ژن درمانی
بیماری دانون یک مشکل نادر و تهدید کننده حیات است که در آن فرایندهای زیستی پایه برای برداشت و بازیابی پروتئین ها به خوبی کار نمی کند. این عملکرد نامناسب منجر به اختلالات قلبی، عضلانی، عصبی، چشمی و کبدی می شود. اغلب بیماران یا می میرند یا این که در دهه سوم زندگی شان نیازمند پیوند قلب می شوند.
ﺳﻪشنبه، 05 فروردین 1399 - 13:11
مهندسی کرم های ابریشم برای تولید واریته های مختلف مولکول های چسبندگی
کرم های ابریشم بیش از تولید تارهای قوی و جاذب ابریشم برای استفاده در صنعت نساجی مهم هستند. گروهی از محققین KAUST در مطالعه ای جدید این کرم های ابریشم را برای تولید مولکول های چسبندگی E-سلکتین مهندسی کرده اند که در التهاب، سرطان و سایر فرایندهای بیماری نقش دارند.
ﺳﻪشنبه، 05 فروردین 1399 - 13:04
مکانیسم های فعال شونده بوسیله سلول های بنیادی که در بهبودی قلب بعد از حملات قلبی مشارکت می کنند
محققین کلینیک مایو مکانیسم های ترمیمی فعال شونده با سلول های بنیادی بعد از حملات قلبی را شناسایی کرده اند. سلول های بنیادی موجب احیای عضلات قلبی بعد از حملات قلبی می شوند.
ﺳﻪشنبه، 05 فروردین 1399 - 13:00
تغییرات عمده ای که در سلول های پوستی پستانداران طی بهبودی زخم اتفاق می افتد
تیمی از محققین از دانشگاه کالیفرنیا مروری اجمالی برای تغییرات عمده ای داشته اند که حین فرایند ترمیم زخم در سلول های بنیادی اتفاق می افتد.
ﺳﻪشنبه، 05 فروردین 1399 - 12:38
یک فناوری تزریقی که می تواند موجب بهبود ترمیم آسیب نخاعی شود
تیمی از محققین در دانشگاه کالیفرنیا روش جدیدی را برای انتقال سلول های پیش ساز عصبی به آسیب های نخاعی در رت ها توصیف کرده اند که خطر آسیب بیشتر را کاهش می دهد و پتانسیل ترمیمی سلول ها را افزایش می دهد.
شنبه، 02 فروردین 1399 - 15:44
تولید بافت انسانی از سلول های بنیادی در فضا
در پژوهشی جدید، محققین قرار است 250 لوله آزمایش حاوی سلول های بنیادی انسانی بالغ که از دانشگاه زوریخ دریافت کرده اند، در ایستگاه بین المللی فضایی به بافت های مختلفی مانند استخوان، غضروف و ... تمایز دهند.
شنبه، 02 فروردین 1399 - 15:39
نقشی جدید برای یک ژن مرتبط با اختلالات طیف اوتیسم
مطالعه ای بوسیله محققین دانشگاه UCLA نقش جدیدی را برای یک ژن مرتبط با اختلالات طیف اوتیسم، ناتوانی های ذهنی و اختلالات زبانی نشان داده است. نقش این ژن موسوم به Foxp1 پیش از این برای عملکردش در نورون زایی و ایجا مغز مشخص شده بود و این مطالعه جدید حاکی از نقش آن در گروهی از سلول های بنیادی مغزی برای تبدیل آن ها به نورون های بالغ بوده است.
شنبه، 02 فروردین 1399 - 15:32
صفحه 4 از 4ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه