(آرشیو ماه اردیبهشت 1399)
چرا برخی از سرطان های متاستازیک پروستات به انزالوتامید (enzalutamide) پاسخ نمی دهند
طی یک دهه گذشته، استفاده از انزالوتامید و داروها مشابه منجر به کنترل قابل توجه تومور و افزایش طول عمر مردانی شده است که به سرطان پروستات متاستازیک مبتلا شده اند و برخلاف استفاده از درمان های کاهش دهنده سطح هورمون مردان، هم چنان به رشدشان ادامه می دهند.
شنبه، 13 اردیبهشت 1399 - 10:00
آیا "انگشت کرونایی" یکی از علایم واقعی کروناویروس است
بر اساس شواهد جدید و به گفته متخصصین پوست، ممکن است یک زخم شبه بثورات ناشی از سرمازدگی از علایم کروناویروس جدید باشد، اما برای اطمینان از این امر نیاز به مطالعات بیشتری است.
شنبه، 13 اردیبهشت 1399 - 09:30
آیا رژیم های غذایی که روزه دار بودن را تقلید می کنند سیستم ایمنی را تقویت می کنند
به عقیده محققین روزه داری و رژیم های غذایی که ناشتا بودن و روزه داری را تقلید می کنند می توانند به حذف سلول های ایمنی آسیب دیده و تضعیف شده و جایگزینی آن ها با سلول های ایمنی جوان تر و موثرتر کمک کنند.
شنبه، 13 اردیبهشت 1399 - 09:00
مدلی جدید از سیستم گوارشی که می تواند به روند تولید دارو سرعت ببخشد
مهندسی MIT رهی را برای سرعت بخشیدن به تکوین داروهای جدید از طریق تسریع روند تست بازجذب آن ها در روده کوچک یافته اند. هم چنین این رویکرد می تواند برای یافتن راهی برای بازجذب سریع تر داروهای خوراکی موجود در روده استفاده شود.
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399 - 13:25
مدل سه بعدی که دیدگاه های جدیدی را در مورد عملکرد و بیماری های مغز انسان ارائه می دهد
پژوهشگران ساختارهای بافتی سه بعدی را تولید کرده اند که بسیاری از ابعاد مناطق خاص مغز انسان را شبیه سازی می کنند. این اسفروئیدهای اختصاصی مناطق مغز به محققین اجازه مطالعه ابعاد پیش از این غیر قابل دسترس تکوین و عملکرد مغز را می دهند.
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399 - 12:15
سندرم سن فیلیپو C: مدلی جدید از سلول های مغزی برای ارزیابی درمان ها
سندرم سن فیلیپو نوع C یک بیماری مخرب عصبی شدید است که طی سال های اول زندگی بروز می کند و درمان موثری برای آن وجود ندارد.
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399 - 11:40
تولید بافت قرنیه انسانی از سلول های بنیادی
بیماری های قرنیه اغلب بیماران را نیازمند استفاده از بافت قرنیه اهدایی می کنند. در پژوهشی جدید، محققین دانشگاه اوزاکا روش جدیدی را ارائه کرده اند می تواند برای تولید آسان تر بافت قرنیه در آزمایشگاه استفاده شود.
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399 - 09:21
هدایت هدفمند سلول های بنیادی به محل آسیب به کمک نانوذرات
محققین گام مهمی را به سمت ارزیابی ایمنی و کارایی سلول های بنیادی مزانشیمی نشان دار شده به صورت مغناطیسی برای استفاده در ترمیم نواقص غضروفی برداشته اند.
ﺳﻪشنبه، 09 اردیبهشت 1399 - 13:30
رویکردی جدید برای درمان چاقی، سندرم متابولیک و دیابت
در قرن 21، جست و جو برای روش های درمانی بیماری های غیر مسری مانند چاقی، سندرم متابولیک و دیابت جزء اولیت های اصلی علم پزشکی بوده است. مهار و درمان این بیماری ها شامل تغییر و کنترل شیوه زندگی، رژیم غذایی و استفاده از داروها است.
ﺳﻪشنبه، 09 اردیبهشت 1399 - 12:38
محققین آمریکایی می گویند نور خورشید ویروس کرونا را خیلی سریع تخریب می کند
به تازگی محققین آمریکا مدعی شده اند نور خورشید می تواند ویروس کرونای جدید را خیلی سریع تخریب کند ولی این ادعا هنوز عمومی نشده است و منتظر ارزیابی های بیشتر است.
ﺳﻪشنبه، 09 اردیبهشت 1399 - 12:30
تغییر هدفمند در شیوه زندگی می تواند از دست رفتن حافظه را به تاخیر بیاندازد
اگر بدنبال راهی برای به تاخیر انداختن از دست رفتن حافظه هستید، پژوهشگران در کالج پادشاهی لندن، راه حلی را برای این امر ارائه کرده اند.
دوشنبه، 08 اردیبهشت 1399 - 14:00
مقابله با درد ناحیه کمر با استفاده از بازبرنامه ریزی سلول های دیسک های بین مهره ای
درد در ناحیه کمر نه تنها اثری منفی بر روی کیفیت زندگی افراد دارد، بلکه می تواند بار اجتماعی و اقتصادی قابل توجهی نیز بر جای بگذارد که بدلیل ناتوانی فرد در انجام کارهای محوله و یا هزینه ای است که برای درمان صرف می کند. اگرچه بسیاری از بیماران سعی دارند با استفاده از داروهای تجویزی که غالبا مسکن هستند بر این دردها غلبه کنند اما این امر نیز همیشه موفقیت آمیز نیست و به دلیل ذات اعتیاد آور این داروها با مشکلات بعدی همراه است.
دوشنبه، 08 اردیبهشت 1399 - 13:15
سازمان بهداشت جهانی: هیچ شواهدی مبنی بر ایمن شدن افراد بعد از ابتلا به کروناویروس وجود ندارد
سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز شنبه هشدار داد كه هیچ مدرکی مبنی بر این که كسانی كه درتست های کروناویروس جدید مثبت شده اند، ایمن سازی شده و در برابر عفونت مجدد محافظت می شوند، وجود ندارد.
دوشنبه، 08 اردیبهشت 1399 - 12:30
سلول های بنیادی می توانند COVID-19 را درمان کنند؟
دکتر وودز و همکارانش در دانشگاه لوند سوئد، سلول های بنیادی مزانشیمی اختصاصی ریه را برای درمان التهاب ریه ها و فیبروز تولید کرده اند. این دستاورد می تواند پیشرفت بزرگی برای درمان مشکلات تنفسی شدید مربوط به COVID-19 باشد. در صورتی که این محصول مورد تایید مراجع زیر ربط در سوئد قرار گیرد به زودی وارد کارآزمایی های بالینی می شود.
دوشنبه، 08 اردیبهشت 1399 - 11:29
بیماری کرون: شناسایی بیماری در فازهای غیر التهابی اولیه
بیماری کرون یک اختلال التهابی مزمن مربوط به روده هاست که در اغلب موارد به صورت دوره ای عود می کند. در حال حاضر درمانی برای این بیماری وجود ندارد.
یکشنبه، 07 اردیبهشت 1399 - 10:51
صفحه 5 از 6ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه